علمی و پزشکیاخبار کسب و کار

بررسی دستکش ضد برش

دستکش ضد برش، محافظت در برابر اشیاء تیز مانند شیشه و فلزات تیز را فراهم می کنند. مقاومت در برابر برش تابعی از ترکیب و وزن مواد دستکش (اونس در یارد مربع) است. حفاظت از برش می تواند تحت تأثیر عواملی قرار گیرد. هر چه تعداد این فاکتورها بیشتر باشد دستکش ها مقاومت بیشتری خواهند داشت. دستکش های ضد برش (Cut Protect ) انتخابی مطمئن هستند. اگر دستان شما در طول فعالیت های روزانه در معرض خطر بریده شدن یا آسیب باشند داشتن یک جفت دستکش محافظ بسیار واجب است.

خطرات رایجی که این دستکش ها می‌توانند از دست‌های شما در برابر آنها محافظت کنند عبارتند از تیغه‌ها، شیشه، فلز، قلوه سنگ‌های تیز، قطعات خودرو، عناصر مکانیکی و هر جسم تیز دیگری که خطر بریدگی یا آسیب دیدن را ایجاد می‌کند. بریدگی و آسیب دیدن در محل کار می تواند دردناک و پر هزینه باشد. اگر از دستکش‌های برشکاری مناسب، برای کاربرد خاص خود استفاده می‌کنید، می‌توانید خطرات آسیب دیدگی دست‌های خود را به حداقل برسانید.

انتخاب دستکش‌ کار با در نظر گرفتن محصولات، عناصر یا موادی که با آن‌ها کار می‌کنید، بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر با شیشه کار می کنید، انتخاب یک دستکش ایمنی ضد برش با بالاترین سطح مقاومت در برابر برش (دستکش های مقاوم در برابر برش سطح 5) لازم است.

درک صحیح از قابلیت‌های دستکش ایمنی برای انتخاب درست نوع دستکش ضروری است. دستکش های برشکاری دارای رتبه‌بندی ایمنی برای انتخاب هستند و هر کاربر باید طبق نیاز کاری خود دستکش را انتخاب نماید.  می توانید با مطالعه کاربرد دستکش ایمنی ضد برش، اطلاعات بیشتری در مورد انواع دستکش و کاربرد آن بدست آورید.

 تمام انواع دستکش‌های فهرست شده در دسته دستکش‌های مقاوم در برابر برش، مقاومت برش بالایی دارند و همه ی آن ها باید تست سطوح حفاظت مکانیکی اروپایی EN388  را برای تعین سطح مقاومت برش سپری کنند.

بررسی دستکش ضد برش

سطوح دستکش ضد برش چیست؟

به منظور ایجاد یک زبان مشترک، سازمان های مختلف استانداردهای صنعتی را برای حفاظت از دستکش تعریف کرده اند. در اروپا، نهاد اصلی تنظیم کننده این کمیسیون، کمیسیون اروپا است که معمولاً با نام اختصاری CE (Conformité Européene) نامیده می شود.

موسسه استانداردهای ملی آمریکا یا ANSI نیز همین نقش را در آمریکای شمالی ایفا می کند  ANSI در سال 1918 به عنوان یک سازمان خصوصی و غیرانتفاعی به نمایندگی از سازمان های مهندسی و دولتی تاسیس شد. در حالی که هر دو گواهینامه سطح دستکش ANSI و CE مشابه هستند.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده  OSHA  قانون محافظت از دستان کارگران یا متصدیان را وضع کرده است ، اما سطوح خاصی از مقاومت برش را مشخص نمی کند، و این تصمیم را به مدیران ایمنی واگذار کرده است. سطوح حفاظت از دستکش برای اولین بار در سال 1999 ایجاد شد، و در سال های 2005، 2011، و دوباره در سال 2016 مورد بازنگری قرار گرفت. این بازنگری ها منعکس کننده نوآوری ها در توسعه مواد حفاظتی هستند و بهبودهایی را در سیستم رتبه بندی ارائه می دهند که به کارشناسان کمک می کند تجهیزات حفاظتی مناسب را پیدا کنند.

دستکش ضد برش چگونه کار می کند؟

می توان انتظار داشت که دستکش ضد برش بر اساس سطح مقاومت برش خاصی که دارد، می تواند در برابر  برش ها و یا صدمات مقاومت کنند. توجه داشته باشید که مقاومت برش آنها اغلب از نظر وزن قابل اندازه گیری است که بر حسب گرم است. وزن این دستکش ها مقدار خاصی بر حسب گرم است که معیاری برای تعین مقاومت در برابر برش یا سوراخ کردن دستکش می باشد.

