توسعه کشت زعفران اقتصاد مقاومتی را تقویت می کند

توسعه کشت زعفران اقتصاد مقاومتی را تقویت می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه کشت زعفران نه تنها گامی در جهت تغییر الگوی کشت و بهینه سازی مصرف آب است بلکه با توجه به ارزش افزوده بالا و بازار جذاب صادراتی در تقویت اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیرنفتی ایفای نقش می کند.

به گزارش تیتر نیوز به نقل از وزارت جهادکشاورزی غلامرضا نوری در پیام خود به مناسبت روز ملی زعفران گفت: زعفران این طلای سرخ ایران زمین نه تنها نماد هنر و دانش کشاورزی ایرانیان بلکه یک میراث تاریخی و فرهنگی این سرزمین است. در روز ملی زعفران فرصتی مغتنم است تا از تلاش های بی وقفه کشاورزان تولیدکنندگان و صادرکنندگانی قدردانی کنیم که با وجود محدودیت های موجود در عرصه تجارت بین الملل همچنان پرچم کیفیت و اصالت زعفران ایرانی را در جهان برافراشته نگه داشته اند.

وی افزود: امروز زعفران ایران نه تنها به عنوان گران بهاترین ادویه جهان شناخته می شود بلکه به عنوان نمادی از پایداری و سازگاری با اقلیم ایران راهکاری هوشمندانه برای مقابله با چالش های زیست محیطی و کم آبی به شمار می رود. این محصول استراتژیک با کمترین نیاز آبی بیشترین ارزش افزوده را در بخش کشاورزی ایجاد می کند و نقشی بی بدیل در معیشت پایدار روستاییان و ارزآوری برای کشور ایفا می نماید.

نوری در ادامه پیام خود آورده است: در شرایط کنونی که صادرکنندگان ما با موانع متعدد بانکی و محدودیت های نقل و انتقال مالی روبرو هستند خلاقیت و ابتکار فعالان این عرصه در یافتن راهکارهای جدید برای حضور در بازارهای جهانی حفظ سهم بازار و توسعه صادرات شایسته تقدیر است. بی تردید تجربه سال های اخیر نشان داده است که بخش خصوصی ما با تکیه بر توانمندی های داخلی و بهره گیری از ظرفیت های تجارت منطقه ای قادر است مسیرهای جدیدی برای عرضه این محصول ارزشمند به بازارهای جهانی بگشاید.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: توسعه کشت این محصول ارزشمند نه تنها گامی مؤثر در جهت تغییر الگوی کشت و بهینه سازی مصرف آب است بلکه با توجه به ارزش افزوده بالا و امکان صادرات به اقصی نقاط جهان می تواند نقشی کلیدی در تقویت اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات غیرنفتی ایفا کند. در این راستا تقویت دیپلماسی اقتصادی توسعه پیمان های منطقه ای ایجاد برند ملی و تسهیل فرآیندهای صادراتی از اولویت های مهم در حمایت از فعالان این عرصه به شمار می رود.

انتهای پیام