علمی و پزشکی

سکوت رئیسی ، هشدار وزیر ؛ فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دائمی می شود؟

سکوت رئیسی ، هشدار وزیر ؛ فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دائمی می شود؟

به گزارش خبرگزاری تیتر نیوز، سوال جدی این روزها این است که آیا باید عملکرد شبکه اجتماعی، اینستاگرام، مسنجر، واتس اپ را تصور کرد؟ این روزها محدودیت دسترسی وزارت ارتباطات و شورای عالی امنیت کشور به اینترنت بین الملل دسترسی به اینترنت بین المللی را با مشکل مواجه کرده است و ساکنان هاکری با محدودیت های شدیدی مواجه بودند. در عین حال بر اساس گزارش نت بلوک ها، این محدودیت ها ساعتی ۴۵ میلیارد تومان برای جوانان هزینه دارد.

اتفاقاً در درازمدت بر معیشت این خانوارها تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در این شرایط در حالی که اعلام می شد فیلترها موقتی است، حالا سکوت سید ابراهیم رئیسی در صورتی که حمایت از کسب و کارهای اینترنتی مردم در این شبکه های اجتماعی یکی از وعده های دولت وی بود و هشدار عیسی. زارعپور برای انتخاب و گسترش پیام‌رسان‌های محلی برای کسب‌وکار، علاوه بر تهدید دائمی امنیت سایبری، عدم اطمینان از دائمی شدن این محدودیت‌ها افزایش یافته است.

اگرچه همه این محدودیت ها اعمال شده است، اما مردم می توانند با VPN به بسیاری از این شبکه های اجتماعی یا پیام رسان ها دسترسی داشته باشند و هر روز تهدید توسعه اینترنت ماهواره ای در حال ظهور است. اینترنت در کیشور بسیار دور است، اما ویژگی این است. مدل اینترنت عدم امکان فیلتر است.

آمارهای نفوذ تلگرام نشان خواهد داد که با وجود فیلترینگ، حتی فیلترینگ مستمر سیاسی نیز نمی تواند دسترسی به این پلتفرم ها را به طور جدی محدود کند، مگر اینکه سیاست قطع دسترسی به اینترنت بین المللی به صورت دائمی اجرا شود. هزینه های سیاسی قابل توجه است.

4141