بارش برف و مه گرفتگی سنگین در جاده چالوس / رانندگان مراقب باشند

بارش برف و مه‌گرفتگی سنگین در جاده چالوس / رانندگان مراقب باشند

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فراهان با اعلام اینکه تردد در تمامی محورهای مواصلاتی کشور روان و صحیح است گفت: در حال حاضر ترافیک در تمامی محورهای مواصلاتی کشور عادی و صحیح است. اما وی افزود: در محورهای شمالی به ویژه در محورهای چلیس به دلیل بدی جوی شاهد طوفان هستیم. ترافیک سنگین و آسان.

به گزارش خبر تیتر نیوز بهروز خانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فراهان درباره آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی شمال کشور گفت: وضعیت جوی در محور کندانو با بارش برف مواجه است در محور هراز منطقه امامزاده هاشم و محدوده گدوک فروزکوه جاده لغزنده و کنترل خودروها کاهش یافته است. این شرایط به طور قابل توجهی خطر تصادف را افزایش می دهد.

** وضعیت آب و هوا در سایر استان ها

وی افزود: شرایط بد جوی شامل برف و باران در تعدادی از استان های غربی مرکزی و شمالی کشور از جمله محورهای شمالی مشاهده می شود. این سامانه بارشی از امروز دوشنبه تا چهارشنبه فعال بوده و موجب اتلاف گرما دود و کاهش دید در مناطق کوهستانی و جاده های شهری خواهد شد. استان های مرکزی و غربی نیز متاثر از بارندگی های مکرر و وزش باد شدید هستند که مشکلاتی مانند ریزش جاده ها و جاری شدن سیلاب های مکرر را به همراه دارد.

خانپور بیان کرد: در این مناطق عدم دید عمودی به دلیل کویری و بارش برف در دامنه کوه ها وسایل نقلیه را با مشکل مواجه کرده است و نیاز به حمل تجهیزات زمستانی و احتیاط بیشتر از سوی رانندگان وجود دارد.

**توصیه پلیس راهنمایی و رانندگی به رانندگان در شرایط بد جوی:

فاصله طولانی را رعایت کنید: با توجه به لغزنده بودن جاده های ناشی از برف و باران لازم است فاصله زیادی با سایر وسایل نقلیه رعایت شود تا در صورت لزوم بتوان عکس العمل مناسبی از خود نشان داد.

وسایل اجباری زمستانی: رانندگان قبل از ورود به جاده های کوهستانی و برفی زنجیر چرخ و سایر وسایل زمستانی به همراه داشته باشند و از درست کارکردن بخاری و چراغ خودرو اطمینان حاصل کنند.

کنترل سرعت: کاهش سرعت در این شرایط و حفظ سرعت مطمئنه می تواند از تصادفات به خصوص در جاده های بادخیز و تپه ای جلوگیری کند.

پرهیز از سفرهای غیرضروری: پلیس راه به شهروندان توصیه می کند تا زمان بهبود وضعیت جوی از سفرهای غیرضروری در جاده های شمالی و کوهستانی خودداری کنند.

اطلاعات در مورد آخرین وضعیت جاده ها: برای جلوگیری از هر گونه خطر رانندگان می توانند آخرین اطلاعات در مورد ترافیک و وضعیت آب و هوا را از سیستم های اطلاعات پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت کنند.

فرماندار خانپور همچنین تاکید کرد: نیروهای پلیس در نقاط مختلف جاده ها مستقر هستند و آماده خدمت رسانی به شهروندان عزیز هستند. از رانندگان تقاضا می شود با توجه به توصیه های ماموران پلیس از هر گونه تصادف جلوگیری کنند.

انتهای پیام