اجتماعیاخبار کسب و کار

لباس بتمن در سریال گاتهام

نوشتار بهترین لباس ها در فیلم  The Batman 2022

طرفداران بتمن با نسخه‌ی جدید مت ریوز از اسطوره‌ای بنام بتمن آشنا شدند که منجر به طراحی‌های جدیدی برای همه شخصیت‌ها می‌شود که هر کدام منحصر به فرد و پویا هستند. با نوشتار بهترین لباس ها در فیلم The Batman 2022 با میلی جون بمانید. این تجسم جدید از بتمن با بازی رابرت پتینسون به معنای تعریف شخصیت‌پردازی خاصی از و اسطوره‌های نوستالژیک است. فهرست عناوینی که در ادامه نوشتار بهترین لباس ها در فیلم The Batman 2022 برای شما معرفی خواهند شد، به شرح زیر است.

لباس بتمن در سریال گاتهام

بهترین لباس های شخصیت های معروف در فیلم The Batman 2022

شخصیت های زیادی در بتمن 2022 با چهار شرور معروف مختلف و شخصیت‌های فرعی مختلف وجود دارد. این بدان معناست که لباس‌های زیادی وجود دارد که برخی از آن‌ها بهتر از دیگران هستند تا گروهی متنوع از شخصیت‌ها با ظاهری منحصربه‌فرد خلق کنند. اگر قصد خرید لباس کارتونی دارید، می توانید از قیمت لباس بتمن را در سایت ما مطلع شوید.

بروس وین در حال صحبت با نامزد شهرداری در بتمن

رابرت پتینسون در بخش بزرگی از ساختار روایی فیلم، بروس وین نیست، فقط حدود 5 درصد از عملکرد آن جنبه شخصیت‌پردازی بروس وین را دارار است. با این حال، زمانی که او بروس وین است، ظاهر منحصر به فرد خود را برای شخصیت به عنوان این فرد تنها دارد که یک کت سیاه بزرگ با موهای بلند تیره پوشیده است.

خود لباس هم خوب است و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد و با آنچه مت ریوز به دنبال آن بود با برداشتی تیره تر از بروس وین جوانی که هنوز شخصیت خودخواه خود را توسعه نداده است، مطابقت دارد.

جیم گوردون در حال هدف گرفتن تپانچه خود در بتمن

به هم ریختن ظاهر جیم گوردون دشوار است و نسخه جفری رایت همان چیزی است که اکثر طرفداران در مورد بهترین پلیس GCPD فکر می‌کنند. عینک، سبیل و آن یونیفرم پلیسی تا حدی یک شخصیت معمولی را ایجاد می‌کند که در بسیاری از داستان‌های پلیسی () وجود دارد.

در این مورد، جایی که بتمن در واقع یک داستان پلیسی نئو نوآر () است، پوشیدن لباسی مانند این برای گوردون مناسب است. این لباس همچنین از عملکرد جفری رایت به عنوان یک رفیق پلیس برای بتمن مناسب است.

آلفرد پنی ورث

بهترین لباس ها در فیلم The Batman, بهترین لباس در فیلم بتمن, بهترین لباس ها در بتمن 2022

این برداشت از افسانه‌های بتمن از چندین کمیک () مختلف وام گرفته شده است. با توجه به اینکه آلفرد پنی ورث این نسخه سخت اما دلسوز از آلفرد با گذشته نظامی است که به بروس کمک کرد چگونه مبارزه کند، به وضوح از Batman: Earth One الهام گرفته شده است. حتی طرحی که به آلفرد می‌دهند شبیه آن است.

این آلفرد پنی ورث یک پیشخدمت معمولی است، اما همچنان لباس شیک بر تن می‌کند. جای زخم او به سابقه نظامی‌اش اشاره دارد، اما او برخلاف سایر آلفردهای گذشته، ریشی ژولیده داشت. ظاهری متفاوت برای آلفرد است اما همچنان با شخصیت نمادین بتمن مطابقت دارد.

مبدل جنایتکار بتمن

بتمن با لباس مبدل به عنوان یک جنایتکار در داخل سالن Iceberg در The Batman

هنگام گشت زنی در شهر، بروس همیشه لباس بتمنی خود را نمی‌پوشد. بروس با الهام از بتمن: سال اول، لباس یک اراذل معمولی را به تن می‌کند که به او اجازه می‌دهد در مناطقی که بتمن و بروس وین نمی‌توانند وارد آن شوند، ترکیب شود و نفوذ کند.

او یک هودی، کلاه، کوله پشتی و شلوار معمولی دارد که در ترکیب با رنگ لباس او نقش خوبی در پنهان کردن آن تصور تینیجری از رابرت پتینسون دارد. برای تهیه لباس شخصیت های کارتونی پسرانه می توانید به فروشگاه اینترنتی میلی جون مراجعه نمایید.

