اجتماعی

مصرف دارو با آبمیوه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود

مصرف دارو با آبمیوه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود

به گفته یک متخصص تغذیه، مصرف دارو با آبمیوه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود به عنوان مثال اگر داروهای سرماخوردگی با فاصله از آبمیوه خورده شود تأثیر دارو را بیشتر می‌کند.

به گزارش تیتر نیوز، دکتر منصور رضایی درمورد مهم ترین منابع غذایی برای پیشگیری از سرماخوردگی گفت: اولین کاری که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند آرامش و خواب کافی است. فردی که می‌خواهد بیمار نشود و یا اگر بیمار شد زودتر بهبود پیدا کند باید خواب کافی و آرامش داشته باشد و غذاهای خوب و آبدار مغذی و ایمنی بخش مصرف کند.

وی مصرف انواع میوه‌های فصلی تازه و سازگار با بدن را توصیه کرد و گفت: اگر داروهای سرماخوردگی با فاصله از آبمیوه خورده شود تأثیر دارو را بیشتر می‌کند لذا مصرف داروهای سرماخوردگی با آبمیوه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مصرف داروهای سرماخوردگی با آبمیوه مدت زمان ماندگاری داروها را در سطح خون بیمار بیشتر می‌کند و باعث مسمومیت دارویی در خون می‌شود اظهار کرد: حتی الامکان بهتر است که از میوه و سبزی‌های تازه فصلی و در دسترس استفاده شود.

رضایی همچنین مصرف مواد پروتئینی مانند ماست، پنیر، تخم مرغ، حبوبات خیس خورده و جوانه زده، دانه‌ها و آجیل‌ها و مغزها را به عنوان غذاهای سهل الهضم و سرشار از پروتئین‌های گیاهی و حیوانی و املاح ایمنی بخش توصیه کرد و گفت: مصرف کله پاچه و آبگوشت در این ایام به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

این متخصص تغذیه که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، با اشاره به اینکه آش و سوپ میزان دفع سموم بدن را افزایش می‌دهد و بدن را برای مقابله با ویروس‌ها آماده می‌کند اظهار کرد: انواع خورش‌ها و سوپ‌ها و آش‌ها و فسنجان برای بیماران بسیار مغذی و مفید هستند.

انتهای پیام