اجاره خودرو به صورت روزانه

محتوای این مطلب پنهان

راهنمای اجاره خودرو روزانه

بارها در زندگی همه ی ما پیش آمده است که به دلایل مختلفی احتیاج به اجاره ی خودرو به صورت روزانه داشته باشیم اما ندانیم که شرایط اجاره ی خودرو روزانه چگونه است و از طرفی دیگر این ندانستن موجب می شود که ما از خدمات فوق العاده ی شرکت های اجاره ی خودرو برای کارهای گوناگون استفاده نکنیم. معمولا به تقاضا برای اجاره ی خودرو، برای چند ساعت یا یک روز، اجاره خودرو روزانه گفته می شود. در ادامه ی مطلب قصد داریم به معرفی شرایط اجاره ی خودرو به صورت روزانه بپردازیم و این خدمت را به صورت کلی بررسی کنیم و به معرفی نکات مهمی که در اجاره خودرو باید بدانید بپردازیم.

اجاره خودرو به صورت روزانه

چرا باید از خدمات اجاره خودرو روزانه استفاده کنیم؟

گاهی اوقات موقعیت های خاصی موجب می شود تا ما احتیاج به استفاده از خدمات اجاره ی خودرو به صورت روزانه پیدا کنیم. این شرایط می تواند شامل این موارد باشد: مراسم یا جشن خاص ، یک قرار کاری مهم، انجام سفرهای کوتاه مدت شهری یا حتی ممکن است برای تست درایو یک ماشین یا تجربه رانندگی با ماشین های لوکس.

چگونه می توانیم به صورت روزانه ماشین اجاره کنیم؟

یکی از بزرگ ترین دغدغه ی افراد برای اجاره ی خودرو به صورت روزانه ، پیدا کردن شرکت های اجاره ی خودروی معتبری می باشد. شاید با خودتان بگویید پیدا کردن شرکت اجاره ی خودروی معتبر برای اجاره ی روزانه ی خودرو امری آسان است اما باید این را گفت که بسیاری از شرکت های اجاره ی خودرویی که در گوگل پیداخواهید کرد زمانی خاصی که برای حداقل مدت زمان اجاره ی خودرو مشخص می کنند حداقل 3 روز است. خوشبختانه شرکت اجاره ی خودروی ما یکی از شرکت های اجاره ی خودروی بسیار معتبر است که خدمات اجاره ی خودرو به صورت روزانه را نیز به شما عزیزان ارائه می دهد.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو روزانه:

همانطور که می دانید اجاره خودرو در تهران روزانه معمولا به دلیل عواملی از پیش تعیین نشده و بسیار ناگهانی رخ می دهد از این رو برای اجاره ی ماشین در تهران به صورت روزانه بسیاری از موارد مانند ارائه ی چک، سند، سفته و… وجود ندارد. به همین خاطر، اجاره خودرو، آن هم با شرایط آسان و بدون نیاز به ارائه مدارک ضمانتی، اهمیتی دوچندان خواهد داشت.

ویژگی تحویل خودروی اجاره ای در محل:

هنگام اجاره ماشین در تهران به صورت روزانه یا غیر روزانه، امکان تحویل خودرو در ساعت و محل دلخواه شما، سرویس ویژه ای است که شرکت به شما عزیزان آن را ارائه می دهد.

قیمت اجاره خودرو روزانه

یکی دیگر از دغدغه های اکثر افراد برای اجاره ی خودرو به صورت روزانه، قیمت های سر به فلک کشیده ی بیشتر موسسات اجاره ی خودرو است. اما در شرکت ما دیگر نگران هزینه های بالای اجاره ی خودرو نباشید زیرا رضایت مشتریان یکی از اهداف اصلی این موسسه ی اجاره ی خودرو می باشد.