کارمین فالکون

یکی از بهترین جزئیاتی که به فالکون داده شده این است که او همیشه رنگ‌های تیره به تن دارد. رنگ‌های مشکی، قرمز تیره و خاکستری که با این واقعیت ترکیب می‌شوند که او تقریباً همیشه در سایه نشان داده می‌شود، حضوری تاثیرگذار را ایجاد می‌کند. این مسئله کمک می‌کند که کارمین یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های بتمن باشد. به نوعی، کارمین فالکون باید آینه تاریک بتمن در دنیای جنایتکار باشد. او همیشه در سایه است، حضور او همیشه احساس می‌شود و مردم شهر گاتهام از او می‌ترسند.

زن گربه ای

زن گربه‌ای سخت‌ترین لباس برای خلق کردن نیست زیرا او یک کت و شلوار تمام مشکی پوشیده است. با نسخه زوئی کراویتز، این برداشتی منطقی‌تر است که منجر به پوشیدن لباس چرمی یک تکه می‌شود. این نکته با طراحی کلاسیک کت و شلوار مطابقت دارد، اما با اجرای استادانه Zoe در این ترکیب‌بندی از لباس نیز موثر است.

این لباس تفاوت چندانی با لباسی که Catwoman در Batman: Arkham می‌پوشد ندارد. در مورد ماسک او، این ماسک یکی از جنبه‌های ترکیبی لباس او است. یک ماسک که اتفاقاً بالای آن به شکل گوش گربه می‌باشد. این نوع از ترکیب‌بندی در طراحی لباس کن=ت وومن با نسخه داستان اصلی Catwoman مطابقت دارد.

در نهایت لباس طراحی شده برای بتمن رابرت پتینسون از نظر ظاهری شباهت زیادی به همتایان پیشینش داشت اما باز هم تفاوت‌های جزئی دارند که ممکن است در حین تماشای فیلم به آن‌ها توجه نکرده باشید. این شما و این ۶ نکته درباره تازه‌ترین لباس مبدل مرد خفاشی.

نقص و کهنگی

ظاهر کلی لباس بتمن رابرت پتینسون از لباس‌های قبلی کم زرق و برق‌تر و سادگی در آن کاملا مشهود است. این ویژگی نه تنها به مخاطب می‌فهماند که بروس بسیار عمل‌گرا است بلکه نشان می‌دهد از مبارزه‌های سخت و طاقت‌فرسا برای پاک کردن شهر از جرم و جنایت واهمه‌ای ندارد.

همچنین فرسودگی لباس تاکید ویژه‌ای بر این واقعیت دارد که بروس دومین سالی است که به عنوان بتمن از شهر محافظت می‌کند و از آن جایی که تجربه‌ی کمی در مبارزه دارد و احتمالا ضربات زیادی را تحمل کرده با یک لباس مبدل کاملا نو و سالم طرف نیستیم.

پوشیدن این لباس نوعی حس خشونت را در شخصیت بروس ایجاد می‌کند که در ارتباطش با آلفرد تا اندازه‌ای مشهود است. در نهایت خراش‌ها، پارگی‌ها و لکه‌های خون لباس ثابت می‌کند که بتمن جوان از این که برای نجات گاتهام دستانش را قرمز کند و خودش را در معرض خطر قرار دهد، هیچ واهمه‌ای ندارد.

نشانههایی که دستسازبودن لباس را تایید میکنند

اگر به لباس بتمن توجه بیش‌تری نشان دهید، می‌توانید دوخت و ناهمواری آن را ببینید. این جزئیات ممکن است به اندازه‌ای کوچک باشند که به چشم مخاطبان معمولی نیایند اما در هر صورت حس و حال دست‌ساز بودن را کاملا ایجاد می‌کنند. لباس مبدل بتمن‌های قبلی همیشه طوری به نظر می‌رسیدند که انگار همین الان از لوکس‌ترین فروشگاه شهر خریداری یا توسط چیره‌دست‌ترین خیاط‌های شهر به صورت سفارشی دوخته شدند.

از لباس آدام وست با جوراب شلواری خاکستری گرفته تا لباس سنگین و ناراحت کریستین بیل که او را برای رویارویی با جنایتکاران تا دندان مسلح کرده بود، همه و همه حرفه‌ای به نظر می‌رسیدند و گویی یک گروه طراح ماه‌ها روی جزئیات آن متمرکز شده بودند اما لباس بتمن رابرت پتینسون از اساس فاقد این ویژگی‌ها بود.

