چرا شمار زنان ژاپنی که خودکشی می‌کنند رو به افزایش است؟

چرا شمار زنان ژاپنی که خودکشی می‌کنند رو به افزایش است؟

ژاپن سرعت خودکشی را سریعتر و دقیق تر از هر کشور دیگر در جهان گزارش می کند و در انتهای هر ماه آمار خودکشی بر خلاف اکثر نقاط جهان جمع آوری می شود ، اما در طی بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، میزان خودکشی نگران کننده بود.

به گزارش تیتر نیوز ، در سال 2020 ، میزان خودکشی در ژاپن برای اولین بار در 11 سال گذشته افزایش یافت ، اما مهمتر از همه ، علاوه بر کاهش اندک میزان خودکشی در مردان ، میزان خودکشی حدود 15 درصد افزایش یافته است.

از 20 اکتبر سال 2020 ، تعداد خودکشی زنان در کشور در ماه مشابه سال گذشته از 70 به 70 مورد افزایش یافته است.

این گزارش که در وب سایت بی بی سی منتشر شده است ، با یک زن ژاپنی که چندین بار اقدام به خودکشی کرده مصاحبه کرده است و جزئیات گزارش از مصاحبه کننده به شرح زیر است:

“ملاقات با زن جوانی که چندین بار خودکشی کرده است تجربه خوشایندی نیست. این باعث احترام بسیار من برای کسانی است که برای جلوگیری از خودکشی تلاش می کنند.

من در یک کلینیک در محله چراغ قرمز یوکوهاما نشسته ام. این کلینیک توسط یک گروه خودکشی اداره می شود ، خیریه ای که در پیشگیری از خودکشی فعالیت می کند.

در آن طرف میز یک زن 19 ساله با موهای کوتاه و موی چتری دیده می شود.

او به آرامی و بدون احساسات شروع به روایت داستان زندگی خود می کند. او می گوید داستان از 15 سالگی آغاز شد. وی بعداً توسط برادر بزرگتر خود مورد آزار و اذیت قرار گرفت و سرانجام از خانه فرار كرد. اما این پایان رنج او نبود. وی برای برون رفت از این وضعیت چاره ای جز خودکشی نداشت.

وی گفت: از سال گذشته چندین بار در بیمارستان بستری شدم. چندین بار اقدام به خودکشی کردم اما موفق نشدم. به همین دلیل است که فکر می کنم تلاش برای پایان دادن به زندگی ام را رها کردم.

اما کمک به پروژه نقشی اساسی در جلوگیری از خودکشی وی داشت. آنها مکانی امن برای زندگی وی یافتند و دوره های مشاوره سالم را برای وی برگزار کردند.

جان تشیبانا ، بنیانگذار گروه خیریه پروژه ، می گوید: “هنگامی که دختران دچار مشکل و رنج جدی می شوند ، دقیقاً نمی دانند چه کاری باید انجام دهند.” ما اینجا هستیم تا حرف های آنها را بشنویم و به آنها بگوییم که با آنها هستیم.

تشیبانا می گوید: “بیماری Covid-19 ظاهراً باعث شده است كه افراد مضر به لبه آب نزدیك شوند.” او درباره تماس های تلفنی ناامیدکننده ای که دولتش طی ماه های اخیر دریافت کرده صحبت می کند.

عباراتی مانند “من می خواهم بمیرم و جایی نمی روم” عباراتی است که بیشتر از همه می شنویم. آنها می گویند: “این بسیار دردناک است ، من آنقدر تنها هستم که می خواهم ناپدید شوم.”

اما بیماری کرونا ویروس قلب کار را برای کسانی که سو abuse استفاده جسمی و جنسی دارند بسیار دشوارتر کرده است.

“من چند روز پیش با دختری صحبت کردم که گفت پدرش از او سو abاستفاده می کند ، اما پدرش اکنون به دلیل علائم Covid-19 زیاد کار نمی کند و اغلب در خانه است ، بنابراین نه. راهی برای فرار او وجود ندارد. ، “او گفت.

الگوی b بسیار عادی h

بحران های قبلی ژاپن ، از جمله بحران بانکی 2008 و سقوط بازار سهام و حباب مسکن در اوایل دهه 1990 ، عمدتا افراد میانسال را تحت تأثیر قرار داد. در این دوره ها ، میزان خودکشی در مردان به سرعت افزایش می یابد. اما 19 ساله ها متفاوت هستند و بسیاری از جوانان ، به ویژه زنان جوان را تحت تأثیر قرار داده اند. این دلایل پیچیده ای دارد.

ژاپن در گذشته بالاترین میزان خودکشی را در کشورهای پیشرفته داشته است ، اما در دهه های اخیر کمک کرده است که تقریبا یک سوم کاهش یابد.

میشیکو اویدا ، مدرس دانشگاه و کارشناس برجسته خودکشی گفت: “روند معکوس آمار خودکشی در ماه های اخیر بسیار تکان دهنده بوده است.”

