تجارت چراغ خاموش «اهدای تخمک»/معامله‌ای برای فروش «مادری»

این جمله روی شیشه ایستگاه اتوبوس نوشته شده است: «زنان زیر 30 سال با تخم گذاری 4 میلیون درآمد کسب می کنند». اگرچه نرخ ثابت آن بسیار پایین است و با جست و جو در فضای مجازی می توان برای آن مهلتی پیدا کرد، اما هر زن جوانی که از ایستگاه اتوبوس رد می شود، همین را می بیند و شاید حتی در ذهنش، به یک معامله پنهانی فکر کنید.

تجارت لامپ صندوق تخم مرغ /

به گزارش تیتر نیوز، با توجه به عدم وجود قوانین مشخص و نظارت قوی بر هر فرآیند، امکان بهره برداری و ایجاد میانجیگری برای کارگزاران وجود دارد. مدت‌هاست که فرآیند اهدای تخمک که تصور می‌شد برای اهداف «متضاد» انجام می‌شود، تبدیل به یک تجارت خاموش کردن چراغ‌ها برای زنانی که زندگی می‌کنند، و گاهی اوقات در تبلیغات به عنوان «کار» تبدیل شده است. فرصتی برای زنان جوانان به یاد دارند.

به اشتراک گذاشتن حس مادری و فراهم کردن محیط مادرانه برای دوست، رفتاری ستودنی است که انتظار می رود با اهداف «دوستانه دیگر» همراه باشد; این در حالی است که به گفته کارشناسان تحت عنوان خلأهای قانونی و سکوت مراکز درمانی در این زمینه، ذی نفعان و دلالان پای خود را در این زمینه باز کرده اند و با تبلیغات خود سعی در ترغیب زنان به این امر دارند.تشویق کنید. برای این ..

به نظر می رسد این بار فقر وارد معرکه شده است و زنان جوان 18 تا 35 ساله که از نظر آماری همواره نرخ بیکاری بالاتری را نسبت به مردان تجربه کرده اند، وارد میدان شده و به مدت 4 سال وارد معاملات مخفیانه شده اند. مادران ممکن است. تا هشت میلیون و گاهی اوقات آنها بیش از حد به اشتراک می گذارند.

آنچه در عین حال نگران کننده است، تغییر روند اهدای تخمک به فرآیند کسب و کار و ظاهراً تشویق زنان به عرصه حرفه ای است که تا زمانی که قوانین قوی وضع نشود، انتظار نمی رود این روند بهبود یابد. از سوی دیگر با ارائه مشوق های مختلف از جمله تشویق جوانان به فرزندآوری و ارائه مشوق های مالی برای این منظور، بیم آن می رود که این حوزه دلالی نیز تقویت شود. همانند چرخ در فضای مجازی، مشاهده می شود که فرآیند دلالی تنها به «صندوق تخمک» محدود نمی شود و در صندوق «جنین» و «رحم اجیر» نیز قابل مشاهده است.

تجاری سازی «تامین مالی تخم مرغ» و میانجیگری که از آن بهره می برد و سکوت امکانات پزشکی.

دکتر سیمین کاظمی، جامعه شناسی زنان و فیزیک وی به تیتر نیوز گفت: تخم‌گذاری در حال حاضر کاملا تجاری شده و بازاری در اطراف آن راه‌اندازی شده است که واسطه‌ها نقش فعالی دارند و از آن بهره می‌برند. میانجیگری برای تامین مالی اعضا یک روش رایج است که در Egg Funding منتشر شده است. جمع آوری کمک های مالی یک حوزه متروکه و بدون ضوابط قانونی است که راه را برای برخی دلالان و واسطه ها برای استفاده از فرصت های اطراف امکانات پزشکی هموار می کند. به نظر می رسد برخی از مراکز فقردرمانی از روند کمک یابی برای تخم مرغ آگاه هستند، اما عملاً سکوت کرده اند، زیرا منافع آنها به دنبال این سکوت و عدم شفافیت است.

این جامعه شناس ادامه داد: در حال حاضر هیاهوی زیادی در مورد تامین مالی تخم مرغ وجود دارد و حتی از سوی برخی از مشمولان به عنوان فرصت شغلی یاد می شود. متاسفانه فقر زنان و بیکاری گسترده و وخامت شرایط اقتصادی منجر به افزایش تعداد زنان بدون دسترسی به نظم و قانون شده است.

یکی از اعضای گروه جامعه شناسی پزشکی و سلامت انجمن جامعه شناسی ایران گفت: اطلاعات اهداکنندگان و گیرندگان تخمک محرمانه است و به ویژه گیرندگان ترجیح می دهند هویت دو طرف را مخفی نگه دارند تا از ادعاهای بعدی جلوگیری شود. با این حال، مقررات قانونی برای تأمین مالی جنین وضع شده است که به نگرانی های مذهبی در مورد تولید جنین و ویژگی ها و عملکردهای جفت گیرنده جنین نیز می پردازد. مراکز درمان ناباروری اهدای تخمک را به عنوان روشی برای درمان ناباروری برای زنان مبتلا به اختلال تخمدان پیشنهاد می کنند، اما قانون اهداکنندگان تخمک ساکت است و حتی شامل اهدای عضو از یک انسان زنده نمی شود. با این حال، قانون به طور کلی در مورد بودجه ارگانیک موجودات زنده ساکت است. تقریباً می توان گفت که مانند اهدای خون، اهدای تخمک نیز بر اساس انگیزه های الهی است، در حالی که واقعیت متفاوت است.

پژوهشگران مرکز مطالعات عوامل اجتماعی در سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا میزان تخمگذاری در زنان با ویژگی های جسمی خاص مانند چشم های رنگی بالا است یا خیر، گفتند: زیر چتر تجارت و روابط بازاریابی، بدن انسان و اندام ها و اجزای آن به کالا تبدیل می شود از طریق روش ها و پرداخت های پزشکی، فرد حق دارد انتخاب کند که کدام محصول نیز زیبا باشد و نیمی از آن زیبایی را تخم مرغ تعیین می کند. زیبایی به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شده است، زیرا والدین قبل از تولد سعی می کنند فرزندان خود را به روش های مختلف زیبا کنند، تاکید بر زیبایی اهدا کننده تخمک بخشی از این تلاش است.

به گفته این پزشک، اگرچه تخم گذاری از نظر پزشکی بی خطر است، اما هر عمل ناسالم می تواند عواقبی برای افراد درگیر داشته باشد.

آقای کاظمی در پایان سخنان خود بر لزوم نظارت دقیق بر حادثه و شفافیت قانون در این زمینه تاکید کرد و افزود: در حال رسیدگی هستند. قوانینی که به اهداکنندگان این اطمینان را می دهد که آنها فقط از روی خیرخواهی و فشار مالی این کار را انجام می دهند نه از روی فشار مالی و فقر، چنین بودجه ای تنها زمانی در دسترس است که مشکل فقر در جامعه حل شود که اکنون زمان بی فایده به نظر می رسد.

انتهای پیام/