عمومی

فونی شاپ شیوه صحیح کار با باتری آیفون را اعلام کرد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های کار با باتری موبایل آیفون بپردازیم و در این زمینه اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران این گوشی های هوشمند قرار دهیم تا از این طریق بتوانند عمر مفید باتری موبایلشان را افزایش دهند پس دعوت می کنم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید:

اغلب کارابران گوشی های هوشمند که ساعات زیادی از روز را در بیرون از منزل سپری می کنند نگران تخلیه شارژ باتری گوشی خود هستند  به خصوص زمانی که درصد باقیمانده شارژ باتری آن ها به 20 درصد می رسد و در این حالت به سرعت شارژ باتری به اتمام رسیده و گوشی خاموش می شود.

در ادامه ضمن اعلام مشخصات آیفون به بررسی راهکارهایی برای جلوگیری از مواجه شدن با خالی شدن شارژ باتری که منجر به خاموشی گوشی می شود می پردازیم

مشخصات باتری آیفون

باتری که در گوشی های آیفون قرار دارد از نوع لیتیوم یونی قابل شارژ است، اما اپل در طی اقداماتی ماندگاری این باتری را در مقایسه با باتری به کار رفته در سایر گوشی های هوشمند دیگر افزایش داده است، مواد به کار رفته در ساخت این باتری  جیوه- سرب- نیکل و کادمیوم است.

این نوع باتری مانند هر نوع باتری دیگری دارای قطب مثبت و منفی می باشد که این دو بخش از طریق محلول الکترولیت از هم مجزا شده اند، الکترون ها از قطب منفی به سمت قطب مثبت در رفت و امد هستند و از این طریق الکترون ها انرژی مورد نیاز را در مدار برای کارکرد موبایل فراهم می کنند، زمانی که گوشی را به شارژر متصل می کنید برعکس حالت فوق اتفاق می افتد و الکترون ها از قطب مثبت به سمت قطب منفی حرکت می کنند.

از مهم ترین مشخصه های باتری لیتیوم یونی می توان به وزن بسیار سبک آن اشاره کرد، که البته وزن آن ها در زمانی که برای گوشی آیفون استفاده می شوند به مدل دستگاه ارتباط دارد به عنوان مثال باتری آیفون 4 دارای 23 گرم وزن بوده در صورتی که باتری آیفون اس 5 ، 60 گرم وزن دارد.

طول عمر باتری آیفون

نمی توان به صورت دقیق طول عمر مشخصی را برای باتری آیفون اعلام کرد زیرا که در طول عمر مفید این قطعه عوامل مختلفی دخالت دارند که از جمله ان ها می توان به نحوه استفاده از گوشی- فاصله میان هر بار اتصال به شارژر و… اشاره کرد.

به کا گیری روش هایی که می تواند در افزایش عمر مفید باتری آیفون تاثیر گذار باشد

با هر بار کامل شدن سیکل شارژ، میزان بسیار جزئی از ظرفیت باتری کاهش پیدا می کند و این امر به حدی به کندی انجام می شود که کاربر متوجه آن نمی شود و دلیل آن را نیز می توان واکنش های شیمیایی دانست که در داخل باتری برای تولید الکتریسیته انجام می شود.

اما بعد از مدتی متوجه خواهید شد که باتری گوشی شما مانند گذشته نمی تواند انرژی مورد نیاز را در خود به صورت ذخیره نگهدارد ولی این بدین معنا نیست که دیگر باتری قابل استفاده نمی باشد.

تنظیمات باتری آیفون

برای انجام تنظیمات باتری ایفون به بخش تنظیمات گوشی مراجعه کرده سپس بر روی گزینه Battery کلیک کنید، در این بخش می توانید تمام تنظیمات مربوط به باتری گوشیتان را مشاهده کنید . برای استفاده بهینه و همچنین افزایش عمر مفید باتری برخی از این تنظیمات را به صورت دستی فعال  و یا غیر فعال کنید.

که یکی از مهم ترین این گزینه ها مربوط به مشاهده درصد باقی مانده شارژ باتری و یا مقیاس بندی باتری است، شما با فعال کردن  گزینه (Battery Percentage) می توانید به راحتی میزان مصرف باتری گوشیتان را مدیریت کنید.

زمانی که این گزینه را فعال می کنید در نوار وضعیت بالای صفحه نمایش، در کنار علامت باتری گوشی می توانید درصد شارژ باقی مانده را مشاهده کنید.

زمانی که گوشی در خارج از محدوده آنتن دهی قرار می گیرد مصرف باتری آن بیشتر از قبل می شود

دلیل این امر این است که گوشی برای پیدا کردن سیگنال در حال تلاش و فعالیت است که این عملکرد گوشی تاثیر مستقیمی در مصرف شارژ باتری دارد و موجب تخلیه سریع آن می شود.

در چنین مورادی توصیه می کنیم که گوشی را بر روی حالت هواپیما قرار دهید تا از این طریق از خالی شدن سریع باتری جلوگیری کرده باشید.

منبع :

https://fonishop.com/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]