نتایج آزمایش دستکش های ضد برش موجب شده تا طبقه بندی دستکش ها در سطوح مختلف مقاومت برش از A1 تا A9 بر اساس جدیدترین سطوح برش تعیین شده توسط ANSI ایجاد شود.

سطح مقاومت برش یک نکته ی اساسی برای تعیین مناسب بودن یک دستکش خاص برای محافظت از شما در برابر پارگی و بریدگی است. همچنین این امکان وجود دارد که انتخاب یک دستکش  بر اساس عوامل دیگری مانند ضخامت، راحتی و انعطاف پذیری انجام شود و نه خاصیت ضد برش بودن بالای آن.

این بدان معناست که مهم نیست که سطح مقاومت در برابر برش یک دستکش چقدر بالا باشد، چون اگر دستکش با دستان شما تناسب ضعیفی داشته باشد  وبا مواد سنگین یا حجیم ساخته شده باشد که موجب ناراحتی شما شده و  بهره وری شما را با مشکل مواجه کند ، عملا امکان استفاده از این دستکش ضد برش وجود نخواهد داشت.

همچنین، توجه داشته باشید که نمی توانید انتظار دستکش های ضخیم تری داشته باشید و اینکه فکر کنید با وجود دستکش های ضخیم  بهتر از بقیه کار می کنید!!. این به این دلیل است که ، در حالی که شما به یک جفت دستکش برشکاری نیاز دارید، باید مطمئن شوید که دستکش انتخاب شده آنقدر حجیم نیستند که بهره وری شما را پایین بیاورند . دستکشها حتما باید وزن کمی داشته باشند. چنین ترکیبی به دستکش اجازه می دهد تا آنچه را که از نظر عملکرد وعده می دهد ارائه دهد و در عین حال مهارت، چسبندگی، حساسیت لمسی و کارایی زیادی را افزایش می دهد.

حجیم و سنگین نبودن دستکش ضد برش موجب می شود همچنان شانس باقی ماندن دستکش محافظ روی دستان شما افزایش یابد  تا بتوانید کارها را با جزئیات دقیق تری در حالتی ایمن انجام دهید. اگر می خواهید محافظت بهتری داشته باشید، دستکشی را انتخاب کنید که تعادل کاملی بین محافظت در برابر خطرات از یک سو و از سوی دیگر عدم کم شدن مهارت شما ، راحتی، دوام و حساسیت لمسی داشته باشد.

بررسی دستکش ضد برش

انواع دستکش ضد برش

هنگام خرید دستکش ، اگر وقت خود را صرف بررسی و آشنایی با انواع مختلف آن کنید، عالی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که چیزی که به دنبال آن هستید، دستکشی است که محافظت اولیه را برای کارهای سبک و آماده سازی باغچه و کارهای آشپزخانه ارائه می دهد یا دستکشی با حداکثر قدرت و محافظت برای کار در کارگاههای شیشه بری و محیط های خطر آفرین  ؟؟

دستکش های ضد برش انواع مختلفی دارند ، که در ادامه به برسی انواع آن می پردازیم.