صدور قرار داد و فاکتور رسمی برای اجاره خودرو در موسسه:

معمولا درصد زیادی از اجاره خودروهای روزانه، توسط اشخاص حقوقی یا شرکت ها و سازمان های مختلف انجام می گیرد؛ به همین دلیل صدور فاکتور و قرارداد رسمی از نکات ضروری و الزامی محسوب می شود که شرکت ما این امر را به شما عزیزان ارائه می دهد. شاید دررابطه با اجاره خودرو توسط اشخاص حقیقی، ارائه قرار داد یا فاکتور رسمی، نکته چندان مهم و ضروری نباشد؛ اما این را باید گفت که ارائه قرارداد و فاکتور رسمی، نشان از خدمات درجه یک و معتبر بودن شرکت اجاره خودرو دارد.

در هر صورت باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای اجاره ماشین روزانه، دریافت فاکتور رسمی از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است شرکت ، برای تمامی خدمات خود، چه اجاره خودرو روزانه چه اجاره خودرو بیش از یک روز، قرارداد رسمی و درصورت تمایل مشتری، فاکتور رسمی نیز صادر می کند. ارائه قراردادها و فاکتورهای رسمی توسط شرکت ، نشان از اعتبار خدمات ارائه شده و مجاز بودن قیمت اجاره ماشین شرکت ما دارند.

جمع بندی :

در این مطلب قصد داشیتیم تا از قیمت اجاره خودر، تا شرایط رنت ماشین به صورت روزانه و دیگر نکات مهم مانند خدمات ویژه برای اجاره ماشین روزانه بررسی کردیم. اما در نهایت شما باید به این موضوع توجه داشته باشید که درصورت اجاره خودرو بدون راننده چه روزانه و چه بیش از یک روز، آنچه که بیش از هر چیز اهمیت دارد، اجاره خودرو روزانه از شرکتی معتبر و دارای مجوزهای لازم. در زمینه اجاره ماشین به صورت روزانه شرکت اجاره ی خودرو ما، به عنوان اولین و تنها شرکت اجاره ماشین با مجوز رسمی به همراه ارائه خدمات اجاره خودرو به سبک جهانی، می تواند بهترین انتخاب برای تجربه خدماتی شایسته شما باشد.

اجاره ماشین با راننده:

نیاز به اجاره ماشین با توجه به شرایط و موقعیت ها ممکن است متفاوت باشد. گاهی شما نیاز دارید تشریفات شما را موسسه ای که در زمینه تشریفات VIP و CIP و اجاره خودرو تخصص و مهارت دارد امور تشریفات شرکت شما را به عهده بگیرد. و از میهمانان شما به بهترین نحو ممکن پذیرایی و استقبال نماید و یا ممکن است برای سفری برون شهری نیاز به خودرویی داشته باشید و درعین حال حوصله ای برای رانندگی خسته کننده بین شهری را نداشته باشید.

شاید ممکن است ترجیح بدهید راننده شما را به مقصد برساند. و یا شرایط فراهم آوردن ضمانت های لازم برای شما مقدور نباشد و یا نخواهید ضمانت خودرو را بکنید و بدین ترتیب ترجیح میدهید تا ماشینی با راننده اجاره کنید. تا خیالتان راحت باشد ضمن اینکه از خودرویی فوق العاده بهره ببرید؛ و سفری آرام و بی خطر داشته باشید. و یا حتی در تدارک جشنی بزرگ و برگزاری مراسم عقد یا عروسی هستید و برای یک شب نیاز به خودرویی لوکس برای ماشین عروس هستید. و قصد دارید ماشینی کروک و یا دو نفره (کوپه) اجاره کنید تا در مراسم عروسی ماشینی متفاوت داشته باشید. و در فیلم عروسیتان تصاویری زیبا را ضبط کنید. تا زیباترین شب زندگی تان خاطره انگیزترین آن نیز باشد.