وی می گوید: “روند کنونی خودکشی در زنان بسیار نادر است.” من به عنوان یک محقق در این زمینه ، در کل حرفه خود هرگز چنین آماری را ندیده ام. مشکل این است که بیماری ویروس کرونا ویروس بسیاری از صنایع را تحت تأثیر قرار داده است ، که بیشتر آنها کارمندان زن دارند ، از جمله گردشگری ، صنایع غذایی و فروشگاه ها.

ژاپن در حال افزایش تعداد زنانی است که ترجیح می دهند در ازدواج تنها زندگی کنند در حالی که موانع سنتی همچنان بالا است. پروفسور اویدا گفت: “علاوه بر این ، زنان به احتمال زیاد در مشاغل کم امنیت استخدام می شوند.”

وی می گوید: “بیشتر زنان در حال حاضر تنها هستند.” آنها در حالی که کار ثابتی انجام نمی دهند ، باید از خود تأمین هزینه کنند. بنابراین ، مسلم است که وقتی اتفاقی بیفتد ، این افراد به شدت آسیب می بینند. طی 8 ماه گذشته بیکاری در بین کارگران موقت زیاد بوده است.

در عین حال ، یک ماه از سال بیشتر از بقیه توجهات را به خود جلب می کند. در ماه اکتبر سال گذشته ، 87879 زن خودکشی کردند. این به این معنی است که تعداد خودکشی زنان در این ماه بیش از 70 مورد بیشتر از مدت مشابه در سال 2019 افزایش یافته است.

در تاریخ 27 سپتامبر سال گذشته ، جسد یک بازیگر مشهور و مشهور ژاپنی در خانه وی پیدا شد و اندکی بعد خبر خودکشی وی منتشر شد.

یاسوکی شیمیزو ، روزنامه نگار سابق و اکنون مدیر سازمان غیرانتفاعی NPI ، در زمینه مبارزه با خودکشی در ژاپن کار می کند.

وی گفت: “از زمانی که خبر خودکشی یک فرد مشهور منتشر شد ، میزان خودکشی افزایش یافته و ده روز است که ادامه دارد.” گفته می شود ده روز پس از خودکشی این بازیگر در 27 سپتامبر ، 207 زن دیگر درگذشتند.

اما طبق داده ها ، میزان خودکشی در زنان تقریباً در همه سنین حتی نگران کننده تر است.

شامیزو می گوید: “در سی سالگی ، زنان بیشتر از سایر گروه های سنی تحت تأثیر قرار می گیرند.” میزان خودکشی در این سن دو برابر سایر گروه ها است.

کارشناسان دیگر هم عقیده اند که بین خودکشی مشاهیر و افزایش سریع نرخ خودکشی در روزهای اخیر رابطه مستقیمی وجود دارد.

پدیده مشاهیر

این پدیده فقط مختص ژاپن نیست و یکی از دلایل دشوار بودن گزارش خودکشی است. بلافاصله پس از خودکشی یک فرد مشهور ، همانطور که در رسانه های اجتماعی و شبکه ها مورد بحث قرار گرفت ، تأثیرات آن بر سایر افراد آسیب پذیر بسیار زیاد است.

مای سوگانوما محقق UNPIU است که در نوجوانی پدر خود را به دلیل خودکشی از دست داد. او اکنون به خانواده هایی که خودکشی کرده اند کمک می کند.

بیماری کووید -19 زندگی خانواده های قربانیان خودکشی را دشوارتر کرده است زیرا آنها ، مانند اقوامی که بر اثر این بیماری فوت کرده اند ، نمی توانند عزاداری عزیزان خود را انجام دهند.

سوگانوما می گوید: “وقتی با اعضای خانواده قربانیان خودكشی صحبت می كنم ، احساس نجات یافتن جان عزیزانشان در آنها بسیار شدید می شود ، این احساس كه آنها اغلب مقصر هستند.” همچنین خودم را سرزنش کردم که نتوانستم جان پدرم را نجات دهم.

وی می افزاید: “اکنون به آنها گفته شده که در خانه بمانند. من نگران هستم که گناه در آنها قویتر شود. ژاپنی ها در مورد مرگ صحبت نمی کنند. صحبت از خودکشی در فرهنگ ما. طبیعی نیست.

از آغاز موج سوم کرونا در ژاپن در اوایل ژانویه و اعلام وضعیت اضطراری دوم در این کشور ، هر روز تعداد بیشتری رستوران ، هتل و کافه بسته می شوند و بسیاری از افراد شغل خود را از دست می دهند.

اما در همان زمان ، س Oال دیگری ذهن دکتر اویدا را به خود مشغول کرد. وی س asksال می کند چه زمانی این اتفاق در ژاپن رخ می دهد ، که قرنطینه شدیدی ایجاد نکرده و میزان مرگ و میر مرغ ها نسبتاً کم است ، بنابراین در سایر کشورهای جهان که بیماری بسیار بد است چه اتفاقی می افتد؟

انتهای پیام