بیشترین آسیب ورزشکاران در استان ما مربوط به فوتبالیست ها است/ ورزشکاران خود را بیمه ورزشی کنند

رئیس هیئت پزشکی – ورزشی استان کرمان در گفت وگو با آنا:

بیشترین آسیب ورزشکاران در استان ما مربوط به فوتبالیست ها است ورزشکاران خود را بیمه ورزشی کنند

رئیس هیئت پزشکی_ورزشی استان کرمان گفت: بیشترین آسیب ورزشکاران در استان ما مربوط به فوتبالیست ها است و آسیب دیدگی باقی رشته ها کمتر است.

حسین جمالی زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره عملکرد هیئت پزشکی_ورزشی استان کرمان گفت: سال گذشته 126 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان کرمان داشتیم. بالغ بر 1 میلیارد و 800 میلیون تومان برای بیمه درمانی آسیب دیدگان هزینه کردیم که بیشتر آنها برای رشته فوتبال بوده است. در کل آسیب های فوتبالیست های استان از باقی رشته های ورزشی بیشتر بوده است. ورزشکاران وقتی برای دریافت کارت سلامت به ما مراجعه می کنند به طور کامل آنها را مورد چکاپ قرار می دهیم و اگر مورد خاصی داشته باشند به متخصص مربوطه ارجاع می دهیم.

وی افزود: در سال گذشته دوره های آموزشی زیادی برگزار کردیم که دوره کمک های اولیه یکی از آن موارد است. شهرستان های کرمان سیرجان رفسنجان بم و جیرفت از دیگر استان ها تعداد بیشتری ورزشکار دارند و به ما مراجعه کردند. یکی دیگر از اقدامات ما بازرسی از اماکن ورزشی و باشگاه ها است که از منظر ایمنی کامل بررسی شدند و در صورت وجود نقصی به مسئولین آنجا تذکر داده شد تا رفع کنند.

رئیس هیئت پزشکی-ورزشی استان کرمان در پاسخ به این سوال که آیا همه هیئت های ورزشی این استان مسابقات خود را با حضور پزشکان این فدراسیون برگزار می کنند یا خیر گفت: هیئت های فدراسیون ها هنگامی که رویداد و مسابقه ای را برگزار می کنند باید طبق دستورالعمل مصوب از هیئت ما درخواست تیم پزشکی کنند تا ایمنی سلامت افراد تأمین و حفظ شود. خیلی کم پیش می آید که درخواست نکنند اما طبق دستورالعمل ها باید این کار را انجام دهند.

جمالی زاده در پایان به چند توصیه برای ورزشکاران اشاره کرد: به عنوان یک پزشک توصیه می کنم که ورزشکاران حتما بیمه ورزشی را دریافت کنند. هزینه آن برای یک سال تنها 95 هزار تومان است که از ویزیت یک پزشک نیز کمتر است اما به هنگام آسیب دیدگی بیمه تا سقف 95 میلیون تومان هزینه درمان آنها پرداخت می شود. این سوال پیش می آید که کجا بیمه یک و نیم دلاری وجود دارد؟ اینکه می گوییم تا سقف 95 میلیون تومان پرداخت می شود منظور چند ماه نیست بلکه خیلی سریع به ورزشکار پرداخت می شود. توصیه بعدی من این است که مردم با ورزش سلامتی خود را حفظ کنند. همه می دانیم که ورزش کردن چه فواید بی شماری دارد. ضرورت دارد که هم ورزشکار و هم مربیان قبل از مسابقات معاینه شوند. گاها پیش آمده که شخصی مریضی قلبی داشته و نیاز به اکوی قلب داشتند. به همین دلیل آنها را به متخصصی قلب و عروق ارجاع دادیم. برخی نیز مشکل ساختاری داشتند که باید در سنین پایین درمان شود چراکه با افزایش سن درمان آن مشکل و نیاز به جراحی پیدا می کنند.