حوادث

باید قیام ۱۵ خرداد را به نسل‌های بعد انتقال دهیم

باید قیام ۱۵ خرداد را به نسل‌های بعد انتقال دهیم

تیتر نیوز/تهران فرمانده کل انتظامی کشور گفت: قیام 15 خرداد را باید به نسل های آینده بسپاریم.

سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور روز دوشنبه در نشست حامیان قیام پانزده خرداد که در صحن امامزاده جعفر بن موسی کاظم (ع) شهرستان ورامین پسوه برگزار شد، بیان کرد. نام و یاد شهدای شهرستان پیسوا را که در راه رهبری و ولایت نظام مقدس جمهوری اسلامی به بالاترین مقام شهادت نائل آمدند گرامی می داریم.

وی گفت: 15 خرداد یادآور نهضت ایثار و شجاعت است، 15 خرداد عزت و اقتدار را در اذهان جامعه به جا گذاشت، قیام 15 خرداد در اذهان ماندگار شد، زیرا بر اساس مبانی و اعتقادات دینی ایجاد شده است. و ویژگی های قیام 24 خرداد نیز باید تبیین شود.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه اهداف و آرمان های الهی را در قیام پانزدهم خرداد می توان دید، افزود: این قیام که طبق آمار رسمی دوازدهم محرم چندین هزار کشته برجای گذاشت. این هدف قیام بود. 15 خرداد از حکومت دفاع می کرد، عده ای در این راه شهید شدند.

سردار رادان با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد نمونه ای از واقعه کربلاست، تصریح کرد: مردم دیارامان در حال عیدی دادن هستند و فهمیده اند که دشمن مسلح است و منتظر است. شهادت را برای این امر اعلام می کند. او به این راه افتخار می کند و عمر خود را در این راه می گذراند، قیام 15 خرداد شور بود، اما شعور مشرف بیش از شور بود.

وی تصریح کرد: شهدای قیام 15 خرداد سال 42 شعارهای دفاع از امامت و مرجعیت را سر دادند، همچنان که شعارهای رزمندگان دفاع مقدس و دفاع از حرم ها در آن زمان به وظیفه خود عمل کردند. زمان. بسیج از ویژگی های قیام 15 خرداد بود که در سال 57 به اوج خود رسید و به پیروزی انقلاب انجامید.

فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه مقاومت حزب الله لبنان و مردم یمن بر کسی پوشیده نیست، فرمانده کل نیروی انتظامی کشور با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: ما باید قیام پانزده خرداد را به نسل های بعدی منتقل کنیم. باید حضور مردم در قیام 15 خرداد را روشن کند، زیرا مردم ما در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی حضور فعال دارند.

سردار رادان درباره توان داخلی نیز توضیح داد: در اوایل انقلاب اسلامی ما نارنجک دستی نمی ساختیم، زمانی که دشمنان خارجی و بیگانگان را شکست دادیم و به توان داخلی خود ایمان داشتیم، موشک هایی ساختیم که برد برد داشت. چند صد کیلومتر

وی در پایان گفت: مردم صلح طلب میدان باید به خود ببالند که چنین جوانانی را در دل این سرزمین رها کرده اند که هر کدام در نهضت روح الله رهبری چنین اندیشه ای را داشتند که می تواند برای ما امت به ارمغان بیاورد. امامت و فقاهت در خدمت رسیدن به اهداف عقیدتی وگرنه در روز قیامت در مقابل شهدا شرمنده خواهیم شد.
انتهای پیام