زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد

زمان توقف زائران در مرزهای چهارگانه به ۴ ثانیه کاهش می‌یابد

تیتر نیوز/کرمانشاه رئیس فرماندهی اربعین نیروی انتظامی کشور از آمادگی پلیس برای ساماندهی سفرهای زائران اربعین به کربلا، معلی و عتبات عالیات خبر داد و گفت: یکی از اقدامات آغاز طرح سجاد در مرز است. پایانه های خسروی، شلمچه و چذابه در نزدیکی مرز مهران، در این زمان توقف تردد زائران در مرزهای چهارگانه به چهار ثانیه کاهش می یابد.

سردار محمد شریفی 28 تیرماه در حاشیه بازدید از مرز خسرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته و از پایان ماموریت اربعین 1402، نیروی انتظامی اقدامات عملیاتی و اجرایی خود را برای اربعین 1403 آغاز کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا تمامی اقدامات برای سفر خوب و ایمن زائران اربعین با توجه به شناسایی خسارات و مشکلات سال های گذشته، آمار و برنامه ریزی های لازم برای رفع این مشکلات انجام شد. .

وی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم تا ماموریت اربعین امسال را بهتر از سال های گذشته به انجام برسانیم و خوشبختانه تاکنون همه چیز طبق برنامه پیش رفته است.

شریفی تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در ماموریت اربعین امسال تلاش شد ایجاد تسهیلات ترافیکی بود و تلاش می کنیم از تراکم ترافیک در جاده ها به ویژه در حاشیه پایانه های مرزی جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در عین حال با همکاری سایر دستگاه ها به ویژه مدیریت راهداری و حمل و نقل زیرساخت های جاده ای اصلاح و بهسازی شده و تردد زائران در جاده ها و جاده های مختلف آسان است پلت فرم آماده شده است.

شریفی تصریح کرد: تلاش کرده ایم خدمات گذرنامه ای مراسم اربعین امسال را گسترش دهیم و در کنار تمدید گذرنامه های قدیمی زائران، گذرنامه حج نیز برای شرکت در این مراسم صادر می شود.

رئیس قرارگاه اربین فرجا ادامه داد: برای اخذ گذرنامه حج، نیازی به حضور شهروندان در مکان هایی مانند پلیس گذرنامه یا پلیس پلاس 10 نیست و متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی درخواست خود را ارسال کنند

وی تاکید کرد: توافقات لازم برای صدور گذرنامه حج با مقامات عراقی انجام شده و شهروندان برای آمدن به این کشور با این گذرنامه ها و انجام زیارت اربعین مشکلی نخواهند داشت.

شریفی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در ایام اربعین امسال و در ادامه اربعین سال گذشته انجام می شود، افتتاح سامانه سجاد در پایانه های مرزی خسروی، شلمچه و چذابه در کنار پایانه مهران است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با فعال شدن این سامانه در چهار پایانه مرزی اعلام شده، زمان توقف هر زائر برای کنترل ویزا به چهار ثانیه کاهش می یابد و این موضوع باعث تسریع در کار اعزام زائران می شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه طرف عراقی همکاری بسیار خوبی با مقامات عراقی دارد و از طریق نیروهای مرزبانی به فعالیت های دیپلماتیک خود با مقامات عراقی ادامه خواهیم داد.

شریفی خاطرنشان کرد: تمامی ماموریت های مشترک ایران و عراق در اربعین توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و هر دو طرف آمادگی کامل برای انجام تعهدات خود را دارند.

رئیس ستاد اربعین دولت قانون کشور با اشاره به امکانات خوبی که در بندر خسروی ایجاد شده است، گفت: به زائران توصیه کردیم ازدحام جمعیت در بندر مهران، پایانه خسروی که از امکانات خوبی برخوردار است را در نظر بگیرند. ظرفیت، از آن استفاده کنید ، برای سفر خود انتخاب کنید.

وی خاطرنشان کرد: تمام امکانات و ظرفیت هایی که در پایانه مهران وجود دارد در خسروی نیز وجود دارد و همه مدیران و مسئولان استان کرمانشاه از دیرباز شرایط حمل و نقل آسان را برای زائران فراهم کرده اند.

شریفی در پایان از زحمات فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، فرماندهی انتظامی و فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برای اجرای خوب ماموریت اربعین سال گذشته تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که امسال نیز این مأموریت بزرگ مانند سال گذشته موفق باشد به خوبی انجام شده است سال گذشته

انتهای پیام