جزئیات اجرا و جرایم تخلفات در مدیریت هوشمند کرونا/ خلأ بستر کنترلی در حمل‌ونقل درون شهری

جزئیات اجرا و جرایم تخلفات در مدیریت هوشمند کرونا/ خلأ بستر کنترلی در حمل‌ونقل درون شهری

جزئیات اجرا و جرایم تخلفات در مدیریت هوشمند کرونا/ خلأ بستر کنترلی در حمل‌ونقل درون شهری

معاون تخنیکی مرکز صحت محیط و کار وزارت صحت عامه به تشریح اعدام ها و جرایم متخلفین در طرح ممنوعیت هوشمند کرونا پرداخت.

مهندس محسن فرهادی در گفت وگو با تیتر نیوزوی در خصوص طرح محدودیت هوشمند کرونا گفت: مصوبه پنجم آذرماه ستاد ملی کرونا به این طرح اشاره دارد و این طرح که از روز گذشته (15 آذرماه) کلید خورد واکسیناسیون و سلامت را در بر می گیرد و بر اساس اجرا است. از پروتکل ها.”

وی افزود: با توجه به افزایش پوشش واکسن مقرر شد روش کنترل و پایش تغییر کند. این طرح دارای پنج شرط اساسی است، یکی برای کارکنان دولت، دوم برای واحدهای تجاری، صنعتی و کارگاهی، سوم برای مراکز آموزشی، چهارم برای مراسم ملی، مذهبی و مذهبی و پنجم برای تردد.

وی افزود: دستورالعمل های مربوطه در این دو مورد به ارائه دهندگان خدمات تقسیم می شود و دریافت کنندگان خدمات و ارائه دهندگان خدمات موظفند خدمات خود را به افرادی که ابتدا پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و واکسینه کرده اند ارائه دهند.

فرهادی تاکید کرد: اجرای این طرح بر اساس نظام است. یعنی کنترل ها کامپیوتری و الکترونیکی است، مثلا اگر به سینما می رویم باید واکسن بزنیم و اگر از طریق سایت به ما بلیت فروخته شد، با ارائه واکسینه شدن می توانیم ثابت کنیم. کد ملی کارت واکسن یا کد QR. یا در مثالی دیگر، زمانی که سیستم تایید کرد که فرد واکسینه شده و بیمار نیست، می‌توانیم بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس بخریم.

وی ادامه داد: از آنجایی که این پروژه شامل انواع سیستم های ابزار دقیق است، اجرای پروژه به صورت مرحله ای و تدریجی است. کارمندان دولت به صورت آنلاین از طریق درب نظارت می شوند و سیستم به تدریج در حال ارتقا است تا همه این خدمات را پوشش دهد.

فرهادی با بیان اینکه تردد بین استانی نیز توسط کورونا اسمارت برنامه ریزی شده است، گفت: مردم در صورت واکسینه شدن در صورت قرمز یا نارنجی بودن شهری می توانند با خودروهای شخصی تردد کنند. نظارت بر خودروها از طریق پلاک خودرو انجام می شود.

وی افزود: در صورتی که شهر قرمز است و هرکسی بخواهد سفر کند باید وارد سامانه الکترونیکی پلیس روور و ثبت کد ملی شود و در صورت واکسینه و عدم بیماری مجاز به مراجعه خواهد بود. و در صورت عدم اجازه سفر، مانند گذشته جریمه هایی در نظر گرفته می شود که می تواند دو برابر شود. این قانون برای مالک خودرو اعمال می شود و سرنشین آن کنترل نمی شود، از طرف دیگر پلیس باید تصادفی باشد. “دول ماشین ها را در جاده چک کرد و به این ترتیب مسافران را نیز کنترل کرد.

وی افزود: با پیاده سازی تدریجی این سامانه، تالارهای مسکونی، رستوران ها به ویژه آنهایی که دارای سایت پذیرش مشتری در محل هستند و … به سامانه اضافه خواهند شد. در واحدهایی مانند نانوایی ها، پرسنل موظفند غیر بیمار و واکسینه باشند.

معاون تخنیکی مرکز صحت محیطی و حرفه ای وزارت صحت عامه در مورد تخلفات توضیح داد: در صورت عدم توجه به این نکات، تخلفات در سکتور ترافیک تطبیق می شود. ورود به سامانه شهر قرمز بدون اعلام کد ملی یک میلیون تومان، شهر نارنجی 500 هزار تومان و شهر زرد 200 هزار تومان است.

وی ادامه داد: برای سایر بخش ها جرم متفاوت است. به عنوان مثال، کارمندان دولت که واکسینه نشده اند، از ورود و خروج منع می شوند. در واحدهای صنفی پلمب تا یک ماه در نظر گرفته می شود مثلا اگر رستورانی پذیرای مشتری باشد و کارفرما واکسینه یا بیمار نباشد می توان دستگاه نظارت را در واحد صنفی قرار داد تا یک ماه پلمپ شود. یک ماه

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا برای حمل و نقل عمومی درون شهری، علت از بین رفته است. تعداد افراد و در حال حاضر ایده حمل و نقل این است که حمل و نقل عمومی در شهر وجود ندارد. البته با برنامه ریزی در سایر زمینه ها می توان به این حوزه نیز ورود کرد.

فرهادی با تاکید بر اینکه واکسن ها تنها شاخص مدیریت بیماری عروق کرونا نیستند، گفت: یکی دیگر از شاخص های مهم عدم وجود بیماری است. این اقدامات باعث افزایش اعتبار می شود.

وی با اشاره به میزان نظارت بر پروتکل های بهداشتی در کشور گفت: میانگین سطح پروتکل ها در کشور 0.2 درصد و کمترین میزان نظارت بر پروتکل ها در سوپرمارکت ها، فروشندگان، اسباب بازی ها و رستوران ها است.

انتهای پیام/