علمی و پزشکیاخبار کسب و کار

عمل پیکر تراشی چقدر طول میکشد؟

محتوای این مطلب پنهان

مدت زمان عمل پیکرتراشی و اقدامات لازم قبل و بعد از عمل

همه افراد به دنبال تناسب اندام خود هستند چرا که این موضوع بر زیبایی و در نتیجه اعتماد به نفس انسان تاثیر می‌گذارد. اگر چاقی مفرط دارید، ابتدا باید با رژیم غذایی و ورزش کردن، عمده چربی ها از بین بروند. سپس برای حذف چربی‌های مقاوم که با رژیم به راحتی از بین نمی روند، به شما عمل جراحی لاغری را پیشنهاد می‌کنیم. در سال‌های اخیر انجام عمل‌های زیبایی مرتبط با تناسب اندام مانند افزایش قابل توجهی در سراسر دنیا داشته است.

پیکرتراشی، یک عمل زیبایی پرمتقاضی و بسیار محبوب می‌باشد که سالانه توسط هزاران نفر در دنیا انجام می‌شود. البته قبل از اینکه تصمیم خود را برای این منظور نهایی کنید لازم است اطلاعات خود را در مورد آن کامل نمایید. برای مثال آیا می‌دانید عمل لیپوماتیک چقدر طول می‌کشد؟ این عمل نیازمند به داشتن تخصص کافی می باشد، بنابراین بهتر است این جراحی توسط بهترین کلینیک پیکر تراشی در تهران انجام شود. ما در این مقاله پیرامون مدت زمان عمل پیکرتراشی با شما صحبت خواهیم کرد.

عمل پیکر تراشی چقدر طول میکشد؟

مدت زمان انجام عمل لیپوماتیک چقدر است؟

مدت زمان انجام عمل زیبایی  و زنان برای بسیاری از افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، یک معیار مهم تصمیم‌گیری و انتخاب آن به حساب می‌آید. انجام عمل زیبایی پیکرتراشی به برخی معیار‌ها و شرایط متعدد بستگی دارد و نمی‌توان برای آن زمان واحد و یکسانی مشخص کرد اما به طور کلی زمان انجام عمل زیبایی جراحی لاغری توسط پزشک، فارغ از شرایط و عوامل تاثیر‌گذار بر سرعت انجام لیپوماتیک، حداکثر ۵ ساعت به طول می‌انجامد. البته این عمل زیبایی ممکن است بنا به شرایط فرد، تنها در حدود ۳ ساعت به اتمام برسد.

به نقل از سایت دکتر گویا در طول مدت عمل، پزشک در ابتدا یک برش کوچک و ریز در ناحیه هدف ایجاد می‌کند تا بتواند راهی برای ورود لوله کانولا به بدن و  تخریب چربی‌ها ایجاد نماید. سپس بافت‌های چربی، تحت تاثیر ارتعاشات و لرزش لوله قرار گرفته و به ذرات ریز تبدیل می‌شوند. در نهایت، این ذرات ریز چربی از طریق نیروی مکش دستگاه، از بدن خارج خواهند شد.

البته  قبل از انجام لیپوماتیک، شخص باید تعدادی آزمایشات انجام دهد که انجام آن‌ها نیز نیازمند صرف وقت و زمان می‌باشد. این عامل را باید در مدت زمان عمل پیکرتراشی لحاظ نمود.

طبق گفته پزشکان متخصص در الو پزشک آن پس از انجام لیپوماتیک، باید برای حداقل چند روز پس از آن به استراحت  و مراقبت‌های پس از آن بپردازید. پس نمی‌توان برای اتمام کلی عمل لیپوماتیک، تنها ۵ ساعت را در نظر گرفت و باید انجام کار‌های قبل و بعد از آن را نیز لحاظ نمود تا از قبل، فرد متقاضی برای آن‌ها برنامه‌ریزی و زمان‌بندی انجام دهد.