  • کولار : این محبوب ترین ماده یا الیاف مورد استفاده در ساخت یک دستکش قابل اعتماد مقاوم در برابر برش است. این یک الیاف مصنوعی است که به دلیل ایجاد سطوح بالایی از مقاومت در برابر برش شناخته شده است. چیزی که در مورد دستکش های کولار به عنوان یک ویژگی شناخته می شود ، این است که ساختار سبک وزنی دارند که استفاده از آن را به غیر از قابلیت محافظت ، بسیار راحت می کند. همچنین یکی از محکم‌ترین موادی است که می‌توانید پیدا کنید، زیرا به ازای هر واحد وزن، پنج برابر استحکام بیشتری نسبت به فولاد دارد. با مقاومت طبیعی خود در برابر شعله، این امکان را نیز دارد که دستکش های کولار هنگام استفاده در محیط های با حرارت بالا به خوبی کار کنند. همچنین هنگام استفاده در کارهای ذوب فولاد و کاربردهای دیگر عالی است. اینها شامل کاربردهای مانند صنعت خودروسازی و کارخانه های تولید شیشه نیز است.
  • Spectra : دسته دیگری از دستکش های مناسب برشکاری که باید با آن آشنا شوید، دستکش های مبتنی بر فیبر Spectra است. اگر هنوز با Spectra آشنا نیستید، توجه داشته باشید که این فیبر پلی اتیلن با وزن مولکولی و فوق‌العاده بالا است که می‌تواند مقاومت مناسبی در برابر برش حتی در محیط‌ های مرطوب ارائه دهد. علاوه بر اینکه 15 برابر استحکام بیشتری نسبت به فولاد برای هر واحد وزن دارد، استحکام آن نیز در مقایسه با الیاف آرامید حدود 40 درصد بیشتر است. این استحکام همچنین دوام فوق العاده مواد را نشان می دهد. علیرغم اینکه این ماده کاملاً مستحکم و بادوام است، استفاده از آن همچنان انعطاف پذیر و راحت است. همچنین به علت چگالی پایینی که دارد این امکان را فراهم می کند که به طور طبیعی در آب شناور شود و در برابر رطوبت مقاوم تر باشد. همچنین سبک وزن است که یکی از دلایلی است که اکثر کاربران هنگام پوشیدن آن نهایت راحتی را احساس می کنند. سبکی دستکش های محافظ موجب می شود تا کارگران  بیشتر تشویق شوند تا از الزامات پوشیدن دستکش محافظ پیروی کنند. این نوع دستکش محافظ برای اکثر کاربران مفید است زیرا تا حد زیادی می تواند از پوشندگان در برابر مواد شیمیایی خشن و نورهای UV محافظت کند. یکی دیگر از چیزهایی که  استفاده از دستکش‌ Spectra را در میان کاربران افزایش داده ، این است که در برنامه‌های خدمات غذایی، رستوران‌ها و کارهای پردازش مواد غذایی به خوبی کار می‌کنند.
  • Dyneema : ساخته شده با استفاده از مواد پلی اتیلن بسیار بالا و وزن مولکولی، الیاف این دستکش که گاهی در برخی از دستکش های ضد برش استفاده می شود، به شکل یک فیبر چند رشته ای و ژل ریسی شده است. که این خود موجب ایجاد سطح بالایی از مقاومت در برابر برش می شود. همچنین دارای فولاد مارپیچی شده است که سطح مقاومت در برابر برش دستکش را افزایش می دهد.
  • مش فلزی: در بیشتر موارد، این نوع دستکش کار ایمنی ضد برش شامل مواد مشبک فولادی ضد زنگ است که در هم قفل شده اند. چیزی که در مورد مواد توری فلزی فوق العاده است این است که صددرصد قادر به ارائه مقاومت پیشرفته در برابر سوراخ و برش است. با توجه به اینکه سطح A5 مقاوم در برابر برش را دارد، حداکثر محافظت را ارائه می دهد.

بررسی دستکش ضد برش

پوشیدن دستکش های مقاوم در برابر بریدگی، به خصوص اگر محل کار شما با وسایلی احاطه شده باشد که شما را در معرض خطر بریدگی و آسیب قرار می دهد، مانند محیط های پرخطر، بسیار مهم است. یکی از دلایل اهمیت استفاده از  این نوع دستکش ها این است که خطر مواجهه شدن  با شایع ترین آسیب های محل کار را بطور چشمگیری کاهش می دهد.

توجه داشته باشید که قرار گرفتن در یک محل کار خطرناک، می تواند شما را در برابر ایجاد بریدگی، سوراخ، ساییدگی و برش آسیب پذیرتر کند. مشکل این است که این حوادث خاص می تواند منجر به کاهش 30 درصدی بهره وری و زمان کار شود. همچنین تقریباً 80 درصد صدمات را به دست کارگران وارد می کند.  و این جایی است که  استفاده از دستکش ضدبرش کارگری نمود و ظهور پیدا می کند زیرا به محافظت از دستان شما کمک می کند. با استفاده از این محافظ، می توانید بهره وری و کارایی خود را افزایش دهید و در عین حال ذهن خود را در آرامش نگه دارید زیرا از امنیت کامل خود آگاه هستید.

شما باید از دستان خود محافظت کنید زیرا در صورت آسیب دیدگی ، بهبود آنها با مشکل مواجه خواهد شد. بهترین راه برای حفظ عملکرد دستانتان، محافظت از آنها است و این امر در وهله اول با کمک دستکش ضد برش که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، انجام می شود.