اجتماعیاخبار کسب و کار

بهترین وکیل املاک و مستغلات در تهران

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وکیل ملکی کیست؟ در چه زمینه هایی باید از وکیل ملکی کمک گرفت؟ یا دعاوی ملکی به چند دسته و چه مواردی تقسیم میشوند؟ و اینکه در نهایت بهترین وکیل ملکی تهران کیست؟ امروزه دعاوی و پرونده های ملکی جزو پر مراجعه ترین موارد به دادگاه ها هستند.

در صورتی که خود شما قصد داشته باشید خودتان در پرونده های ملکی اقامه دعوی کنید، به احتمال زیاد به سر انجامی نخواهید رسید. این موضوع به این دلیل است که قوانین و آیین نامه های بیشماری در حوزه ملک و املاک وجود دارد و دانستن این قوانین میتواند به شما در رسیدن به نتجیه مطلوب کمک کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به تمامی سوالات مربوط به وکیل ملکی متخصص در تهران پاسخ داده شود.

بهترین وکیل املاک و مستغلات در تهران

وکیل ملکی متخصص کیست؟

امروزه بیشترین پرونده های دادگاه ها را، پرونده های دعاوی ملکی تشکیل میدهد. به طور معمول اختلافاتی که در پرونده های ملکی صورت میگیرد، بین افراد بوده یا بین اموال غیر منقول میباشد. در دعاوی حقوقی و کیفری، رایج ترین دعوی، دعاوی ملکی است.

به وکلایی که به صورت تخصصی در پرونده های ملکی فعالیت میکنند وکیل ملکی گفته میشود. وکیل ملکی این توانایی را دارد که به صورت متمرکز و تخصصی به دعاوی ملکی أموال غیر منقول یا پرونده های مشابه آن بپردازد و مشکلات موکل یا موکلین خود را در این پرونده ها حل و فصل کند.

انواع دعاوی ملکی کدامند؟

طرح دعاوی ملکی یا هر دعاوی دیگری از طریق دادخواست انجام میشود. در صورتی که دعاوی ملکی جنبه کیفری داشته باشد، طرح دعوا به صورت شکایت نامه انجام میشود. دعاوی ملکی از نظر طبقه بندی به سه نوع دعاوی ملکی حقوقی، دعاوی ملکی کیفری و دعاوی ملکی ثبتی تقسیم میشوند که در ادامه به صورت مفصل راجب هر یک از آنها توضیح خواهیم داد.

دعاوی ملکی کیفری

دعاوی ملکی کیفری به این صورت است که ارتکاب جرمی صورت گرفته و حال باید به آن رسیدگی شود. یکی از موارد مربوط به این گروه، جعل اسناد و مدارک ملک بوده که به منظور کلاهبرداری از آن استفاده میشود. مورد دیگری که در دعاوی کیفری مربوط به ملک صورت میگیرد، خیانت در امانت است.

همچنین میتوان به مواردی از جمله فروش غیر قانونی أموال فردی به فرد دیگر، تخریب ملک افراد و… است. وکیل ملکی در تهران که فردی با تجربه و آگاه باشد میتواند به صورت صحیح پرونده های مربوط به دعاوی ملکی کیفری  را با موفقیت انجام دهد. دعاوی ملکی کیفری در رابطه با ارتکاب جرم توسط اشخاص صورت میگیرد.

در دعاوی ملکی کیفری، عدم شناخت قانون  و سهل انگاری دخیل نمیباشد. به طور خلاصه میتوان اذعان کرد که وقتی جرمی در زمینه ملک و املاک صورت بگیرد، پرونده های مورد برسی کیفری هستند. در اصل دعاوی ملکی کیفری موجب کلاهبرداری میباشد.

دعاوی ملکی حقوقی

یکی دیگر از انواع دعاوی ملکی که حجم بسیار زیادی پرونده را در دادگاه ها به خودش اختصاص داده است دعاوی ملکی حقوقی میباشد.در کلیه دعاوی ملکی حقوقی وکیل پیش بینی های قانونی را دارد. اگر بخواهیم از کلیت دعاوی ملکی حقوقی صحبت کنیم مربوط به عدم شناخت قوانین و مقررات افراد صورت میگیرد و برای این موضوع بحث ارتکاب به جرم مطرح نمیباشد. دعاوی ملکی حقوقی و کیفری کاملا موضوعات متفاوت از هم می باشند که رسیدگی به آن ها اصول خاص خودش را دارد.

دعاوی ملکی ثبتی

در مورد دعاوی ملکی ثبتی ماهیت و کلیت دعاوی ملکی ثبتی مربوط به حوزه ثبت اسناد و املاک میباشد. نمونه ای از پرونده هایی که در محاکم قضایی در رابطه با دعاوی ملکی ثبتی میباشد به صورت زیر میباشد.

  • ابطال شدن سند رسمی به دلایل مختلف
  • متوقف شدن عملیات اجرایی در مراحل مختلف کار
  • در خصوص ابطال شدن سند مالکیت معارض
  • باطل شدن نظریه ای که هیئت حل اختلاف اداره ثبت و اسناد کشور ارائه کرده است.

بهترین وکیل ملکی تهران

همانطور که تا این قسمت متوجه شدیم، حوزه دعاوی ملکی پیچیدگی و گستردگی بسیار بالایی دارد. به همین خاطر پیگیری پرونده های ملکی توسط خود ما از نظر منطقی کاری صحیح نمیباشد. راحت حالت ممکن این است که قبل هر اقدام حقوقی در رابطه با مسائل املاک و مستغلات با یک وکیل ملکی کار کشته در تهران مشورت کنیم تا درگیر مشکلات دیگر نشویم.

همچنین در صورتی که توانایی پیگیری مداوم پرونده یا سواد و اطلاعات کافی در خصوص قوانین و مقررات املاک را ندارید، میتوانید پرونده را به وکلای حاذق مجموعه تهران وکیل ۲۴ بسپارید تا با خیالی آسوده تمامی مراحل قانونی پرونده طی شود تا نتایج مطلوب برای شما بدست آید.