14 سوال مهم درباره لیپوماتیک

1- چقدر طول می کشد تا نتایج  را ببینید؟

اکثر بیماران 90٪ از نتایج لیپوماتیک نهایی را یک تا سه ماه بعد از عمل مشاهده می کنند. چند هفته اول بعد از عمل، تورم پس از عمل وجود دارد.

2- لیپوماتیک چقدر درد دارد؟

در طول دو روز پس از، میزان درد بستگی به نوع بیهوشی مورد استفاده برای لیپوماتیک دارد. بی حسی موضعی معمولا بیش از 24 ساعت پس از عمل ادامه می یابد. درد معمولا 2 تا 4 روز پس از لیپوماتیک شدیدتر می شود و سپس به طور پیوسته کاهش می یابد.

3- آیا لیپوماتیک ایمن است؟

مقدار چربی که می تواند با خیال راحت برداشته شود محدود است. اما خطراتی وجود دارد، از جمله عفونت، بی حسی و زخم. اگر چربی بیش از حد برداشته شود، ممکن است در پوست ناهمواری هایی دیده شود. خطرات جراحی بستگی به مقدار چربی برداشته شده دارد .

4- چقدر طول می کشد تا لیپوماتیک بهبود یابد؟

به طور معمول بیمار 3 تا 7 ساعت تحت جراحی قرار می گیرد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل  بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

5- آیا لیپوماتیک دردناک است؟

به طور کلی، در طول يه ال چهار روز پس از لیپوماتیک ، مقدار درد كاهش پيدا ميكند. بی حسی موضعی 12 تا 24 ساعت بعد از عمل جراحی لیپوماتیک طول می کشد.

6- بهبود زخم های شکم چقدر دردناک است؟

در طول هفته دوم، منطقه درمان متورم است اما درد و کبودی در حال کاهش است. همچنین باید گن مخصوص خود را بپوشید تا بهترین نتیجه را ببينيد.بسته به استانه تحمل افراد 5 تا 10 روز پس از عمل جراحی آماده بازگشت به محل کار و کارهای روزانه هستید.

7- چقدر بعد از عمل لیپوماتیک می توانید ورزش کنید؟

به طور کلی یک تا سه ماه طول می کشد تا تمام تورم از بین برود. به همین دلیل، معمولا به بیماران توصیه می شود تا 4 هفته از ورزش اجتناب کنند. اگرچه برخی ممکن است دو هفته بعد از عمل شروع به ورزش کنند.

8- چقدر طول می کشد تا تورم پس از لیپوماتیک از بین برود؟

در صورتی که محل برش ها با بخیه بسته نشده باشد و از گن مخصوص استفاده کنید 70%تورم 4 هفته پس از  برطرف می شود.

9- آیا اثر زخم لیپوماتیک بر روی بدن شما باقی می ماند؟

از آنجا که زخم ها بسیار کوچک هستند، معمولا قابل توجه نیستند. یک جراح ماهر قادر است زخم ها را در ناحیه پنهانی در بدن شما، مانند موهای شرمگاهی و یا ناف قرار دهد، به طوری که به راحتی قابل مشاهده نباشند. . بسیاری از بیماران در اثر لیپوماتیک هیچ اثری از زخم مشاهده نمی کنند.

10- آیا می توان پس از لیپوماتیک پوست را سفت کرد؟

لیپوماتیک تکنیک حداقل تهاجمی برای حذف چربی (نه پوست) است. بهتر است این عمل در بیماران با پوست خوب، یعنی بدون پوست اضافی و بدون شلي پوست ، انجام شود.

11- آیا لیپوماتیک به بدن آسیب می رساند؟

جراحی لیپوماتیک به خودی خود دردناك نیست. بیمارانی که بیهوشی عمومی دریافت می کنند در حین جراحی بیدار نمی شوند و هیچ چیز را احساس نمی کنند. بیمارانی که بی حسی موضعی دریافت می کنند، ممکن است در طی مراحل (بدون درد) احساس فشار کنند.

12- آیا عمل لیپوماتیک تحت پوشش بیمه درمانی قرار دارد؟

از آنجا که یک عمل جراحی زیبایی است، بیمه پزشکی آن را پوشش نمي دهد.

