پارک تاکسی بدون حضور راننده در ایستگاه تاکسی چقدر جریمه دارد؟

پارک تاکسی بدون حضور راننده در ایستگاه تاکسی چقدر جریمه دارد؟

«پارک در ایستگاه تاکسی بدون حضور راننده تاکسی» 50 هزار تومان جریمه دارد.

به گزارش تیتر نیوز، بر اساس ابلاغیه محمد مخبر سرپرست رئیس جمهور، از بیست و سوم زمری ماه سال جاری میزان جریمه های رانندگی که از سال 1395 تغییر نکرده بود افزایش یافته و از این تاریخ تخلفات رانندگی با نرخ های جدید جریمه می شوند. . هدف آن کاهش تصادفات و تلفات رانندگی و بهبود نظم ترافیکی است.

در عین حال تخلف «پارک در ایستگاه تاکسی بدون حضور راننده تاکسی» نیز یک کد تخلف است که جریمه می شود اما بسیاری از رانندگان تاکسی از این موضوع بی اطلاع هستند. این تخلف با تخلف پارک خودروهای غیرمجاز در ایستگاه های تاکسی متفاوت است و شامل تاکسی هایی می شود که راننده در آن حضور ندارد.

این تخلفات در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، معابر شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 50 هزار تومان جریمه دارد. همچنین در سایر شهرها این تخلف 30 هزار تومان جریمه می شود.

ایستگاه تاکسی یکی از مکان هایی است که خودروهای غیرمجاز در آن توقف نمی کنند و جریمه می شوند. خودروهای دارای مجوز، یعنی تاکسی ها باید با راننده در آنجا پارک کنند و پارک تاکسی بدون راننده نیز ممنوع است.

جریمه جدید توقف یا پارک خودروهای غیرمجاز در ایستگاه های تاکسی و اتوبوس برای شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، معابر شهری و مناطق آزاد تجاری صنعتی 90 هزار تومان، برای سایر شهرها 60 هزار تومان و برای جاده های روستایی 90 هزار تومان است.

برای مشاهده آخرین آمار سایر تخلفات رانندگی اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام