برخی داوطلبان کنکور امروز تجمع کردند

برخی داوطلبان کنکور امروز تجمع کردند
آفتاب نیوز:

در بین 1402 آزمون داخلی گروه های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تعدادی از افرادی که می توانند در آزمون سراسری امسال شرکت کنند و با توجه به آزمون کنکور رشته خود را انتخاب کنند، این تصمیم شب گذشته به این تغییر معترض شد انتخابات آنها را ممنوع کرد. میدان

محسن محمدی پدر یکی از معترضان به خبرنگار ایرنا گفت: در سال 1402 در دفترچه انتخاب رشته مصوبه ای وجود داشت که تراز داوطلبان کنکور به مدت دو سال و سال آینده حفظ می شود بتواند یک نامزد را انتخاب کند. مساحت با توجه به همان تعادل.

وی افزود: با این تصمیم پسرم با اطمینان رشته خود را انتخاب کرد و در رشته پزشکی در دانشگاه کرمانشاه پذیرفته شد.

پدر این معترض گفت: اکنون که تمام اقدامات انجام شده و هزینه شرکت در کنکور، تصحیح معدل و بسیاری موارد دیگر را پرداخت کرده ایم و دخترم در کنکور امسال نمره بالایی کسب کرده است ناگهان این قانون (به معنای تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در کنکور) دوباره فعال شد و شاهد روند جدیدی هستیم. در این مصوبه آمده است داوطلبانی که سال گذشته انتخاب رشته کرده اند و این انتخاب برای آنها ثبت نام شده و ثبت نام نکرده اند، امسال مجاز به انتخاب رشته نیستند، در حالی که اعلام نشده است که سال آینده حق انتخاب نداریم. . .

وی گفت: فرزندان ما آینده سازان این مملکت هستند و سال گذشته در رشته های عالی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شدند و در این رشته ها ثبت نام نکردند و یا با تایید وزارتخانه حتما ثبت نام کردند. قلب رفته است. سازمان سنجش. چگونه می توان بدون اطلاع قبلی از بهینه سازی مجدد بزرگ آنها جلوگیری کرد؟

این پدر معترض تاکید کرد: فرزندان ما مغرض هستند و نمره خوبی گرفته اند، بازی با آینده آنها درست نیست.

یکی دیگر از معترضان که دانشجوی پزشکی پردیس بیرجند است نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردمی که در این تظاهرات تجمع کردند؛ ما یک گروه 1402 داوطلب کنکور هستیم. با توجه به اینکه سال گذشته 1403 دفترچه کنکور سراسری اعلام شده است، کلیه دانشجویان اعم از دکتری عمومی، تخصصی، کاردانی و دوره های روزانه و نوبت دوم اعم از آزاد پردیس و غیره می توانند شرکت کنند. در کنکور بدون انصراف از شرکت در رشته قدیم و در صورت قبولی می تواند رشته قدیم را رها کرده و وارد دانشگاه جدید شود اما دو روز پیش که دفترچه انتخاب رشته سراسری منتشر شد در صفحه 4 این دفترچه ( دفترچه انتخاب رشته تجربی) نوشته شده است که داوطلبان پذیرفته شده در سه گروه 1402 پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از فرآیند اعلام نتایج 1403 مستثنی بوده و حق انتخاب رشته را ندارند.

این متقاضی پذیرش در دانشگاه گفت: بسیاری از دوستان ما بر اساس مصوبه قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اعتبار نمرات دو نوبت آزمون سال گذشته هستند. فیلد) برای کسانی که وارد کنکور 1402 شده اند در مورد امکان حضور در کنکور 1403 ، دلایل افزایش شهریه ها ، کمبود خوابگاه و دوری از شهر ، به امید قبولی بهترین رشته ها. یا در نزدیک ترین شهر محل سکونت خود انصراف داده یا ثبت نام نکردند و یا مرخصی گرفتند و سپس در کنکور شرکت کردند اما اعلام شد که تمامی داوطلبان 1402 می توانند انتخاب رشته کنند. اما پذیرفته شدگان در این سه گروه (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) حق انتخاب یک گروه را ندارند.

وی افزود: برخی از دوستانم 220 میلیون تومان برای مرخصی پرداخت کرده اند و برخی نیز به امید اینکه با شرکت در کنکور بسیاری از مشکلاتشان حل شود اما اکنون با مشکل مواجه شده اند. مصوبه ای که یک شب اعلام کرد از سه دانشکده اصلی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) داوطلب پذیرش کرده اند، نتوانستند در کنکور امسال انتخاب رشته کنند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این اعتراض به خبرنگار ایرنا گفت: اشاره به مصوبه سال گذشته است که اعتبار نمرات کنکور دو سال است و داوطلبانی که در همان آزمون کنکور داده اند می توانند برای آزمون بعدی اقدام کنند. سال شرکت در آزمون ورودی و انتخاب دانشگاه جدید. ما در کنکور امسال شرکت کردیم.

وی افزود: برخی از آنها با توجه به تاثیر کنکورهای اخیر معدل خود را بهبود بخشیده و با متحمل شدن هزینه های بیشتر از جمله شرکت در کلاس های کنکور، پرداخت هزینه انصراف و … مجددا هزینه کرده اند و پذیرفته شدگان در این آزمون شرکت کردند. .

این معترض تاکید کرد: ما طبق مصوبه سال گذشته و با وجود همه سختی ها و هزینه ها با قطعیت در کنکور شرکت کردیم اما اکنون با مصوبه جدید اجازه انتخاب رشته نداریم الان چند سال از زندگی عقب هستیم.

یکی دیگر از معترضان به اسدی ایرنا گفت: در چند روز گذشته ایرادات خود را به سازمان سنجش اعلام کردیم و حتی با وزارت علوم هم گفت و گو کردیم اما سازمان سنجش اعلام کرد این موضوع ربطی به آنها ندارد. ، و بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی تاکید کرد: آینده ما و تلاش یکساله ما در اینجا در خطر است و کسی پاسخگو نیست و امیدواریم این موضوع به زودی حل شود.