تصمیم مت ریوز و پتینسون برای تاکید بر ویژگی دست‌ساز بودن که نشان می‌دهد بروس و آلفرد خودشان آن را طراحی کردند و دوختند، سطح عمیق‌تری از هوشمندی آن‌ها را نشان می‌دهد که قبلا نادیده گرفته شده بود.

رنگ زرد برای ادای احترام به گذشتهی بتمن

سیاه، خاکستری و زرد رنگ‌هایی هستند که اغلب به شخصیت بتمن گره خوردند. رنگ لباس مرد خفاشی از زمان «شوالیه‌ی تاریکی» (The Dark Knight) کریستوفر نولان به سمت سیاه و طیف‌های مختلف خاکستری میل کرد که با لباس پرطراوت‌تر آدام وست که رنگ زرد هم در آن دیده می‌شد، فاصله محسوسی داشت.

لباس بتمن رابرت پتینسون علاوه بر این که بر تم تمام مشکی سه‌گانه‌ی نولان وفادار است به لباس‌های قدیمی‌تر هم ادای احترام کرده؛ به طوری که اگر این بار با دقت به لباس مبدل او نگاه کنید می‌توانید بَست زرد رنگی که به صورت کاملا نامحسوس دور بازوهایش کار شده را مشاهده کنید. این یادآوری کوچک نشان می‌دهد مت ریوز می‌داند شخصیت بتمن از کجا آمده و می‌خواهد او را به کجا برساند.

استفاده از زره تاکتیکی

لباس خفاشی بتمن در طول سال‌ها مطابق با نیازهای این ابرقهرمان تکامل یافته است. با توجه به این که مبارزات بتمن به تکنیک‌های غیر کشنده متکی است، لباس او باید به گونه‌ای طراحی شود که محافظت خوبی در برابر انواع ضربات ایجاد کند و بتواند از او مقابل مهاجمان مسلح محافظت کند.

بتمن کریستین بیل یک لباس مبدل بسیار سنگین با لایه‌های حجیم داشت تا بتواند از او مقابل ضربات مرگبار به خوبی محافظت کند. این مورد در لباس رابرت پتینسون هم کم و بیش دیده می‌شود؛ به طوری که علاوه بر فراهم آوردن آزادی حرکت حین مبارزه، تمام نقاط آسیب‌پذیر بدن را به خوبی پوشش می‌دهد. پس بتمن بلافاصله بعد از دریافت ضربات مهلک به زانو درنمی‌آید و می‌تواند واکنش‌های درست و به جایی نشان دهد.

بالاپوش اسکلتی بتمن

یکی از مواردی که احتمالا هنگام تماشای فیلم به آن توجه نکردید، بالاپوش اسکلتی است که گردن بروس وین را احاطه کرده. از این بالاپوش اسکلتی تا به حال برای هیچ بتمن دیگری استفاده نشده و علاوه بر این که از نظر بصری چشم‌نواز است و بروس جوان را مرموزتر نشان می‌دهد، کاربردهای دیگری هم دارد؛ مثلا از گردن او مقابل شلیک‌های احتمالی از راه دور محافظت می‌کند و مهم‌تر از همه به بروس در مخفی نگه داشتن هویت واقعی‌اش هنگامی که به دشمنانش نزدیک می‌شود، کمک می‌کند.

این محافظ گردن اسکلتی ترس و ابهت را به ظاهر بتمن اضافه می‌کند، سینه و شانه‌هایش را پهن‌تر نشان می‌دهد و ناخودآگاه دشمنانش را وحشت‌زده می‌کند. طراح ماسک و لباس «بتمن» مت ریوز پیش‌تر گفته بود تمایل دارد حال و هوای ترسناکی از طریق این لباس ایجاد کند و بدون شک محافظ گردن اسکلتی یکی از المان‌هایی است که این هدف را تا اندازه‌ای محقق کرده.

نشان منحصربهفرد بتمن

در حالی که نماد خفاش در همه‌ی لباس‌های پیشین دیده می‌شود اما می‌توان ادعا کرد نماد بتمن رابرت پتینسون خاص‌تر است. این نماد نه تنها در خود لباس به صورت گلدوزی حک شده بلکه به صورت فلزی هم ساخته و روی سینه نصب شده است. طرفداران دی سی این تئوری را مطرح می‌کنند که این نماد از ذوب اسلحه‌ای که والدین بروس به وسیله‌ی آن کشته شدند، ساخته شده و بروس همیشه آن را با خود حمل می‌کند تا مطمئن شود مقابل متجاوزان کار درست را انجام می‌دهد.

البته با پیشرفت داستان مشخص می‌شود این نماد فقط یک ادای احترام ساده نیست بلکه کاملا کاربردی است. رابرت پتینسون در این باره گفت بتمن می‌تواند در صورت لزوم از این ابزار استفاده کند و  در سکانس‌های انتهایی فیلم هم دیدیم که در حقیقت نوعی تیغ است که بروس برای بریدن کابل برق فشار قوی از آن استفاده کرد.