13- با لیپوماتیک چقدر وزن کم می کنید؟

در حالت ایده آل، بیمار باید بعد از معادل وزن چربی حذف شده کاهش وزن داشته باشد.

14- آیا امکان دارد در محل انجام لیپوماتیک افزایش وزن رخ دهد؟

در صورتی که کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید، مصرف کنید امکان بازگشت چربی ها وجود دارد.

به طور متوسط 3 تا 7 ساعت عمل جراحی طول می کشد. البته جراحی واقعی فقط 2 تا 3 ساعت طول می کشد. مدت زمان لازم برای تکمیل لیپوماتیک بستگی به سایز بیمار، تعداد مناطق تحت درمان و نوع بیهوشی مورد استفاده دارد.

لاغری موضعی چیست؟

لاغری موضعی  به این معناست شما می‌توانید برای لاغری بخش خاصی از بدن تمرکز نمایید..بطور کلی با رژیم و ورزش نمیتوانید بخش مشخصی از بدن  را لاغر نمایید. ( مثلا نمیتوانند بگوئید من رژیم میگیرم تا فقط بازوهام  لاغر شود)

تفاوت الترازد با التراسوند چیست؟

این دستگاه دارای تکنولوژی مدرن و پیشرفته تری نسبت به اولترا سوند قديمي است به طوري كه اولترازد بر خلاف سیستم های اولتراسوند قدیمی که توانایی تنظیم فرکانس و توان خروجی را نداشتند و امواج عرضی را مورد استفاده قرار می دادند ، توانایی تنظیم فرکانس بین 28 الی 50 کیلو هرتزرا دارند و قدرت خروجی دستگاه نیز از 0 تا 100 وات قابل تنظیم می باشد . در واقع اولترازد لاغری موضعی را با ایجاد فشار منفی در داخل سلول‌های چربی آغاز میکند و باعث می‌شود تا در چربی حباب های افزایش یابنده ایجاد شود این حباب ها در نهایت باعث از بین رفتن سلول‌های چربی میشود و متعاقبا اين چربی ها بصورت مایع از بدن  خارج میگردد.

با روش اوالترازد چه نواحی از بدن را میتوان لاغر کرد؟

با این روش میتوان شکم ،پهلوها،زیر شکم ران ها و بازوها را لاغر کرد.

لاغری موضعی با اوالترازد چه مزایایی دارد ؟

این دستگاه قابلیت ویژه ای دارد که باعث افتادگی كمتر پوست بعد از تخلیه چربی مي‌شود. این جراحی زیبایی بیشتر از کاهش وزن،  شما را دچار کاهش سایز می‌کند و به لاغری موضعی کمک زیادی می‌کند.با خروج چربي در يك موضع مثلا شكم ممكن است در یک جلسه شاهد كاهش چند سایز باشيد.

دستگاه و مکانیزم اولترازد برای انجام لاغری موضعی چیست؟

اولترازد یک روش موثر برای لاغری موضعی است.اولترازد به شما این امکان را میدهد که تنها بخش مشخصی از بدن  را لاغر نمایید.  از طرفي از لحاظ تئوري گفته مي شود كه دستگاه اولترازد با ایجاد HIFU یا همان امواج اولترا سوند موجب تحریک فیبروبلاست ها و در نتيجه، تولید کلاژن و لیفتینگ و تا حدودي سفت شدن نسبي پوست و کاهش سایز بیمار می شود.

البته بايد مد نظر داشت كه در كليه روش هاي ليپو استراكچر شامل ليپو ساكشن سنتي،ليپو ماتيك ،اولترا زد،پال و ويزر در صورتي كه چربي تجمع يافته زياد باشد با خروج چربي درجاتي از افتادگي پوست اجتناب ناپذير خواهد بود. در اولترا زد همانطور كه گفته شد،امواج اولترا سوند و حرارت ناش از انها   باعث شکسته شدن سلول‌های چربی میشوند،و چربي تخريب شده در نهايت ساكشن ميگردد.

