عمومیاخبار کسب و کار

کاربرد انواع سنگ ساختمانی در نمای بیرونی برای ساختمان های چند طبقه و ویلایی

نمای سنگ ساختمان با طرح هایی بسیار زیبا و بدیع / عکس

نمای سنگ ساختمان یکی از زیباترین نماها در اجرای طرح های ساختمانی است. ساختمان هایی که در نمای آنها از سنگ استفاده شده است علاوه بر مقاومت و ماندگاری بسیار بالا چهره ساختمان شما را در نهایت شیکی  و لوکسی نشان می دهد. در نمای ساختمان های سنگی تنوع های زیادی وجود دارد از جنس های متفاوت گرفته تا رنگ های طبیعی و شگفت انگیز.

اولین سنگی که بیشتر از دیگر موارد در نمای ساختمان ها استفاده می شود سنگ گرانیت است. گرانیت سنگی سخت و چگال است و بهمین خاطر جز مصالح ساختمانی بادوام قرار می گیرد. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم هستند و محیط های شهری را بخوبی تحمل می کنند. ظاهر گرانیتی که برای نمای سنگی ساختمان استفاده می شود تنوع زیادی دارد اما نمای صیقلی گرانیت زیباترین نمونه هستند. در این حالت گرانیت با رنگ زیبای خود کریستال های داخلش را بنمایش می گذارد. البته همین تاثیر زیبایی فوق العاده و سنگین بودن هزینه استخراج آن از معادن قیمت آنرا افزایش داده و به همین دلیل از این سنگ بیشر در نمای ساختمان های مهم استفاده می شود.

سنگ مرمر از خانواده سنگ آهک است. رنگ سنگ مرمر تنوع بسیار زیادی دارد بطوریکه آنرا گزینه مناسبی برای استفاده در نمای خارجی ساختمان البته در مقدار جزئی کرده است چرا که سنگ مرمر در برابر هوازدگی، گازها و باران های اسیدی مقاومت کمتری دارد درنتیجه از آن بیشتر در نمای داخلی ساختمان استفاده می شود که سبکی سنتی دارند. از دیوریت هم برای سنگ نما استفاده می شود اما بدلیل داشتن رنگ خاکستری و سبز کمتر در نمای ساختمان شاهد بکارگیری آن هستیم.

اما یکی از سنگ هایی که امروزه استفاده از آنها افزایش یافته، سنگ های آنتیک هستند. این سنگ ها از کنار هم قرار دادن قطعات شکسته و خرده سنگ ها و چسباندن با ملات هایی که رزینی هستند تولید می شوند و بنوعی از ضایعات سنگ های تزیینی تراورتن با مواد افزاینده مختصر دیگر بدست می آید. این سنگ ها بدلیل مقاومت بالا، تنوع در رنگ ها، دارای عمر مفید و طولانی و وزن کم به یکی از بهترین گزینه ها برای نمای ساختمان ها تبدیل کرده است.

کاربرد انواع سنگ ساختمانی در نمای بیرونی برای ساختمان های چند طبقه و ویلایی

تفاوت سنگ لاشتر و نجف آباد

نمای ساختمان سنگ با چند طراحی مدرن و کاربردی

نمای ساختمان جلوه ای زیبا و جذاب به ساختمان و سیمای شهر می بخشد و علاوه بر این نمای خارجی ساختمان می تواند در افزایش عمر ساختمان تاثیرگذار باشد بنابراین بهتر است در انتخاب مصالح و رنگ و طرح نمای خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری دقت لازم را داشته باشید. در ادامه تصاویری از انواع نمای ساختمان سنگ برای ساختمان های چند طبقه و ویلایی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این نماها مورد توجه تان قرار بگیرند.

نمای ساختمان می تواند با ایجاد کردن پوششی مناسب سایر مصالح و اجزای ساختمان را از آسیب های محیطی نظیر یخبندان و رطوبت و … حفظ کند. در طراحی نما ساختمان چند طبقه و ویلایی از مصالح مختلفی استفاده می شود که هر یک از این مصالح می توانند ظاهری متفاوت را به ساختمان های مسکونی و تجاری ببخشند.

نمای ساختمان سنگ با طراحی شیک و کاربردی

نمای سنگی ساختمان و نمای آجری ساختمان از انواع نماهای بیرونی پرطرفدار و محبوب هستند که از این نماها اغلب برای نمای ساختمان های دوبلکس و چند طبقه و ویلایی استفاده می شود. نمای آجری و سنگی زیبایی و جذابیت خاصی را به نمای خارجی ساختمان ها می بخشند همچنین این نماها از زمان های گذشته تا به امروز مورد توجه اغلب افراد و معماران ساختمان قرار گرفته اند و امروزه در اغلب ساختمان ها با کمک این مصالح نمای مدرنی برای ساختمان های مسکونی و تجاری طراحی می شود.

توجه داشته باشید که اگر شما تمایل دارید از نمای سنگی برای ساختمان استفاده کنید بهتر است سنگ هایی را در طراحی نما به کار ببرید که در برابر گرما و سرما و رطوبت و اشعه های نور خورشید مقاوم تر هستند. اغلب در طراحی نمای خارجی ساختمان از سنگ های گرانیت و تراورتن و سنداستون استفاده می شود که در میان این سنگ ها تراورتن به دلیل مقاومت بالا و قیمت ارزان تر از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

در نمای ساختمان سنگ می توان از یک نوع سنگ و یا چند نوع سنگ استفاده کرد که در صورت استفاده از چند نوع سنگ باید به هماهنگی بین سنگ ها توجه داشته باشید تا بتوانید نمایی شیک و زیبا را برای ساختمان خود خلق کنید. در این مطلب انواع نمای ساختمان سنگ را مشاهده کردید شما می توانید با ایده گرفتن از این نماهای بیرونی نمایی شیک و جذاب را برای ساختمان های مسکونی و یا تجاری طراحی کنید و جلوه ای متفاوت را به نما خارجی ساختمان خود ببخشید.

۱۵ نمای ساختمان سنگی ۱ تا ۷ طبقه – نمای کلاسیک

وقتی صحبت از نمای ساختمان سنگی به میان آید استفاده از نمای کلاسیک ( نمای رومی ) به عنوان یکی از محبوب ترین سبک ها مطرح می شود . نمای کلاسیک یک سبک ، به گستردگی جهانیست و در بسیاری از کشور های جهان ، ساختمان هایی به این سبک را مشاهده خواهید کرد . در این بخش ۱۵ نمای ساختمان سنگی ویژه نمای کلاسیک را برای شما کاربران کالا ساخت آماده و بررسی نموده ایم .در پست قبلی به مجموعه ۲۰ نمای سنگ ساختمان – نمای رومی پرداخته بودیم که می توانید برای دیدن نماهای بیشتر سری به این پست نیز بزنید.

کاربرد انواع سنگ ساختمانی در نمای بیرونی برای ساختمان های چند طبقه و ویلایی

نمای ساختمان سنگی ۱ تا ۷ طبقه با نمای کلاسیک کدامند ؟

  • در تصویر اول نمای ساختمان سنگی یک طبقه ای را مشاهده می کنید که از سنگ تراورتن استفاده کرده است . دو ستون سنگی با طاق گهواره ای ، مسیر ورود به ساختمان را پرنگ تر نمایش می دهد .
  • در تصویر بالا نمای ساختمان دو طبقه به سبک نمای کلاسیک را مشاهده می کنید . استفاده از عمق بیشتر در طراحی نمای رومی ، دید بصری را تحریک می کند .
  • یکی از ویژگی های مهم در طراحی نمای ساختمان کلاسیک ، تقارن در جزئیات و اجزای نماست . در تصویر بالا علاوه بر تقارن اجزاء نما ، شاهد استفاده از تقارن حتی در فلاورباکس ها نیز هستیم .
  • تصویری از نمای ساختمان سنگی ۷ طبقه که از نمای کلاسیک استفاده کرده است . نظر شما در خصوص این نما چیست ؟
  • در طراحی این ساختمان یک طبقه از نمای کلاسیک و متریال سنگ تراورتن استفاده شده است . فرم بیضی که در مرکز تاج نمای ساختمان طراحی شده در سرستون ها نیز مشاهده می شود . در طراحی درب ها نیز از تکنولوژی فرفوژه استفاده شده است .
  • مدلی دیگر از نمای ساختمان سنگی که از سنگ تراورتن در نمای ساختمان بهره برده است . از مهمترین ویژگی ها این نمای ساختمانی ، سرستون های آن است که در بخش نمای بالایی به نظر میرسد طول این ستون ها کمی زیاد در نظر گرفته شده است . اما ایجاد عمق و حجم سازی ستون ها باعث شده نمای ساختمان خسته کننده به نظر نرسد .
  • یک نمای کلاسیک با جزئیات ریز و ظریف که چشم هر عابری را به خودش جلب می کند . البته اجرای این سبک از نماها به دلیل جزئیات بالای اجرایی پرهزینه است و کمتر کارفرمایی چنین سرمایه گذاری برای نمای ساختمانش انجام می دهد .
  • در این مدل از نمای ساختمان سنگی از جزئیات ریز استفاده نشده و به فرم های حجمی بسنده شده است . با این ترفند هزینه اجرا کمی پایین تر آمده است .
  • نمایی از یک ساختمان رومی که از تقارن خیره کننده ای استفاده کرده است .
  • یک نمای کلاسیک ساده ویژه نمای ساختمان یک طبقه را مشاهده می کنید .
  • در تصویر بالا نمای ساختمان سنگی را مشاهده می کنید که از جزئیات ریز نمای کلاسیک جهت کاهش هزینه اجرا استفاده نکرده است .
  • در تصویر بالا ترکیب سبک کلاسیک و مدرن را در یک نما مشاهده می کنید .
  • نمای ۶ طبقه که به سبک نمای ساختمان رومی طراحی شده است .
  • نمای ساختمان سنگی که طراحی ساده ای نیز دارد .
  • به آخرین مدل نمای ساختمان رومی می رسیم . نظر شما در خصوص نمای ساختمان سنگی به سبک نمای کلاسیک چیست ؟