نجات ۷۰ نفر از حریق ساختمان اداری خیابان ولیعصر

نجات ۷۰ نفر از حریق ساختمان اداری خیابان ولیعصر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران از آتش سوزی ساختمان اداری در خیابان ولیعسر و نجات 70 نفر خبر داد.

سیدجلال مالکی در گفت وگو با تیتر نیوز وی با اشاره به حادثه امروز در خیابان ولیسر تهران گفت: ساعت 14:34 بعدازظهر امروز با توجه به حادثه آتش سوزی در ساختمان اداری در خیابان ولیسر دمشق به نقل از خبر 125 شد ایستگاه های آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند، آتش نشانی و مدیران ارشد عملیات نیز به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش نشانان در مدت چهار دقیقه در محل حاضر شدند و متوجه شدند که ساختمان اداری 13 طبقه همکف و 5 طبقه منفی، موتورخانه و اقلام دیگری مانند مخزن بزرگ در طبقه منفی پنجم وجود دارد. 1000 لیتر گازوئیل و یک مخزن بزرگ نگهداری می شود. یک مخزن 1000 لیتری در آتش سوخت و تمام ساختمان در دود فرو رفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران ادامه داد: گروهی از آتش نشانان توانستند به موقع وارد طبقه منهای پنج شده و از گسترش آتش جلوگیری کرده و آتش را در یک مخزن بزرگ خاموش کنند.

ملکی گفت: همچنین گروه دیگری از آتش نشانان به کمک ساکنان ساختمان رفتند و 7 نفر را که در کابین آسانسور محبوس شده بودند، آزاد کردند. همچنین تعدادی از افراد به سرعت در مکان های امن پشت درهای بسته طبقات بالای ساختمان نگهداری شدند تا این افراد پس از اطفای حریق از ساختمان خارج شوند ساعت 16:30

وی افزود: همیشه توصیه می کنیم موتورخانه ها بیرون از ساختمان باشند و مخازن روی زمین قرار گیرند نه روی زمین، اما متاسفانه در ساختمان های قدیمی این نکات رعایت نمی شود و در واقع خانه های مهندسی نباید جای دیگری باشد. به تانک ها همچنین از شهروندان می خواهیم در چنین مواقعی به صحبت های فرماندهان آتش نشانی گوش فرا دهند و هرگز از آسانسور استفاده نکنند و برای خروج از ساختمان یا ماندن در داخل به آتش نشانی اعتماد کنند.

انتهای پیام