عمومیاخبار کسب و کار

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

مقدمه

لباسشویی یکی از لوازم برقی مهم در منزل است که خرابی یا روشن نشدن آن می‌تواند برنامه‌های شما را به هم بزند و از روال خارج کند. در ادامه قصد داریم شما را با علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو آشنا کنیم.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو چیست؟

شست‌وشوی لباس یکی از کارهای مهم و روزمره است که امروزه به لطف ماشین‌های لباسشویی راحت و سریع انجام می‌شوند. اما گاهی این وسیله روشن نمی‌شود و دلیل آن هم مشخص نیست، در این مواقع بهتر است علت را بررسی کنید و اگر در این کار تخصص ندارید از تعمیرکاران و متخصصان مجرب ما کمک بگیرید و کار را به یک تکنسین ماهر بسپارید.

سپردن تعمیر و تعویض یا نصب ماشین لباسشویی به متخصصان مربوطه سبب می‌شود تا دستگاه شما در امنیت کامل و با بهترین کیفیت درست شود. تشخیص علت روشن نشدن ماشین لباسشویی کار آسانی نیست، گاهی ممکن است مشکل در یکی از قطعات اصلی باشد و یا سیستم برق‌ رسانی مشکل داشته باشد، اما می‌توان تا حدودی علت را شناسایی کرد.

دلایل متعددی برای روشن نشدن ماشین لباسشویی وجود دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

نمایندگی دوو در تهران

نبودن برق در دستگاه، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

گاهی اتصال برق و سوکت‌ها و نبود برق در دستگاه می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو باشد.  در وهله اول پریز را بررسی کنید و از سلامت و ورود برق به آن مطمئن شوید. می‌توانید از یک فازمتر یا مولتی‌متر استفاده کنید تا کار برای شما راحت‌تر شود. ولتاژ ورودی برق ماشین لباسشویی را با مولتی متر بسنجید تا از وجود برق در دستگاه مطمئن شوید.

اختلال در سوئیچ درب

اگر درب لباسشویی شما باز باشد و یا خوب بسته نشود، عملیات شست ‌و شو انجام نمی‌شود. هنگامی که قسمت سوئیچ پلاستیکی درب مختل شود و ایراد پیدا کند، درب ماشین لباسشویی خوب بسته نمی‌شود و همین عامل اصلی روشن نشدن دستگاه است. البته گاهی هم این مشکل سبب قفل ماندن درب لباسشویی و حبس شدن لباس‌ها داخل دستگاه می‌شود. تمامی مشکلات این چنینی را می‌توان به تکنسین‌های حاذق ما بسپارید تا در کم‌ترین زمان مشکل شما حل شود.

تعمیر لباسشویی دوو

ایرادات موتور، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

گاهی مشکل روشن نشدن لباسشویی شما جزئی نیست و موتور آن خراب شده است. وظیفه موتور چرخاندن دیگ شستشو و شستن لباس‌ها است. خرابی موتور معمولاً با صداهای ناگهان و غیرعادی یا وزوز تشخیص داده می‌شود.

مشکل برد الکترونیکی

ممکن است لباسشویی شما در اثر خرابی برد الکترونیک خود روشن نشود. ازآنجاکه دستگاه از طریق این بخش کنترل می‌شود؛ لذا خرابی آن می‌تواند کنترل موتور، پمپ و … را مختل کند.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

سنسور سطح آب

زمانی که شما دستگاه را روشن می‌کنید، در واقع به‌خاطر فشار آب که از راه شیلنگ داخل مخزن می‌شود و به سوئیچ سطح آب منتقل شده تا مخزن به‌اندازه مناسب پر شود و  موتور را نیز فعال می‌کند. اگر لباس‌شویی روشن نشد و ارور آن توسط کنترل برطرف نشد، پس در واقع سنسور آب دچار سوختگی یا خرابی شده است.

ایرادات تایمر، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

یکی از قسمت‌های مهم در عملیات شست‌وشو، روشن شدن دکمه تایمر است. خرابی دکمه تایمر می‌تواند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو باشد.