اجاره ماشین بدون راننده:

با توجه به اینکه بسیاری از متقضیان اجاره خودرو نیاز به خودرویی لوکس دارند, ولیکن نمیخواهند راننده ای همراه آنها باشد. و یا نمیخواهند دیگران بدانند که ماشین اجاره ای است؛ یا بنا به دلایل دیگر از قبیل تجربه لذت رانندگی را میخواهند تجربه کنند و دیگر دلایل. اجاره خودرو و تشریفات ما اقدام به ارائه خودرو بدون راننده در همه رده های خودرویی اعم از لوکس و اسپورت و خودرو های اکونومی (اقتصادی) نموده است.

بسیاری از موسسات کرایه اتومبیل صرفا خودرو های با قیمت های پایین را فقط بدون راننده کرایه میدهند. ولی تشریفات ما در این زمینه محدودیتی نداشته و همه خودرو موجود در موسسه اجاره خودرو را میتوانید بار ارائه وثایق لازم بدون راننده کرایه کنید. مدارک لازم برای اجاره ماشین بدون راننده به گونه ایی که طراحی شده که غالب مردم امکان استفاده از این خدمات را داشته باشند.

شرح خدمات و مزایای همکاری با موسسه اجاره خودرو

تحویل و عودت خودرو در محل شما ترانسفر فرودگاه امام خمینی (ره) و فرودکاه مهرآباد ارایه خودرو با راننده مسلط به زبان های انگلیسی , فرانسوی و عربی و مسلط به امور تشریفات عدم نیاز به حضور شما در دفتر موسسه اجاره خودرو ما و عقد قرارداد توسط نماینده اعزامی در محل اقامت شما سابقه 15 سال فعالیت و حضور در نشریات و روزنامه های کثیر الانتشاری همچون همشهری مالکیت 100 درصدی تمام خودروها (ارائه برک سبز و سند مالکیت خودرو در صورت درخواست) امکان اجاره ترکیبی وامکان تعویض خودرو در ایام.

اجاره بدون از بین رفتن تخفیف اجاره بلند مدت کارواش و بنزین رایگان توسط پرسنل شرکت (فقط تهران) امکان اجاره خودرو در یک شهر و عودت در شهر دیگر (شامل هزینه) امکان صدور فاکتور و پیش فاکتور برای موسسات، شرکت ها، سازمان ها، ارگان ها و ادارات امکان تحویل و عودت خودرو تا ساعت 24 ارائه طرح ترافیک به صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهیانه صدور کارت تخفیف هتل ها، رستوران ها، کنسرت ها و شهربازی و … طرف قرارداد تا سقف 30 درصد(برای مشتریانی که بیش از 20 روز اقدام به اجاره مستمر کرده اند. برای اطلاع از هتل ها و رستوران های طرف قرارداد اینجا کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز اجاره خودرو و اجاره ماشین چیست؟

قبل از اقدام به اجاره خودرو و کرایه اتومبیل لازم است از شرایط و قوانین اجاره خودرو و کرایه ماشین آگاه شوید. مدارک لازم اجاره خودرو و کرایه ماشین بدون راننده در اکثر موسسات اجاره خودرو و کرایه اتومبیل بدون راننده شبیه هم می باشد که در ذیل به شرح کامل آمده است. برای اتباع ایرانی که متقاضی اجاره خودرو و کرایه ماشین میباشند حداقل یکی از مدارک ذیل جهت اجاره خودرو بدون راننده و کرایه ماشین بدون راننده الزامی می باشد

سند ملکی معتبر به نام متقاضی اجاره خودرو و اجاره ماشین که حداقل ارزش آن به میزان خودروی اجاره ای باشد. خودرو شخصی به همراه سند و مدارک آن به نام متقاضی اجاره خودرو و اجاره ماشین که می بایست به موسسه اجاره خودرو تحویل شود. ودیعه وجه نقد به ریال و یا هر گونه ارز دیگر اعم از دلار و یورو و … به میزان 7 الی 10 درصد ارزش کارشناسی خودروی اجاره ای

علاوه بر مدارک فوق ارایه کارت شناسایی معتبر از سوی متقاضی اجاره خودرو و اجاره ماشین الزامی می باشد.

