قم در عرصه های مختلف نیازمند جبران عقب ماندگی ها است/ تلاش برای افزایش مدت زمان اقامت زائران – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

قم در عرصه های مختلف نیازمند جبران عقب ماندگی ها است/ تلاش برای افزایش مدت زمان اقامت زائران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین اسکندر مؤمنی صبح پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه استاندار قم که در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام برگزار شد گفت: داشتن روحیه تعاملی و کارآمد بودن یکی از ملاک های تعیین استانداران بوده است و کسانی که در این زمینه به دنبال معرفی خود بودند نمره منفی می گرفتند.

وزیر کشور بیان کرد: انتخاب استاندار در قم از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است و استاندار جدید تجربیات خوبی در عرصه های مدیریت دارد.

مؤمنی گفت: برای قم نمی توانستیم آزمون و خطا کنیم و انتخاب استاندار کارآمد در قم ضروری بود و بدون هیچ توصیه ای آقای بهنام جو انتخاب شدند و خودم با وی صحبت کردم و ایشان هم برای این مسؤولیت اعلام آمادگی کردند.

وزیر کشور ابراز کرد: پس از بررسی های متعدد و در نظر گرفتن شرایط استان که قم یک استان فرهنگی است آقای بهنام جو انتخاب شدند.

وی ادامه داد: قم در عرصه های مختلف نیازمند پیشرفت و جبران عقب ماندگی ها است و با توجه به اینکه استاندار جدید در رشته عمران تخصص دارند برای آبادانی قم می توانند اقدامات و گام های خوبی بردارند.

وزیر کشور بیان کرد: بیش از ۲۰ میلیون زائر در سال به قم سفر می کنند اما بر اساس بررسی ها ماندگاری بسیاری از آنان به یک شب هم نمی رسد که باید تلاش کرد تا مدت زمان اقامت زائران و مسافران در قم افزایش یابد و باید از این ظرفیت برای توسعه قم استفاده کرد.

مؤمنی بیان کرد: فراهم آوردن زیرساخت ها برای افزایش مدت زمان اقامت زائران مهم است.

وی اضافه کرد: بالا بودن نرخ بیکاری از مشکلات قم است و باید جایگاه این استان در این عرصه بهتر شود.

وزیر کشور با تقدیر از تلاش های دولت سیزدهم و استاندار سابق در قم گفت: قم برای کشور و جهان تشییع بسیار مهم است و باید تلاش شود تا این استان به جایگاه اصلی خود برسد.