بتمنِ لی برمجو

لباس بتمن در کمیک Batman: Damned (برای دیدن سایز کامل روی تصویر کلیک کنید)

هنرمندان کمی وجود دارند که بتوانند قابل توجه‌تر و خاص‌تر از لی برمجو (Lee Bermejo)، بتمن را به تصویر بکشند. این هنرمند که مسئول تصویرسازی رمان‌هایی گرافیکی مثل Joker و Batman: Damned بوده، لباس بتمن را با جزئیات بالا طراحی کرده که به نظر مستقیماً در خلق لباس بتمن رابرت پتینسون از آن‌ها استفاده شده است.

بتمن برمجو به طور معمول یک لباس تماماً زرهی را به تن می‌کند. این لباس شامل قطعات زرهی و خطوط تیز و زاویه‌دار می‌شود، مثل همان طراحی که ظاهراً لباس بتمن در فیلم مت ریوز نیز از آن بهره می‌برد.

هدف نماد خفاش در لباس بتمن

نماد خفاش یکی از غیرمعمول‌ترین قسمت‌های این لباس جدید است؛ هم از نظر جنس و هم از نظر ترکیب ظاهری. بعضی از طرفداران به این نتیجه رسیده‌اند که این نماد در واقع قطعاتی از یک تفنگ هستند.

شاید از این نظر جالب باشد چرا که کوین اسمیت (Kevin Smith) و جیم لی (Jim Lee) در یک داستان با یکدیگر همکاری کرده‌اند که در آن بروس وینِ جوان تفنگ جو چیل که با آن پدر و مادرش به قتل رسیده‌اند را می‌خرد و با ذوب کردن آن قسمتی از لباسش را می‌سازد. ایده پشت این کار این بود که بروس می‌تواند نماد ناامیدی را به نمادی برای امیدوار بودن و محافظت تبدیل کند. آیا قرار است ادای احترامی نسبت به این داستان داشته باشد؟

این طور به نظر می‌رسد که این نماد خفاش یک کاربرد خاص نیز دارد. آیا ممکن است این قطعه قابل جداسازی باشد و به عنوان بترنگ (Batarang) بتمن مورد استفاده قرار بگیرد؟ چیزی مثل لباس زرهی رابین در سریال Titans. رابین در این سریال حتی قطعات پرتابی به شکل R دارد که ممکن است هدفی مشترک با این نماد پیچیده خفاش داشته باشند.

Gotham by Gaslight

این لباس جدید بتمن به نظر از نامحتمل‌ترین گوشه‌های فرانچایز بتمن هم الهام گرفته است. در لباس جدید نشانه‌هایی از لباس بتمن در داستان Gotham by Gaslight، به خصوص در قسمت گردن و همینطور وجود یقه ایستاده، دیده می‌شود.

با این که شاید چنین موردی کمی غیرقابل انتظار باشد اما انتخاب آن منطقی است. بزرگ‌ترین چالش برای طراحی لباس بتمن‌های لایو اکشن پیدا کردن راهی بوده تا بازیگر بتواند سرش را بچرخاند. این مشکل در دوران مایکل کیتون به شدت مشهور شد و یک فیلم و نصف برای بتمن کریستین بیل طول کشید تا بتواند گردنش را بچرخاند. یقه ایستاده به نظر جدیدترین راه حل برای حفاظت از گردن بروس است که در عین حال به او اجازه می‌دهد تا تحرک لازم به عنوان یک ابرقهرمان را داشته باشد.

علاوه بر این مورد، داستان Gotham by Gaslight در دوران ویکتوریای گاتهام به وقوع می‌پیوندد و شامل لباسی وصله‌دار و تکه‌دوزی شده‌ای می‌شود که بیش‌تر مطابق این دوران است. یقه ایستاده و دوخت واضح لباس کیفیت دست سازی شده آن را نشان می‌دهد.

Batman: Year One

با این که لباس بتمن رابرت پتینسون در نگاه اول شباهت زیادی با طراحی مشهور دیوید ماتزوکلی (David Mazzucchelli) در داستان Batman: Year One ندارد اما نمی‌توان به ویدیوی با نور قرمز و سیاه منتشر شده از آن نگاه کرد و به یاد کاور این رمان گرافیکی نیفتاد. آیا این نور پردازی می‌تواند خبر از این دهد که فیلم مت ریوز از Batman: Year One (داستانی که زمانی قرار بود توسط دارن آرونوفسکی تبدیل به یک فیلم شود) نیز الهام گرفته باشد؟ با حضور یک بروس وین جوان در این فیلم، چنین موردی خیلی هم بعید نیست.