عوامل دخیل در سرعت انجام عمل لیپوماتیک

برای انجام عمل زیبایی جراحی لاغر،  همانگونه که در قسمت بالا ذکر شد، عوامل و معیار‌های متعددی وجود دارد، که تاثیر مستقیم و غیر مستقیم بر زمان انجام عمل پیکرتراشی دارند:

  1. از جمله مواردی که تاثیر به سزایی در میزان مدت زمان انجام جراحی لاغری دارد می‌توان به وسعت و گستردگی ناحیه انجام عمل اشاره کرد. گستردگی و میزان وسعت ناحیه‌ مد نظر برای انجام پیکرتراشی، رابطه مستقیمی با زمان انجام آن دارد. هر چقدر که مساحت بیشتری از بدن تحت نظر جراحی لاغری باشد، به همان اندازه نیز میزان سختی کار نیز برای پزشک متخصص افزایش خواهد یافت و برداشت و حذف چربی‌های زائد از آن ناحیه نیازمند صرف زمان طولانی‌تری خواهد بود.
  2. از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان معیار و عامل تاثیر‌گذار در زمان انجام عمل زیبایی لیپوماتیک ذکر کرد، میزان و حجم چربی‌های اضافی در ناحیه هدف است. هر چقدر که میزان چربی‌های موجود در ناحیه هدف بیشتر باشد و توده بیشتری در آن ذخیره شده باشد، به همان میزان نیز زمان بیشتری برای شکستن سلول‌های چربی و تخلیه آن‌ها نیاز می‌باشد.
  3. یکی دیگر از عوامل تاثیر‌گذار در سرعت انجام عمل پیکرتراشی، قدرت دستگاه و سطح پیشرفته بودن آن است. با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی، دستگاه‌های لیپوماتیک متفاوتی ابداع شده‌اند که هر کدام از آن‌ها از نظر کیفیت عمل و سرعت انجام با یکدیگر متفاوت هستند. معمولا آخرین مدل‌های دستگاه پیکرتراشی، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ سرعت، وضعیت مطلوبی نسبت به دیگر دستگاه‌های لیپوماتیک دارند و استفاده از آن دارای مزایای خوبی برای افراد می‌باشد.
  4. البته تنها داشتن دستگاه پیشرفته و به روز توسط پزشک نمی‌تواند سرعت انجام عمل لیپوماتیک را افزایش دهد و باید پزشک نیز مهارت و تبحر خوبی در انجام این عمل زیبایی داشته باشد. یک متخصص باسابقه و زبردست، قطعا سرعت عمل بالایی داشته و متد زمان عمل پیکرتراشی لاغری را کمتر خواهد کرد.
  5. همچنین برای این که بتوان سرعت انجام عمل زیبایی لیپوماتیک را افزایش داد، داشتن کادر و تیم حرفه‌ای و مجرب برای انجام اقدامات جانبی و یاری دادن به پزشک ضروری می‌باشد. قطعا داشتن تیم متبحر و حرفه‌ای تاثیر قابل توجه بر زمان و همچنین کیفیت انجام لیپوماتیک خواهد داشت.

آیا می توان عمل لیپوماتیک را یک عمل سرپایی دانست؟

علاوه بر سوال مدت زمان عمل لیپوماتیک، این سوال نیز مطرح است که این عمل سرپایی است یا خیر. قطعا انتظارات افراد از عمل زیبایی لیپوماتیک متفاوت است پس با توجه به این موضوع مدت زمان متفاوتی می توان برای آن مد نظر قرار داد اما در نهایت باید گفت این عمل سنگین و نیازمند بیهوش شدن کامل نیست.

با توجه به مطالب بالا می توان اینگونه بیان کرد که عمل لیپوماتیک برای هر فردی با هر شرایطی یک عمل سرپایی به حساب می آید. علت این ادعا این است که در این عمل از بیهوشی و داروهای بی حس کننده قوی برای طولانی مدت استفاده نمی شود و بعد از چند ساعت بیمار می تواند به منزل خود برگردد.

