شعله‌ور شدن آتش کرونا در کودکان / سنین زیر ۱۲ سال؛ گروه هدف اُمیکرون

شعله‌ور شدن آتش کرونا در کودکان / سنین زیر ۱۲ سال؛ گروه هدف اُمیکرون

رئیس بیمارستان اطفال علی اصغر با تاکید بر افزایش تعداد کودکان مبتلا به بیماری های قلبی گفت: تخت های بیمارستانی برای درمان بیماران قلبی به سرعت پر می شود. کمبود تخت.»

دکتر فرهاد چوبدار در گفت وگو با تیتر نیوزطی ده روز گذشته، دو ویژگی مهم ظاهر شده است. اول اینکه حدود 60 درصد از تست های آزمایشگاهی عروق کرونا ویروس مثبت است، یعنی بیماری پیشرفت می کند. ویژگی دوم این است که باید از دو بخش بیمارستان تا بخش کرونا استفاده مجدد کنیم. اما با وجود این افزایش ظرفیت، اورژانس همچنان مملو از بیماران کووید 19 است و احتمال ورود بیماران کرونایی به کلینیک افزایش یافته است.

وی افزود: برخلاف پیام های قبلی تعداد کودکان مبتلا به بیماری قلبی بیشتر از بزرگسالان است و ظاهراً گروه هدف omicron ها کمتر از 12 سال سن دارند; زیرا حتی یک نوزاد چند روزه مبتلا به کرونای آمیگدال در بین بیماران ما بستری است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: وضعیت عمومی این کودکان بسیار بهتر از فشار دلتا است و نیازی به داروهای قوی مانند رامد سیویر، IVIG، کورتون و … نیست. . اکثر آنها نیاز به درمان حمایتی دارند، اما اگر سیستم ایمنی آنها ضعیف شود یا تحت شیمی درمانی و سایر موارد قرار بگیرند، طبیعتاً بدتر می شوند و کار آنها به ICU می رسد.

او ادامه داد: کرونا ویروس آمیکرون در کودکان به رتبه ششم رسید این بدان معنی است که گاهی اوقات بین 20 تا 25 روز علائم وجود دارد، که تخمین می زنیم که به این دلیل است که تاج آمیگدال با سایر ویروس ها مانند آدنوویروس، راینوویروس ها یا سایر سویه های ویروس کرونا مرتبط است.

وی افزود: البته این در شرایطی است که هم اکنون در فصل آلودگی هوا هستیم و فصل آلرژی شروع شده و طول مدت بیماری در حال افزایش است. البته علائم در کودکان از ریه ها می آید و شامل دستگاه تنفسی فوقانی می شود. باعث التهاب حنجره و خارش، آبریزش بینی، خارش چشم و غیره می شود. البته به خاطر داشته باشید که در تمام 25 روزی که کودک علائم دارد، نمی تواند بیماری را به دیگران منتقل کند.

این متخصص نوزادان تصریح می کند: اغلب کودکان به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا می شوند، معمولاً از طریق سایر کودکان در مهدکودک و پیش دبستانی. این کودکان واکسینه نشده اند و به راحتی مبتلا می شوند و به بزرگسالان نیز منتقل می شوند.

او اضافه کرد: اکثر مراجعات ما به بیمارستان از 2 تا 6 سالگی است و حداکثر بازه در این محدوده است.; اما مشتریانی هم هستند که کمتر از ۲ سال یا ۶ تا ۱۲ سال سن دارند. 90 درصد مراجعین نیازی به بستری ندارند و مراقبت‌های سرپایی و درمان کافی است، اما مبتلایان به بیماری زمینه‌ای بستری می‌شوند. اگر کودکی فقط بیماری عروق کرونا ویروس داشته باشد، 2 تا 5 روز در بیمارستان بستری می شود، اما اگر قرار باشد با شدت بیماری کنار بیاید، گاهی تا یک ماه در بیمارستان بستری می شود.

رئیس بیمارستان کودکان علی اصغر (ع) گفت: درصد بیمارانی که تحت آزمایش PCR قرار می‌گیرند مثبت است و اگر 20 درصد نادرستی را بررسی کنیم، در واقع حدود 80 درصد از بیماران اورژانسی ما اکنون مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس هستند.

وی گفت: در صورت ابتلا به وبا به سرعت با کمبود تخت بیمارستانی مواجه هستیم. از طرفی همکاران ما به کرونا مبتلا می شوند و اگر هر کدام ۵ تا ۷ روز در خانه بمانند دچار مشکل می شویم. ما نمی توانیم به سرعت جای خالی یک رزیدنت یا پزشک اطفال را پر کنیم. چون سال ها تمرین داشت. تخت های بیمارستان الان به سرعت پر می شود و اگر به همان کوه برویم زود از شر تخت ها خلاص می شویم. با کمک کادر پزشکی خیلی سریع پریود می شوند و ممکن است با کمبود نیرو مواجه شویم.

کلید را توضیح دهید: ما در حال حاضر در بازوی بالای پیک هستیم و انتظار داریم که شیوع وبا تا اواسط اسفند سپری شود. و با گذشت ایمن سازی، مصونیت انبوه در کودکان ایجاد می شود و سیستم ایمنی آن ها آنتی بادی هایی علیه ایمن سازی ایجاد می کند تا این گروه سنی که مجوز واکسیناسیون ندارند به طور طبیعی محافظت شوند. البته رفتار کرونا همیشه تعجب آور بوده و رفتار آینده این ویروس قابل اعتماد نیست.

وی افزود: مشکلات تنفسی، مشکلات معده مانند اسهال و استفراغ که باعث کم آبی بدن می شود، از دست دادن هوشیاری، درگیری دستگاه تنفسی فوقانی به شکل حنجره حاد و تنگی نفس و مشکلات تنفسی از جمله علائمی هستند که می توانند به سرعت نوزاد را تحت تاثیر قرار دهند. «اگر در مرکز بهداشت نباشد، علائم اولیه با مراجعه به مطب پزشک و درمان حمایتی قابل درمان است.

انتهای پیام/