گرما زیاد دستگاه، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو

اگر از لباسشویی خود به‌صورت مرتب کار بکشید و اجازه ندهید که دستگاه خنک شود، در اثر داغی بیش از اندازه دستگاه لباسشویی روشن نخواهد شد. برای کشف این موضوع می‌توانید در چنین مواقعی صبر کنید تا دستگاه خنک شود، اگر پس از خنک شدن بدون هیچگونه مشکلی روشن شد، مطمئن باشید که علت داغ شدن  لباسشویی دووی شما همین مورد است. درنتیجه سعی کنید از این اتفاق جلوگیری کنید تا قسمت‌های داخلی لباسشویی شما در اثر این اتفاق آسیب نبیند.

ارور ماشین لباسشویی دوو

توازن در دیگ وجود نداشته باشد

اگر لباس‌های شما در دیگ ماشین لباسشویی دوو به‌ صورت یکنواخت قرار نگرفته باشند یا به قدری درون دیگ را پر کرده باشید که توازن آن را برهم بخورد، در اثر این عدم توازن، دستگاه  روشن نمی‌شود و اتصال برقرار نخواهد شد. در این صورت لباسشویی به دلیل عدم تعادل روشن نخواهد شد و عملیات شست‌ و شو متوقف می‌شود.

مشکلات گیربکس و پمپ

باتوجه‌به اینکه گیربکس و پمپ به موتور وابسته هستند، خرابی موتور می‌تواند سبب از کار افتادن این قطعات شود و برعکس؛ بنابراین یکی از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی را می‌توان به مشکلات گیربکس و پمپ ربط داد.

علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو: خرابی صفحه‌نمایش

گاهی علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو خرابی صفحه نمایش دستگاه است و مشکل اساسی در لباسشویی شما وجود ندارد و تنها برد و پنل کنترل آن خراب شده است. در این صورت مشکل می‌تواند قطع شدن سیم‌کشی دکمه‌ها باشد.

چند مورد از مشکلات رایج در ماشین لباسشویی دوو

جدا از روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو، گاهی در حین عملیات شست ‌و شو دستگاه دچار مشکل می‌شود، در این صورت در ابتدا با اطلاعات کافی باید مشکل را شناسایی کرد و به کمک یک تکنسین به رفع آن پرداخت.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی دوو

عمر پمپ ماشین لباسشویی پنج سال است و در هر دوره به تعویض احتیاج دارد.

عدم آبگیری ماشین لباسشویی دوو و نمایش ارور F2

در صورت بروز چنین مشکلی در قدم اول اتصالات دستگاه به منبع آب، مسیر ورود آب و باز بودن شیر آب را بررسی کنید. اگر پیچ‌خوردگی و گرفتگی در آن وجود دارد، آن را برطرف کنید و از عدم انسداد فیلتر شیر برقی مطمئن شوید.

عدم تخلیه ماشین لباسشویی و نمایش ارور F4

در هنگام بروز مشکلاتی نظیر عدم تخلیه ماشین لباسشویی باید فیلتر پمپ تخلیه و عدم انسداد آن  را بررسی کنید و همچنین از فعال نبودن عملکرد ویژه شستشو و پیچیدگی شلنگ اطمینان حاصل کنید.

عدم چرخش دیگ ماشین لباسشویی دوو

دیگ ماشین لباسشویی توسط یک تسمه به موتور وصل شده است، بنابراین هرگونه آسیب به اتصال میان تسمه و موتور لباسشویی سبب اختلال در عملکرد آن می‌شود.

سخن آخر

با خیال آسوده، تعمیرات لباسشویی را به متخصصان مجرب و حاذق ما در اراسرویس بسپارید، کارشناسان ما، قدم ‌به ‌قدم تا بررسی دقیق علت روشن نشدن ماشین لباسشویی دوو همراه شما خواهند بود؛ هدف اصلی ما جلب رضایت مشتری و ارائه بهترین خدمات، باکیفیت و قیمت مناسب است، جهت درخواست آنلاین با وب سایت araservice.co  در ارتباط باشید.