و برای اتباغ خارجی متقاضی کرایه ماشین و کرایه ماشین بدون راننده مدارک ذیل الزامی می باشد:

ویزا یا پاسپورت متقاضی کرایه خودرو و اجاره ماشین رویت بلیت برگشت متقاضی اجاره خودرو و کرایه اتومبیل ودیعه نقدی به هر ارزی اعم از ریال دلار یورو و …به میزان 7 الی 10 درصد ارزش خودروی اجاره ای

لازم به ذکر است متقضیان اجاره خودرو و کرایه ماشین که به راننده نیاز دارند نیازی به تامین وثایق و مدارک فوق ندارند و متقضیان اجاره خودرو و کرایه اتومبیل که قصد اجاره ماشین عروس دارند ارایه کارت عروسی الزامی می باشد.

در زمان سفر، یکی از مهم ترین موارد که باید به آن توجه کنیم انتخاب وسیله ی نقلیه است. گزینه هایی که پیش رو داریم قطار، هواپیما، کشتی، اتوبوس و خودروی شخصی می باشد. هر کدام از این وسیله ها مزایا و معایب خاص به خود را دارند.سفر در جاده ها پر از احساس خوب و زیباست و حس ماجراجویی را در افراد تقویت می کند و همچنین با تماشای مناظر زیبا این امکان را دارید که برای مدتی توقف کنیم و از زیبایی های طبیعت لذت ببریم و برای ثبت خاطرتمان عکسی بگیریم.اینکه بخواهیم به صورت دست جمعی و گروهی مسافرت کنیم بهترین گزینه استفاده از سفرهای جاده ای است.

در زمان مسافرت جاده ای تصمیم گیرنده خودمان هستیم، اینکه از چه مسیری به مسافرت برویم، کجا برای صرف ناهار یا شام توقف کنیم و به زمان محدود نخواهیم بود.مقرون به صرفه ترین نوع مسافرت، سفر جاده ای می باشد.در سفر جاده ای و با اتومبیل، این امکان را داریم که از غذاهای خانگی استفاده کنیم و همچنین نگرانی جا نداشته باشیم. در این مقاله قصد داریم در مورد فواید کرایه کردن ماشین از موسسات معتبر در هنگام مسافرت توضیح دهیم.اجاره ماشین در حالت کلی به دو صورت انجام می شود.1- کرایه ماشین بدون راننده

برای اجاره خودرو چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اجاره خودرو تقریبا جز نوپا ترین و نوجوان ترین خدمات در زمینه خودرو و حمل و نقل می باشد که با توجه به سن کمی که دارد با طرفداران و متقاضیان بسیار زیادی مخصوصا در شهر های بزرگ و توریستی رو به رو می باشد. به منظور کرایه خودرو شما باید به یک سری نکات در هر سه مرحله قبل، بعد و در زمان اجاره خودرو توجه و رعایت کنید تا در نهایت لبخند رضایت بر روی لبانتان نقش ببند.

نکات قبل از اجاره خودرو

زمانی که قصد اجاره خودرو را دارید باید قبل از اقدام به ان یک سری نمات را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

خودرو مد نظر خود را با توجه به مسیر و مقصد خود انتخاب نمایید.

در انتخاب خودرو مواردی مانند میزان مصرف خودرو، قدرت موتور، امکانات رفاهی و … ان را در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید خودرویی با رنگ و مدل خاصی اجاره کنید حتما از چند روز قبل جهت رزرو ان اقدام نمایید.

به تعداد افرادی قرار است سوار خودرو شوند نیز دقت کنید تا خودرویی مناسب و جا دار انتخاب کنید.

جهت اجاره اتومبیل حتما از شرکت ها و موسسه های معتبر اقدام نمایید همچنین تا قبل از بستن قرارداد و امضا ان هیچ گونه پول و یا چک و … تحویل ندهید.

