سنگ تمام ایلان ماسک برای ترامپ

سنگ تمام ایلان ماسک برای ترامپ

کارآفرین ثروتمند آمریکایی در راستای افزایش شانس پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر دست به اقدام جنجالی و قابل تاملی زده که منجر به خشم و نارضایتی حزب دموکرات آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری آنا «ایلان ماسک» کارآفرین حوزه فناوری و مولتی میلیاردر آمریکایی اعلام کرده است که تا روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر هرروز یک میلیون دلار به یکی از امضاکنندگان طومار آنلاین خود در حمایت از قانون اساسی ایالات متحده جایزه خواهد داد.

ایلان ماسک طی مراسمی که در ایالت پنسیلوانیا برای جلب حمایت از دونالد ترامپ جمهوری خواه برگزار شد به سرعت یک چک یک میلیون دلاری را به یکی از حاضران اهدا کرد. برنده مردی به نام «جان دِرِهِر» بود. وی از این جایزه غافلگیر شده بود و نمی دانست که چک یک میلیون دلاری را دریافت خواهد کرد.

بنیان گذار تسلا درحالی که چک را به او می داد گفت: «اتفاقاً جان هیچ ایده ای نداشت. به هرحال قابل شما را ندارد.»

این پول آخرین نمونه از استفاده ماسک از ثروت هنگفتش برای تأثیرگذاری بر رقابت نزدیک ریاست جمهوری بین دونالد ترامپ و رقیب دموکراتش «کامالا هریس» است.

ایلان ماسک برای حمایت از کمپین ریاست جمهوری دونالد ترامپ یک کمیته اقدام سیاسی به نام «آمریکا پک» ایجاد کرد. هدف این کمیته جلب مشارکت رأی دهندگان و کمک به آنها در ثبت نام در ایالت های مهمی است که در آنها نتایج انتخابات احتمالاً رقابتی تر است.

ماسک هواداران ترامپ را تشویق می کند که زودتر رأی دهند و دیگران را نیز به انجام چنین کاری تشویق کنند. یکی از اصلی ترین دلایل حضور گسترده ساکنان ایالت های کلیدی جورجیا و میشیگان در رأی گیری زودهنگام همین فراخوان ماسک بوده است.

از آن گذشته ایلان ماسک این اقدام را در ایالت حساس پنسیلوانیا کلید زد؛ جایی که اختصاص ۲۰ رأی الکترال به هر یک از نامزد ها می تواند تا حد زیادی پیروزی یا شکست آنها را در انتخابات دو هفته آینده تضمین کند.

ایلان ماسک معتقد است اگر هریس پیروز شود این «آخرین انتخابات» خواهد بود به این معنا که او معتقد است که ایالات متحده دیگر وجود نخواهد داشت.

او همچنین تأکید کرده که دو فقره سوءقصدی که علیه ترامپ انجام شد نشان می دهد که او وضع موجود را به چالش می کشد و آن را به گونه ای بر هم می زند که هریس توانایی انجام آن را ندارد. او اظهار داشت به همین دلیل است که هیچ کس سعی در کشتن هریس ندارد! ماسک با تکرار استدلالی که در یک پست اجتماعی مطرح کرده بود گفت: «ترور یک عروسک خیمه شب بازی بی ارزش است.»

نکته دیگر معطوف به طرحی است که ایلان ماسک از آمریکایی ها خواسته از آن حمایت کنند. در طوماری که ماسک از مردم می خواهد آن را امضا کنند آمده است: «متمم های اول و دوم [قانون اساسی آمریکا] آزادی بیان و حق حمل سلاح را تضمین می کنند. با امضای زیر متعهد می شوم از متمم های اول و دوم حمایت کنم.»

شرکت کنندگان مراسم روز شنبه باید این طومار را امضا می کردند که به موجب آن به آمریکا پک اجازه دادند تا اطلاعات تماس رأی دهندگان بالقوه بیشتری را جمع آوری کند تا بتواند برای حضور هرچه بیشتر آنها پای صندوق های رأی به نفع ترامپ تلاش کند.

ماسک که توسط فوربس به عنوان ثروتمندترین فرد جهان رتبه بندی شده است طبق گزارش های افشاشده فدرال حداقل ۷۵ میلیون دلار به «کمیته اقدام سیاسی آمریکا» کمک کرده است. این حمایت مالی قابل توجه این گروه را به یکی از اجزای حیاتی تلاش های ترامپ برای بازپس گیری ریاست جمهوری تبدیل کرده است.