این موضوع که بیمار مجوز خروج از کلینیک یا بیمارستان را دارد یا نه، به نظر و دیدگاه پزشک بر می گردد و ممکن است تشخیص پزشک مبنی بر این باشد که بیمار نیازمند چندین روز یا ساعت بستری و مراقبت است و باید تحت نظر قرار گیرد.  این تشخیص به این دلیل است که در صورت رخ دادن مشکل بیمار تحت مراقبت باشد و با سرعت مشکل مربوطه برطرف گردد.

در بیانی کلی می توان گفت عمل زیبایی لیپوماتیک نیازمند بستری شدن های طولانی نیست و امکان بازگشت بیمار به منزل بلافاصله بعد از عمل وجود دارد. بیمارها بعد از گذراندن دوره درمانی که پزشک تجویز کرده است می توانند به زندگی عادی برگردند و امور روزانه خود را ادامه دهند.

چه عواملی به عمل لیپوماتیک سرعت می بخشد؟

 همانطور که در بالا گفته شد عوامل بسیار زیادی به طور مستقیم و غیر مستقیم بر مدت زمان عمل لیپوماتیک تاثیرگذارند.

گستردگی و اندازه ناحیه ای که قرار است عمل شود یکی از عوامل تاثیر گذار بر این فرایند است. این عامل اثر مستقیمی بر مدت زمان عمل لیپوماتیک دارد. هر چقدر مساحت ناحیه عمل بیشتر باشد بدون شک عمل سخت تر و مدت زمان لازم برای آن نیز بیشتر است زیرا برداشتن چربی های به زمان بیشتری نیاز دارد.

یکی دیگر از عوامل موثر بر  مدت زمان عمل لیپوماتیک، حجم و میزان چربی است زیرا ممکن است مساحت ناحیه هدف کم اما با حجم زیاد باشد. زیاد بودن میزان چربی نشان دهنده ذخیره شدن توده بیشتر چربی در آن ناحیه است پس تخریب و تخلیه چربی ها نیازمند زمان بیشتری می باشد.

عامل موثر دیگر به نوع دستگاه بر می گردد. هر چه دستگاه پیشرفته تر و با قدرت تر باشد سرعت عمل نیز بیشتر می شود. با پیشرفت همزمان علم و تکنولوژی دستگاه های لیپوماتیک بیشماری پا به عرضه ظهور گذاشته اند که دارای کیفیت و سرعت متفاوتی هستند.

معمولا آخرین دستگاه های عرضه شده به بازار در سطح بالاتری از کیفیت و سرعت قرار دارند و استفاده از آنها علاوه بر پزشکان برای بیماران نیز مفید تر است. استفاده از تکنولوژی ها روز دنیا در آسان و سریع شدن روند عمل لیپوماتیک تاثیر بسزایی داشته است.

اما سرعت عمل را نمی توان تنها به عوامل ذکر شده محدود کرد. تبحر و سرعت پزشک از عامل موثر دیگر بر مدت زمان عمل لیپوماتیک است که نباید از آن غافل شد. پزشک های با تجربه دارای سرعت و توانمندی بیشتری می باشند و مدت زمان کمتری را نیز برای انجام عمل نیاز دارند.

بدون شک یک پزشک زبردست و ماهر بدون داشتن کادر موفق و سریع نمی تواند عمل پیکرتراشی موفق و سریعی را پشت سر بگذارد. حضور کادر و تیم حرفه ای و مجموعه اقدامات آنها در کاهش زمان عمل لیپوماتیک بسیار اثرگذار است همچنین حضور آنها نیز در افزایش کیفیت نیز بی تاثیر نیست.

در نهایت باید گفت با توجه به زمانبر بودن فرایند لاغری انجام عمل لیپوماتیک می تواند جایگزین مناسبی برای رژیم های لاغری باشد.  با توجه به اینکه در عمل لیپوماتیک حذف کردن چربی ها به صورت کاملا انتخابی انجام می شود حاصل آن نیز بر خلاف رژیم ها می تواند کاملا رضایت بخش باشد. پس می توان گفت عمل لیپوماتیک در ایجاد لاغری انتخابی در کوتاه ترین زمان موثرترین و بهترین روش است.