نکات هنگام تحویل گرفتن خودرو

هنگام تحویل گرفتن خودرو احتمالا با هیجان و ششور زیادی خواهید داشت اما فراموش نکنید که در این مرحله باید به یک سری نکات بسیار مهم توجه نمایید. مانند:

در زمان تحویل خودرو به یاد داشته باشید تا بایت تحویل دادن مدارک و مبلغ اجاره و … حتما رسید دریافت کنید.

هنگام بستن قرار داد تمامی بند های ان را با دقت مطالعه کنید چرا که بسیاری از شرایط خاص که احتمالا از ان ها بی خبر هستید در ان ذکر می شود.

قبل از تحویل خودرو حتما درباره شرایط خاص با شرکت و موسسه اجاره دهنده به توافق برسید، برای مثال در زمان خرابی خودرو هزینه تعمیر ان با کدام یک از طرفین می باشد و یا در زمان تصادف خسارت ان به عهده چه کسی می باشد و … .

هنگام تحویل گرفتن خودرو تا جایی که امکان دارد در مقابل مامور تحویل خودرو را چک کنید تا در زمان باز گرداندن ان دچار مشکل نشوید.

با احاره خودرو به راحتی خودرو لوکس سوار شوید

ماشین های لوکس را با کرایه سوار شوید، با راننده تشریفاتی و شخصی تردد کنید، فقط کافیست به شرکت رنت خودرو مراجعه کنید و با راحت ترین شرایط بدون نیاز به سند و چک خودرو با راننده و بدون راننده کرایه کنید و از خدمات تشریفاتی و مشاوره رایگان همراه با استعلام قیمت استاندارد و دقیق با چندین سال سابقه کار بهره مند شوید.

هزینه اجاره ماشین مقرون به صرفه است یا خیر؟

وقتی بحث اجاره کردن خودرو در میان می باشد همه نگران هزینه های ان هستند. اما واقعا رنت خودرو هزینه بیهوده ای است؟

تصور کنید که شما تمیل دلرید با یک ماشین مدل بالا 159 هزار دلاری مانند بنز در شهر رفت و امد کنید، مبلغ ان واقعا زیاد است هزینه نگهداری ان هم به مراتب بیشتر است. یک ضرب المثل در رانندگی وجود دارد که می گوید: اگه به کسی نزنی بهت میزنن، فکر کنید هزینه ناشی از خودرو همچون مالیات شهری، بیمه، تعمیرات، جریمه ها، نگهداری و …واقعا چقدر زیاد وسرسام اور است در صورتی که شما می توانید از خدمات رنت خودرو به جای خرید ان استفاده کنید که برای شما بسیار به صرفه تر و مقرون به صرفه است چرا که با رنت خودرو مورد نظر و دلخواهتان دیگر سایر هزینه ها را نخواهید داشت و با کم ترین هزینه سوار ماشین رویاهایتان شوید.

کاربرد اجاره خودرو

خدمات شرکت اجاره خودرو شامل موارد زیر است:

  • کرایه ماشین بدون راننده
  • کرایه ماشین با راننده
  • ترانسفر فرودگاهی
  • ترانسفر تشریفاتی
  • کرایه ماشین عروس

بدون راننده خودرو بگیرید، ماشین های لوکس و زیبا سوار شوید، با راننده شخصی و تشریفاتی خود هرجا میخواهید بروید، و با شرایط اسان و راحت در محل خودرو تحویل بگیرید.

محبوب تربن خودرو ها در اجاره خودرو

طبق یک ارزیابی در طی چندین سال اخیر از نظر کیفیت و محبوبیت خودرو ها با توجه به نظر سنجی متقاضیا و اجاره کنندگان اتومبیل، پرطرفدار ترین و محبوب ترین ماشین های داخلی طبق رضایت مشتریان مشخص شده است.

