اختصاص ۵ کد جریمه برای «عبورهای غیرمجاز»/ مبلغ جریمه عبور از دسته‌جات و لوله آب آتش‌نشانی چقدر است؟

اختصاص ۵ کد جریمه برای «عبورهای غیرمجاز»/ مبلغ جریمه عبور از دسته‌جات و لوله آب آتش‌نشانی چقدر است؟

در جدول جرایم جدید راهنمایی و رانندگی «تخلفات مربوط به عبور و مرور» در 5 کد مجازات از 90.000.000 تا 200.000 تومان پیش بینی شده است.

به گزارش تیتر نیوز، از زمری ماه سال جاری و بر اساس ابلاغ محمد مختار سرپرست رئیس جمهور، با هدف کاهش تصادفات رانندگی و تقویت نظم ترافیکی، میزان جریمه های رانندگی افزایش یافته است. در عین حال پنج قانون جزایی برای تخلفات مربوط به ممنوعیت عبور پیش بینی شده است.

با توجه به نقض “تجاوز – ورود ممنوع”. 250 هزار تومان جریمه در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، معابر شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی اعمال می شود. در سایر شهرها جریمه این تخلف 150 هزار تومان و در روستاها و شهرها 50 هزار تومان است. پیش از این جریمه این تخلف 90 هزار تومان بود که اکنون به 250 هزار تومان افزایش یافته است.

تخلف از «عبور وسایل نقلیه در جاده». همچنین یکی از قوانین جریمه ای است که در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، معابر شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی جریمه 200 هزار تومانی خواهد داشت. همین طور در سایر شهرها جریمه این تخلف 100 هزار تومان و در روستاها 30 هزار تومان است. در گذشته متخلفان بر اثر این تخلف ۶۵ هزار تومان جریمه شدند.

«ممنوعیت تردد غیرمجاز وسایل نقلیه در نقاط ممنوعه توسط شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و شورای عالی هماهنگی ترافیک استان ها»، سوم قانون مجازات است که فقط در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، راه های درون شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی جریمه 200 هزار تومانی دارد.

جریمه دانش آموزان عبوری و شیلنگ آتش نشانی

تردد وسایل نقلیه بین ارتش، پلیس، دانش‌آموزان یا دسته‌های عزاداری و عزاداری این نیز تخلفی است که در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، جاده های بین شهری و شهرک های صنعتی تجاری 90 هزار تومان جریمه نقدی دارد. در سایر شهرها و روستاها نیز 60 و 30 هزار تومان جریمه برای این امر در نظر گرفته شده است.

تخلف «عبور شیلنگ آتش نشانی معابر».، پنجمین قانون مجازات است که در شهرهای بزرگ، مراکز استان ها، معابر درون شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی 90 هزار تومان جریمه دارد. همچنین در سایر شهرها و روستاها 60 و 30 هزار تومان جریمه می شود.

برای مشاهده آخرین آمار سایر تخلفات رانندگی اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام