علمی و پزشکی

توصیه وزارت بهداشت درباره تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات

توصیه وزارت بهداشت درباره تغذیه صحیح دانش آموزان در ایام امتحانات

مدیر دفتر اجتماعات وزارت بهداشت ، فرماندار گفت: برخلاف تصور عمومی ، مطالعات نیاز بدن به انرژی را افزایش نمی دهد ، بنابراین مصرف غذاهای پرچرب و چرب در طول امتحانات نه تنها مفید نیست بلکه باعث پیشرفت می شود. وزن و چاقی

به گزارش تیتر نیوز ، دکتر زهرا عبدالله در مورد تغذیه مناسب دانش آموزان در هنگام امتحانات گفت: “تغذیه خوب باعث تقویت و بهبود عملکرد اعضای مختلف بدن می شود. بنابراین بهتر است در طول امتحانات از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. برنامه داشته باشید همه شش گروه غذایی. “اصلی ترین آنها مقادیر متوسطی از غذاهای گران قیمت و غلات ، سبزیجات ، میوه ها ، شیر و لبنیات ، لوبیا و آجیل ، گوشت و تخم مرغ است.

تغذیه مناسب نقش مهمی در یادگیری و تمرکز دارد

“تغذیه مناسب نقش مهمی در یادگیری و تمرکز دارد. ویتامین هایی مانند آهن ، روی و ید در یادگیری و با مصرف سبزیجات تازه ، شیر ، ماست ، پنیر ، تخم مرغ ، لوبیا و انواع غذاها به شما کمک می کنند.” گوشت با این ریز مغذی ها تهیه می شود برای جلوگیری از کمبود ید ، باید از نمک یددار خالص در تهیه غذا استفاده شود. البته توصیه می شود نمک کمتری مصرف شود ، اما به همان میزان از گونه های یددار و خالص و مجوزهای بهداشتی برای تأمین ید مورد نیاز بدن توصیه می شود.

وی افزود: برخلاف تصور عمومی ، مطالعات نیاز بدن به انرژی را افزایش نمی دهد ، بنابراین مصرف بیشتر غذاهای شیرین و پرچرب در طول امتحانات نه تنها ناسالم نیست بلکه باعث افزایش وزن و چاقی می شود. عبدالحی گفت.

وی با تأکید بر اینکه باید از مصرف بیش از حد میوه و آجیل در حین آزمایش خودداری شود ، افزود: این غذاها در نگاه اول به نظر انرژی می رسند اما باید توجه داشت که این توانایی زندگی بسیار کمی در آنها دارد و بعدا فروکش می کند شما احساس خستگی بیشتری می کنید در حالی که برای

اهمیت خوردن نارا برای افزایش عملکرد مغز

مدیر تغذیه جامعه وزارت بهداشت در دفتر تنظیم گفت: “صبح روز آزمایش ، بهترین استفاده از غذاهای غنی از پروتئین یا فیبر مانند شیر ، تخم مرغ ، غلات کامل و عسل برای بهبود عملکرد مغز است.” خوردن یک صبحانه خوب و مفید می تواند روزانه 20 تا 25 درصد از انرژی بدن را تأمین کند و با انجام آزمایشات صبحگاهی ، این غذاها از اهمیت بیشتری برخوردار می شوند.

وی گفت: “ناری یا ناهار بعد از دو ساعت تأثیر خود را بر روی بدن نشان می دهد ، بنابراین غذا باید دو ساعت قبل از آزمایش خورده شود.” می توانید در بین وعده های غذایی یا ناهار انواع میوه ها یا برخی بیسکویت یا کاکائوی تلخ را تا زمان شروع آزمایش بخورید.

اهمیت خواب کافی در عملکرد حافظه

عبداللهی با اشاره به برخی پیشنهادات غذایی خاطرنشان کرد: مواد کافئین دار مانند چای و قهوه و حتی مقداری شکلات حاوی کافئین ، اگرچه باعث بیداری و تمرکز کوتاه مدت می شوند ، اما در عرض چند دقیقه خاصیت آن را فلج می کنند. یادگیری باعث استرس و اضطراب می شود. متأسفانه بسیاری از دانشجویان ما این اشتباه را می کنند که شب های امتحان دیر بیدار می مانند و سیستم خواب منظم آنها به جایی رسیده است که آنها خواب خود را فدای مطالعه می کنند. برخی از دانش آموزان حتی از مصرف قرص برای بیدار شدن در شب امتحان خودداری می کنند ، در حالی که خواب مسئله بسیار مهمی است و کاهش این ساعات باعث کاهش تمرکز دانش آموزان و کارایی یادگیری آنها قبل از آزمون می شود.برای خواب خوب ، قبل از رفتن یک لیوان شیر گرم بنوشید به رختخواب بروید و از قهوه ، چای یا کولا گازدار حدود 6 ساعت قبل از خواب خودداری کنید.

وی ادامه داد: بعد از ظهر قبل از امتحان از غذاهای سرشار از کربوهیدرات مانند برنج استفاده نکنید و بعد از ظهر از غذاهای سنگین ، چرب و روغنی پرهیز کنید تا در حین آزمایش به خواب نروید. آب میوه های صنعتی به دلیل وجود قند و مواد افزودنی مناسب نیستند. نوشیدن آب میوه و شکر صنعتی استرس زا است زیرا آنها انرژی زیادی را به صورت هم زمان آزاد می کنند. مصرف آب میوه های خانگی و تازه معقول است.

وی گفت: “لبنیات و لبنیات (جوی ، پنیر) ، سبزیجات و میوه ها به همان اندازه که ارائه می شود زندگی دانش آموز را بهبود می بخشد.” مصرف آب ، شیر و لبنیات بسیار خوشمزه است و می تواند در کاهش استرس دانش آموزان موثر باشد. “مصرف موثر روزانه شیر شیشه برای آرامش در طول دوره آماده سازی آزمایش موثر است.

مدیر کل وزارت بهداشت در دفتر اصلاح تغذیه جامعه گفت: “دانش آموزان باید مواد غذایی سبک و غذاهایی را که به مرور انرژی ، غلات و کربوهیدرات های پیچیده که بیشتر آنها در غذاهای سوخته وجود دارند ، آزاد کنند ، استفاده کنند.” در زمان استرس. ” این ماده به عنوان یک نان میان وعده یافت می شود و محتوای بالای فیبر آنها باعث کاهش استرس در افراد می شود.

خوردن ناری به کنترل استرس کمک می کند

عبداللهی با تأکید بر اینکه در حین آزمایش نباید از غذا غافل شد ، گفت: ناری نقش اساسی در کنترل استرس دارد ، زیرا صبح چسبندگی کورتیزول و ناری در کنترل استرس کمک می کنند.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی تأکید کرد: دانشجویان خواب آزمایشی باید از خوردن غذاهای چرب و شور ، به ویژه فست فودها خودداری کنند ، زیرا غذاهای چرب و نمک بعداً هضم می شوند و تحت استرس مانند آزمایش قرار می گیرند. در حین جراحی ، بیماری را مجبور می کند ، از جمله در تختخواب و پیاده رو. از خوردن وعده های غذایی سنگین قبل از آزمایش خودداری کنید. زیرا غذای سنگین باعث خواب می شود.

وی در پایان اظهار داشت: آجیل هایی مانند بادام ، گردو و آجیل مصرف کنید زیرا حاوی امگا 3 و اسیدهای چرب ضروری امگا و بسیاری از مواد معدنی مانند آهن و روی است و تعهدات متمرکز در طول امتحانات ارائه می شود.

انتهای پیام