محبوب تربن خودرو ها در اجاره خودرو

طبق بررسی های ونتایج به دست آمده از ان ها در گروه ماشین هایی که سطح اجاره ان ها کمتر ازسیصد تومان می باشد خودرو ام وی ام بیشترین طرفدار و رضایت مندی از طرف مشتریان را به خود اختصاص داده است. در گروه ماشین هایی که سطح اجاره ان ها ما بین سیصد تا ششصد تومان است، خودرو برلیانس اچ بیشترین طرفدار و رضایت مندی از طرف مشتریان را به خود اختصاص داده است. و بعد از ان به ترتیب خودرو های دنا، سمند، رانا، سورن، پژو 405 و تیبا هاچ بک قرار دارند.

در گروه ماشین هایی که سطح اجاره ان ها در بین هفتصد تا نهصد تومان است، خودرو کیا پیکانتو توانسته است بیشترین طرفدار و رضایت مندی از طرف مشتریان را به خود اختصاص دهد. و بعد از ان به ترتیب خودرو های چانگان، برلیانس اچ اتومات، میتوس بیشی میراژ، ام جی روور و سابرینا قرار دارند. و بعد از ان ها نوبت به خودرو های اریو، گریت وال، ولیکس، جک و لیفان می رسد که بیشترین محبوبیت را در بین مردم کسب کرده اند.

در گروه ماشین هایی که سطح اجاره ان ها به طور حدودی یک میلیون تومان است، خودرو های ام جی روور و اجاره کیا سراتو باهم و مشترکا بیشترین طرفدار و محبوبیت را از طرف مشتریان به خود اختصاص داده اند و بعد از ان ها ماشین های لندمارک، هیوندا، بسترن و رنو داستر به ترتیب قرار گرفته اند.

در گروه ماشین هایی که سطح اجاره ان ها بیشتر از یک میلیون است، خودرو رنو فلئونس در کسب رضایت مشتریان پیشتاز است و بعده ان خودرو های مزدا و رنو کپچر قرار دارند. در گروه ماشین هایی که گران ترین سطح اجاره ها را دارند، خودرو الفا رمئو جولیتا توانسته است بیشترین طرفدار و رضایت مندی را از طرف مشتریان به خود اختصاص دهد و خودرو اپتیما بعد از ان در رتبه دوم این گروه جا خوش کرده است.

نکات مهم درباره اجاره خودرو

تا همین چند سال پیش اجاره خودرو تنها محدود به مراسم های عروسی و یا در بهترین حالت مربوط به نقاط توریستی کشور مانند کیش می شد؛ اما طی چند سال اخیر بسیاری از افراد حتی برای قرارهای کاری، سهولت رفت وآمد در مسافرت از سرویس اجاره خودرو استفاده می کنند. به همین بهانه بد نیست که با نکات مهم اجاره خودرو آشنا شوید.

دلایل متعددی برای اجاره کردن خودرو وجود دارد. بسیاری از افراد رویای سوار شدن خودروی خاصی را در سر می پرورانند. برای بسیاری دیگر حضور در یک گردهمایی کسب وکار با خودرویی شیک می تواند از نظر اقتصادی موثر باشد. برای جوانان در شب تاریخی ازدواج، ماشین عروسی یک انتخاب شیرین است. حتی برای بسیاری دیگر از افراد که زمان و حوصله رانندگی تا یک شهر دیگر را ندارند، استفاده از یک خودروی اجاره ای می تواند راهگشا باشد.

اگرچه اجاره خودرو یا به تعبیر انگلیسی Rent Car در سایر نقاط جهان امری فراگیر و عادی باشد ولی در ایران با توجه به محدودیت ها، هزینه ها و البته مسئولیت های مربوطه این سرویس چندان رایج نیست. با این حال با توجه به تمام دلایل گفته شده، شرکت های مختلفی اقدام به اجاره دادن انواع خودرو از معمولی تا لوکس می کنند.

با راننده یا بی راننده؟

اجاره خودرو به صورت کلی با دو روش با راننده و یا بدون راننده انجام می شود. طبیعی است که در گزینه اول مسئولیت و مخاطرات کمتری متوجه اجاره کننده است. از سوی دیگر مستاجر می تواند در صورتی که از این خودرو برای قرارهای کاری استفاده می کند، تمرکزش را صرف مسائل دیگری غیر از سلامت خودرو کند. بهتر است بگوییم که اجاره خودرو با راننده بی تردید استرس کمتری در پی دارد.

