حوادث

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط ۵۳ نفر در تصادفات

کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال/مرگ روزانه به‌طورمتوسط ۵۳ نفر در تصادفات

رئیس پلیس راهور فراجا از کشته شدن 1065 نفر در تصادفات رانندگی در نوروز خبر داد و گفت: این آمار نسبت به نوروز سال گذشته 9.4 درصد کاهش داشته است.

سردار سید تیمور حسینی در گفت وگو با تیتر نیوز وی با اشاره به اعداد اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی درباره تعداد جانباختگان حوادث رانندگی در ایام نوروز گفت: طرح نوروزی پلیس در جاده های کشور از چهارم اسفندماه آغاز شده و تا 24 فروردین ماه ادامه دارد. متاسفانه در این مدت 1065 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه در این 20 روز به طور میانگین 53 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار با طرح نوروزی 1402 مقایسه شده است که تعداد فوتی ها 1175 نفر بوده است که برابر با 110 نفر یا 9 نفر است. 4 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا تعداد قربانیان حوادث رانندگی در جاده های شهری و شهری را بیان کرد و به تیتر نیوز گفت: در روند اجرای طرح نوروزی سال 1402 شمسی در جاده های شهری و یا در شهرها 942 نفر. بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده اند. حکم این است که در حفاظت پلیس راهور جان خود را از دست داده اند و امسال در ایام نوروز این تعداد به 807 نفر و 135 مورد کاهش یافته است.

کاهش قربانیان حوادث رانندگی در جاده ها و افزایش قربانیان در شهرها

حسینی افزود: در نوروز سال 1403 تعداد تصادفات رانندگی در جاده های شهری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.3 درصد کاهش نشان می دهد و این نشان می دهد که مسافران نوروزی قوانین رانندگی را رعایت نکرده و توجه بیشتری به آن شده است. به مقررات

وی همچنین درباره تصادفات رانندگی در جاده های درون شهری در ایام نوروز گفت: متاسفانه امسال نسبت به سال 1402 در ایام نوروز تعداد فوتی ها در جاده های درون شهری 25 نفر افزایش یافته است. از 233 مورد فوتی در نوروز سال 1402 به 258 مورد در نوروز 10.7 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: در مجموع می توان گفت 24.2 درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی در ایام نوروز در تصادفات درون شهری و 75.8 درصد در حوادث رانندگی خارج از شهر کشته شده اند.

اعلام روزهای مرگبار در طرح نوروزی 1403

حسینی همچنین درباره ایام نوروز که بیشترین فوتی ها در آن اتفاق افتاده است، گفت: طبق آمار پزشکی قانونی و قضایی بیشترین تصادفات رانندگی در سال جاری در 12 فروردین 1403 و 7 اسفند 1402 بوده است.

وی درباره جنسیت کشته شدگان نیز گفت: 76 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در نوروز امسال مرد و 24 درصد زن هستند.

فرمانده انتظامی ولایت فراه تعداد مجروحان حوادث رانندگی در جریان اجرای طرح نوروزی 1403 را 17 هزار و 244 نفر اعلام کرد و گفت: در مجروحان نیز بیش از چهار درصد کاهش داریم.

حسینی در پایان با تاکید بر اینکه از نظر پلیس تلفات تصادفات رانندگی زیاد است و نباید انجام شود، گفت: در این زمینه مسئولیت همه دستگاه ها ضروری است. امیدواریم این روند کاهش تا پایان سال و با سرعت بیشتری ادامه داشته باشد و از همه نهادها و سازمان ها تقاضا داریم به وظایف قانونی خود در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.