آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی

آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی باید توسط افراد متخصص انجام شود تا بدون هیچ مشکلی فرایند نصب پمپ ها صورت بگیرد. مجموعه پمپ آب خانگی نوید پمپ اسپادان نیروهای فوق حرفه‌ ای در این حوزه دارد که در زمینه آموزش و نصب پمپ به خریداران خدمات خوبی را ارائه می دهند.

آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

پمپ هیدرولیک پیستونی نوید پمپ اسپادان جزء با ارزش ترین پمپ هایی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به کار بردن این نوع پمپ مزایای زیادی برای هر صنعت به دنبال دارد و در صورت تنظیم و آب بندی صحیح پیستون ها امکان استفاده هرچه بهتر از این پمپ ها با بازدهی مناسب فراهم می آید.

طول عمر بالای پمپ هیدرولیک در مقایسه با سایر پمپ های دیگر موجب شده تا در شرایط خاص نیز از این نوع پمپ استفاده گردد. زیرا پمپ هیدرولیک هیچگونه بار جانبی بر روی پیستول های خود اعمال نمی کند و از خراب شدن آن ها جلوگیری می نماید.

پمپ های هیدرولیک در دسته بندی های متنوع از نظر کیفیت و قیمت قرار می گیرند که از مرغوب ترین آن ها می توان از پمپ های هیدرولیک محوری و پمپ هیدرولیک شعاعی نام برد.

آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی

نحوه انتخاب پمپ هیدرولیک

در هنگام انتخاب پمپ هیدرولیک نوید پمپ اسپادان موارد زیادی هست که باید مد نظر قرار بگیرد, اما مهم‌ترین آنها بررسی میزان فشار و جریان مورد نیاز در مدار است. ابتدا باید میزان جریان و فشار پمپ در یک بازه زمانی محاسبه شود و در راستای محاسبه این اعداد, فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند در نتیجه نهایی موثر گردد.

اما به طور کلی در هنگام انتخاب پمپ هیدرولیک دو نکته مهم وجود دارد که توجه کردن به آن ها ضروری است.

  1. انتخاب پمپ با ۱۰ درصد دبی بیشتر نسبت به سایز پمپ مورد نیاز
  2. انتخاب پمپ با شیر فشار شکن ۱۰ درصد بالاتر از فشار مورد نیاز سیستم کاری

مدار هیدرولیکی از مهمترین بخش‌ های این نوع پمپ که به عنوان قلب سیستم مانع, از کار افتادن پمپ می شود. وظیفه اصلی آن به جریان انداختن مایع مورد نظر است. پس با انتخاب درست تا حد زیادی می توانید جلوی فشارهای وارده به موتورهای الکتریکی را بگیرید.

آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی

بررسی انواع پمپ هیدرولیک پیستونی

پمپ های هیدرولیکی با داشتن ساختاری دورانی از تعداد زیادی سیلندر و پیستون تشکیل شده و همه پیستون ها داخل سیلندر حرکت رفت و برگشتی دارند و موجب انتقال روغن به داخل سیال شده و در نهایت سیستم هیدرولیک کار می کند.

در یک طبقه بندی کلی پمپ های پیستونی را در دو نوع محوری و شعاعی تقسیم بندی می کنند که هرکدام می توانند در زیر گروه جابجایی مثبت یا جابجایی متغیر قرار بگیرند. این نوع پمپ ها در صورت آب بندی دقیق پیستون ها جزء پر بازده ترین پمپ های هیدرولیک هستند.

در این بخش به بررسی انواع پمپ هیدرولیک پیستونی موتور کامل می پردازیم:

پمپ هیدرولیک محوری

پمپ هیدرولیک محوری جزء پمپ های پیستونی فشار قوی است که پیستون ها موازی با محور دوار حرکت می کنند. در طرح ساخت پمپ های هیدرولیکی بر اساس قرارگیری پیستون و محور در دو گروه تولید می شوند:

  1. پمپ پیستونی هیدرولیک سرکج
  2. پمپ پیستونی هیدرولیک محوری با صفحه، زاویه گیر

پمپ های پیستونی شعاعی

در این پمپ ها پیستون با یک نظم به شکل شعاع دور سرسیلندر قرار گرفته, به همین جهت به پمپ پیستون شعاعی  مشهور است. پیستون به وسیله نیروی گریز از مرکز در اثر سیال که محرک آن است, با رینگ در تماس می باشد.

آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی

آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی

نصب پمپ های پیستونی و هیدرولیکی کاری بسیار تخصصی است و توصیه می ‌شود که همیشه این کار به متخصصان سپرده شود. اما گاهی اوقات نیاز است که افرادی که قصد استفاده از این پمپ ها را دارند, تا حدی با نحوه نصب این پمپ ها و نگهداری آنها آشنایی  داشته باشند.

دریافت آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی از افراد حرفه‌ ای سبب می شود تا در شرایط بحرانی و خاص بتوانید از عهده کار برایید و با نصب پمپ های هیدرولیکی بسیاری از مشکلات خود را برطرف کنید.در این بخش به بررسی چند نکته مهم در فرایند نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی می پردازیم:

خرید پمپ های هیدرولیکی

خرید پمپ های هیدرولیکی اولین قدم بوده که باید به طور دقیق صورت بگیرد و با بررسی پمپ ها از لحاظ صحت فیزیکی و ظاهری، پمپ کاملا سالم تهیه شود. پس قبل از شروع فرآیند نصب, پمپ را به طور کامل چک و بررسی کنید.

تمیز کردن پمپ های هیدرولیکی

تمیز کردن پمپ های هیدرولیکی معمولاً زمانی احساس می ‌شود که از جایگزین کردن پمپ های جدید به عنوان پمپ های قدیمی را دارید. اما اگر برای اولین بار قرار است پمپ را در یک محل نصب کنید, نیازی به تمیز کاری نیست. برای تمیز کاری باید تمامی شیلنگ ها و لوله های مکش به طور کامل مورد شستشو قرار بگیرند,تا در ادامه پمپ بتواند به خوبی فرایند پمپاژ را انجام دهد.

آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی

روغن کاری پمپ هیدرولیکی

روغن کاری پمپ ها از مهمترین مراحلی است که در فرایند نصب باید به آن دقت شود و باید زمان راه اندازی پمپ آن را با روغن پر کنید، تا اگر مشکلی مانند نشتی وجود دارد, به سرعت متوجه آن شوید. در این مرحله باید پوسته پمپ هیدرولیک روغن  کافی را دریافت کند, همچنین نوع روغنی که برای نصب پمپ های هیدرولیکی کاربرد دارد, باید از نوع روغن های با کیفیت بالا انتخاب شود که هیچ آسیبی به قطعات داخلی پمپ وارد نکند.

به دست آوردن اطمینان از وضعیت نصب قطعات

در هنگام نصب باید تمامی پیچ ها و مهره ها به طور دقیق در جای خود قرار بگیرد. پس قبل از نصب حتماً از هم محور بودن شاف، محرک شاف, پمپ و کوپلینگ اطمینان حاصل کنید. دقت داشته باشید که در کنار قطعات دیگر, فیلترها را بعد از ۱۵۰۰ ساعت کار تعویض کنید. چرا که استفاده کردن از فیلترهای جدید سبب افزایش کارایی پمپ می گردد.

چگونگی نگهداری پمپ پیستونی هیدرولیک

پمپ پیستونی هیدرولیک جزء قوی ترین نوع پمپ های موجود در بازار است، برای صنایع سنگین کاربرد دارد. برای درست کار کردن این پمپ ها و استفاده مفید, باید از آن به شکل صحیح نگهداری کرد.برای هر کدام از انواع مختلف پمپ پیستونی هیدرولیک نیاز است که حتما سطح روغن در مخزن را به صورت روزانه بررسی نمایید. همچنین دمای قسمت ورودی مخزن و درون مخزن به صورت هفتگی مورد بررسی قرار بگیرد.معمولاً پس از هر دو هزار ساعت کاری لازم است که میزان شاخص ویسکوزیته روغن پمپ بررسی شود. زیرا در این مدت زمان میزان آلودگی روغن افزایش پیدا می کند.

در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر در مورد آموزش نصب پمپ پیستونی هیدرولیکی نوید پمپ اسپادان و نگهداری از این نوع پمپ ها دارید, بهتر است با کارشناسان متبحر مجموعه پمپ آب اصفهان ارتباط بگیرید, تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید مشکلات مربوط به پمپ های خود را برطرف نمایید.

پمپ آب خانگی نوید پمپ اسپادان 

برای خرید پمپ آب خانگی به آدرس https://navidpump.com مراجعه فرمایید.