اما در مقابل اجاره خودرو بدون راننده نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. وقتی خودرویی خاص را بدون راننده اجاره می کنید، لذت کامل رانندگی با آن را تجربه خواهید کرد. سبک رانندگی تان را اعمال و زمان بندی سفر را نیز لحاظ می کنید؛ اما در مقابل همواره باید تمام و کمال مراقب باشید تا خودرویی که اجاره کرده اید دچار مشکل فنی و یا آسیب بدنه نشود.

نکات مهم قبل از اجاره خودرو

پیش از آنکه سراغ اجاره خودرو بروید و لذت جذاب رانندگی با یک خودروی خاص را تجربه کنید، این نکات را مدنظر داشته باشید. قبل از هرچیز نباید فراموش کنید که شما با اجاره خودرو یک قرارداد حقوقی را امضا می کنید. پس پیش از آن نسبت به توانایی مالی و میزان مسئولیت پذیری خودتان آگاهی داشته باشید. با قبول کردن این بند مهم سراغ نکات مهم اجاره خودرو می رویم.

  • برای اجاره خودرو دست کم چند روز قبل از نیازتان هماهنگی کنید. چراکه امکان دارد خودروی موردنظر درست در روزی که به آن نیاز دارید موجود نباشد.
  • یادتان باشد هزینه بنزین با مستاجر است.
  • بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودروی اجاره ای را بررسی کنید تا در صورت سرقت احتمالی با مشکل روبرو نشوید.
  • در قرارداد اجاره خودرو، بندی موسوم به ساعت اضافه وجود دارد که طبق آن اگر خودرو را از ساعت توافقی بیشتر نیاز داشتید باید مبلغی را به موجر پرداخت کنید. این ساعت معمولاً 12 شب به بعد است.
  • شاید شما خودروی اجاره ای را برای یک روز نیاز داشته باشید ولی اغلب شرکت های فعال در این حوزه دست کم اجاره 3 روزه را از شما طلب می کنند.
  • اجاره خودرو بدون راننده فقط قبول مسئولیت نیست. شما باید به اندازه قیمت خودرو یک چک ضمانت هم پرداخت کنید.
  • سرقت، تصادف، خرابی و یا هرگونه اتفاقی که منجر به عدم توانایی در بازپس دادن خودرو شود، به عهده مستاجر است.
  • توصیه اکید بر این است که خودروی اجاره ای خود را از شرکت های معتبر تهیه کنید. موارد متعددی از کلاه برداری در این زمینه گزارش شده است. به همین دلیل فریب قیمت های پایین اجاره را نخورید.
  • حتماً قرارداد امضا کنید. با توجه به قیمت فعلی خودرو در بازار هرگز با عناوینی هم چون رفاقتی، اعتماد دوطرفه و سندیت حرف سراغ اجاره نروید.
  • خودرویتان را عاقلانه انتخاب کنید. چراکه تفاوت سال ساخت خودروهای خارجی در قیمت اجاره آنها تاثیر دارد. هم چنین اگر قصد مسافرت به صورت خانوادگی را داشته باشید ولی خودروی 2 نفره را انتخاب کنید، مبلغ کل اجاره از شما دریافت می شود.
  • پیش از گرفتن سوئیچ خودرو به همراه یکی از کارمندان شرکت، خودروی موردنظر را بررسی کنید. ایرادات فنی و ظاهری را به آنها گزارش دهید تا این مشکلات بعداً دامن شما را نگیرد.

چه مدارکی لازم است؟

اگر قصد اجاره خودرو با راننده را داشته باشید معمولاً مدارک خاصی از شما طلب نمی شود. غیر از یک پیش پرداخت حدود 10 درصدی؛ اما اگر خودرویی بدون راننده سفارش دهید باید علاوه بر مبلغ پیش پرداخت معادل قیمت خودرو چک و سفته نیز پرداخت کنید. برخی از شرکت ها این امکان را فراهم کرده اند که خودروی اصلی مالک را به عنوان ضمانت نزد خود نگاه دارند. با همه این ها، شرکت های اجاره خودرو این مدارک را هم حسب مورد از شما طلب خواهند کرد.

  • گواهینامه معتبر رانندگی فرد اجاره کننده
  • جواز کسب معتبر برای صاحبان مشاغل آزاد
  • گواهی معتبر اشتغال به کار برای کارمندان
  • ویزا یا بلیت برگشت توریست ها و یا مسافران

جزیره زیبای کیش پایتخت اجاره خودرو در ایران است. از آنجایی که هزینه نقل وانتقال خودروی شخصی به این شهر بسیار بالاست، اجاره خودرو در این منطقه رواج فراوانی دارد. استفاده از خودروهای لوکس و اسپرت که رویای بسیاری از توریست ها هست را هم به این دلایل اضافه کنید. شرایط اجاره خودرو در کیش فارغ از مباحث حقوقی آن، تا حدودی به قوانین خاص این جزیره نیز مرتبط است. عدم آشنایی با قوانین کیش می توانند هم هزینه اجاره خودرویتان را افزایش دهد و هم اینکه شما را با جریمه سنگین روبرو کند.

مدارکی که در زمان اجاره خودرو در کیش به آنها نیاز پیدا می کنید شامل، اصل گواهینامه رانندگی (با تاریخ معتبر)، اصل کارت ملی، به امانت گذاشتن پول نقد یا چک (بین 2 تا 10 میلیون تومان) برای ضمانت، به امانت گذاشتن مبلغ 300 تا 700 هزار تومان برای ضمانت خلافی و واریز اجاره یک روز خودروی موردنظر است.

نکات مهم اجاره خودرو در کیش

همانطور که گفتیم، اجاره خودرو در کیش تفاوت هایی با سایر نقاط کشور دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • اگر در مدتی که خودرو در اجاره شما بوده، خلاف رانندگی مرتکب نشده باشید، مبلغ خلافی پس داده می شود.
  • مبلغ ضمانت بین 3 تا 10 روز کاری پس از پایان مدت اجاره نزد شرکت اجاره دهنده باقی می ماند تا وضعیت خلافی مشخص شود.
  • برای اجاره خودرو در کیش، شرکت هایی را انتخاب که مجوز رسمی فعالیت از منطقه آزاد کیش را دارند و همچنین عضو انجمن رنت کاران هستند.
  • مستاجر خودرو حق ندارد آن را به فرد دیگری اجاره دهد یا واگذار کند.
  • در صورت خرابی و تصادف خودرو، اجاره کننده باید موضوع را به شرکت اجاره دهنده اطلاع دهید. به هیچ وجه اقدام به انتقال خودرو یا تعمیر خودسرانه نکنید.
  • ورود خودرو به کنار ساحل و جاده های خاکی ممنوع است.
  • اگر بخواهید خودرو را زمان بیشتری در اختیار داشته باشید، باید با توافق شرکت مدت اجاره را تمدید کنید.
  • در زمان هایی که از خودرو استفاده نمی کنید، آن را در پارکینگ بگذارید تا آسیب نبیند.
  • انجام حرکات نمایشی با خودرو اجاره ای ممنوع است.
  • خودرو را در روز تعیین شده و در ساعت مقرر باید پس بدهید. برای هر یک ساعت تاخیر باید میزان 10 درصد اجاره بها را بپردازید. اگر تاخیرتان به 3 ساعت برسد، باید اجاره یک روز کامل را بدهید.
  • هنگام تحویل، داخل و خارج خودرو باید تمیز باشد. در غیر این صورت باید 20 هزار تومان به عنوان هزینه کارواش به شرکت بدهید.
  • استعمال دخانیات در خودرو ممنوع است. اگر با استعمال دخانیات، خسارتی به خودرو وارد شود، باید خسارت بپردازید.