کاهش ۳ دقیقه‌ای حضور فوریت‌های پلیسی سمنان در صحنه جرم/ انهدام ۵۲ باند موادمخدر

کاهش ۳ دقیقه‌ای حضور فوریت‌های پلیسی سمنان در صحنه جرم/ انهدام ۵۲ باند موادمخدر

تیتر نیوز/ سیمنان ستاد فرماندهی انتظامی استان سمنان از کاهش سه دقیقه ای خدمات فوریت های پلیسی در محل حادثه خبر داد.

سردار جلیل مقوف در گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به طور میانگین سه دقیقه از حضور ماموران پلیس 110 در محل حادثه کاسته شده است، گفت: با مرکز فوریت های پلیسی در ارتباط است. واحدهای امدادی و انتظامی در فاصله کمی حضور دارند و در محل حضور دارند.

وی حضور به موقع ماموران متخصص پلیس در محل حادثه را در حفظ امنیت بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: هر چند حضور ماموران در صحنه حادثه با توجه به شرایط متفاوت است، خواه در شهر باشد و چه در سطح شهر. خارج از شهر، اما به طور کلی. علیرغم افزایش تماس ها با مرکز اورژانس، در یک سال گذشته میانگین زمان حضور پلیس در محل حادثه سه دقیقه کاهش داشته است که گامی مهم برای ارتقای امنیت در این استان است.

فرماندهی پلیس سمنگانو از برقراری بیش از 515 هزار تماس با پلیس 110 این ولایت خبر داد و گفت: تعداد تماس ها با پلیس نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

کاهش 10 درصدی سرقت در احضار

سردار موفقا سال 1402 هجری قمری را سالی پر سود برای پیروزی استان سمنان عنوان کرد و گفت: در راستای تقویت نظم و امنیت شش مرحله از طرح ملی فتح استان از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان اجرا شده است.

وی همچنین از ایجاد برنامه های امنیتی و صلح در این استان خبر داد و افزود: بیشتر این طرح ها برای شناسایی و دستگیری سارقان و اختلاس گران، شناسایی و دستگیری عمده و خرده فروشان مواد مخدر، سارقان و غاصبین در حوزه های پیشگیری است. . در هشت شهرستان استان اجرا شده است.

موفق کاهش 10 درصدی پرونده های سرقت در این استان را دستاورد مهم اجرای این طرح ها خواند و گفت: در استان سمنان نیز 17 درصد افزایش کشف سرقت داشته است.

کاهش 23 درصدی حوادث منجر به مرگ

فرماندهی انتظامی استان سمنان تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 48 گروه سارقان حرفه ای خارجی در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی این استان همکاری و تعامل خوبی با پلیس دارد و همین موضوع باعث شده تا پلیس اختیارات بیشتری برای پیشگیری از تخلفات داشته باشد.

وی از کاهش 23 درصدی تلفات جانی در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و از اقدامات پلیس راه و راهور این استان تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه نسبت به سال گذشته فوتی ها کمتر بوده و 28 درصد افزایش تلفات داشته است. . سال گذشته تصادفات فوتی زیادی در استان سمنان رخ داد اما با اقدامات خوب پلیس راه و راهور این استان در سال جاری کاهش چشمگیری در میزان تصادفات رانندگی در این استان داشته است.

فرمانده انتظامی استان سمنان از شناسایی بیش از 70 فقره تصادف بد رانندگی در این استان خبر داد و افزود: این حوادث ناگوار با تلاش دستگاه های متولی رفع شده است که در سال جاری بر تعداد حوادث رانندگی و فوتی ها افزوده است. کاهش بسیار موثر بوده است.

وی از پلیس فتا استان سمنان به عنوان یکی از پلیس های تخصصی موفق یاد کرد و گفت: بیش از 90 درصد پرونده های ثبت شده در حوزه پلیس سایبری کشف شده است.

52 گروه از داروها حذف شدند

وی از افزایش هفت درصدی کشف و کشف مواد مخدر در این استان خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد دستگیرشدگان در رابطه با مبارزه با مواد مخدر افزایش یافته است.

سردار مفتی ادامه داد: در سال جاری 52 باند مواد مخدر شناسایی و منهدم شده است. بیشتر این گروه ها در خارج از استان شناسایی و قبل از ورود به استان شناسایی و منهدم شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع 252 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش مبارزه با سارقان و زورگیران در این استان خبر داد و گفت: پلیس کارآگاهی و امنیتی با متخلفان رفتار خوبی داشته است.

وی همچنین از افزایش 48 درصدی دستگیری راهزنان در این استان خبر داد و گفت: پلیس با هر فردی که امنیت و آرامش مردم را تهدید کند طبق قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام