اخبار کسب و کارعمومی

معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا FMB920 و امکانات آن

اهمیت معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا FMB920 و یا سایر مدل‌ها کمک می‌کند تا انتخاب ردیاب را به درستی انجام داده و همچنین در زمان استفاده از آنها بتوانید، به بهترین نحو از امکانات آنها بهره ببرید. ردیاب‌ها امروزه به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از امور تبدیل شده‌اند. مثلا برخی از این دستگاه‌ها برای رهگیری مرسولات و یا ماشین‌های حمل و نقل کالاها کاربرد زیاد و مهمی دارد.

از سوی دیگر برخی از محصولات ردیابی نیز می‌تواند برای ردیابی اشخاص و حفظ امنیت آنها استفاده کرد. یکی از کاربردهای مهم ردیاب‌ها در رابطه با انواع خودرو است. ردیاب‌ها در کنار اینکه می‌توانند در زمان سرقت خودرو کاربرد زیادی داشته باشند، می‌توانند به عنوان راهکاری برای کنترل و مدیریت خودروها در مواقع مختلف استفاده شوند. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا به معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا FMB920 و امکانات آن بپردازیم.

معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا

برند تلتونیکا یک شرکت اروپایی خوش‌نام در تولید محصولات مرتبط با جی پی اس، همچون ردیاب است. مدل FMB920 که در این مطلب به آن می‌پردازیم، یکی از مدل‌های معروف و سبک این برند است. ردیاب تلتونیکا FMB920 را می‌توان یکی از ردیاب‌های پرکاربرد برای انواع وسایل نقلیه همچون خودروها و موتورسیکلت‌ها است. البته لازم به یادآوری است که هرچند می‌توان از این دستگاه برای خودروهای سنگین نیز استفاده کرد، اما طراحی این دستگاه بیشتر مناسب برای خودروهای سواری و سبک است.

این ردیاب قابلیت اتصال به شبکه GNSS را دارا است. این شبکه سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی استو همچنین آنتن‌های داخلی این دستگاه قابلیت اتصال به سیستم جهانی ارتباطات سیار (GSM) را دارد. وجود آنتن‌های اتصال به این دو شبکه در این ردیاب کمک خواهد کرد تا مختصات و اطلاعات مورد نیاز ردیاب به خوبی تجزیه و تحلیل شده و در اختیار کاربر قرار بگیرد.

معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا FMB920 و امکانات آن
معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا FMB920 و امکانات آن

عملکرد ردیاب خودرو تلتونیکا

از آنجایی که اینترنت در برخی از جاده‌ها و نقاط ضعیف بوده و یا وجود ندارد، همیشه این سوال وجود دارد که در مناطقی که اینترنت وجود ندارد، ارتباط با سرور ردیاب چگونه امکان پذیر است. جالب است بدانید به هر دلیلی که دستگاه در یک زمان قادر به ارسال اطلاعات خود نباشد، اطلاعات و داده‌ها را با توجه به حافظه داخلی، در خود ذخیره کرده و با برقرار شدن ارتباط، اطلاعات به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

در خصوص معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا باید گفت که این قابلیت کمک خواهد کرد تا داده‌های کسب شده توسط ردیاب، در هیچ زمانی از بین نرفته و قابل دستیابی باشند. البته فراموش نکنید که در این دستگاه این امکان وجود دارد تا بسیاری از فرامین و اعلان‌ها از طریق پیام کوتاه انجام شود. در نتیجه احتمال قطع ارتباط کامل با ردیاب بسیار پایین بوده و نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد.

قابل ذکر است که این دستگاه دارای باتری پشتیبان بوده و در صورت نیاز، برای فعالیت خود از انرژی ذخیره شده در این باتری استفاده خواهد کرد. این موضوع نگرانی قطع ردیاب در صورت قطع برق خودرو را از بین خواهد برد.

معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا | ویژگی‌ها و امکانات

شاید بتوان گفت که دلیل معروف بودن این نوعد از ردیاب خودرو، ویژگی‌های خاص آن است که در ادامه به مهم‌ترین موارد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • این محصول همانطور که گفته شد، توسط یکی از برترین برندهای اروپایی در کشور لیتوانی تولید می‌شود. در نتیجه کیفیت قطعات و در نتیجه کیفیت عملکرد آن در سطح استانداردهای اروپایی است.
  • قابلیت اتصال به بلوتوث با ورژن‌های مختلف این امکان را ایجاد کرده است تا بتوان به راحتی اطلاعات را از ردیاب به سایر لوازم جانبی منتقل کرد. جالب است بدانید که این ردیاب می‌تواند داده‌های خود را به وسیله بلوتوث از ای سی یو (ECU) خودرو دریافت کند.
  • در ادامه معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا و ویژگی‌های آن می‌توان گفت که وجود باتری پشتیبان از دیگر مزایای مهم این ردیاب است. این مزیت کمک خواهد کرد تا در صورت قطع جریان برق خودرو، ردیاب همچنان به عملکرد خود ادامه بدهد.
  • وزن این دستگاه نسبت به بسیاری از محصولات ردیابی دیگر کمتر است. همچنین ابعاد این دستگاه کوچک طراحی و ساخته شده است. این موارد کمک خواهد کرد تا به آسانی بتوان آن را در مکان‌های مختلفی از خودرو و یا حتی بر روی موتورسیکلت نصب و از دید سایرین پنهان کرد.
  • همچنین باید گفت که وزن کم و اندازه کوچک کمک خواهد کرد تا نصب ردیاب به راحتی و به آسانی انجام شود.
  • استفاده از حافظه داخلی 128 مگابایتی، این امکان را ایجاد کرده است تا ردیاب بتواند، اطلاعات و داده‌های ارزشمند را در داخل خود ذخیره کرده و در زمان مناسب برای استفاده کاربر ارسال کند.

دیگر ویژگی‌ها و امکانات ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920

در ادامه بررسی ویژگی‌های ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920 می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • باید گفت که مکان یابی موقعیت (GPS) در این دستگاه با دقت بالا و با سرعت بالایی انجام می‌شود.
  • از دیگر قابلیت‌های این نوع جی پی اس، خاصیت ردیابی در زمان حال (Real Time) است.
  • دستگاه ردیابی خودروی تلتونیکا داده‌های کسب شده را با استفاده از پروتکل‌های TCP/IP و UDP/IP از طریق GPRS به کاربر ارسال خواهد کرد.
  • برای تکمیل معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920 باید گفت که استفاده از الگوریتم اتصال هوشمند GPRS در این ردیاب کمک خواهد کرد تا در ترافیک GPRS صرفه جویی شود.
  • از امکانات ویژه این ردیاب، امکان استفاده از شبکه‌های رومینگ براساس لیست ترجیحی اپراتورهای شبکه‌های موبایل است. در نتیجه این امکان وجود دارد تا ارسال اطلاعات ردیاب برای کاربر در نقاط بیشتری امکان‌پذیر باشد.
  • وجود فنآوری Auto Geofencing و همچنین فنآوری  Towing Detection در این دستگاه، امکان تشخیص سرقت خودرو را به صورت خودکار امکان‌پذیر می‌کند.
  • حالت خواب یا استندبای، شرایطی است که دستگاه با مصرف کمتر انرژی در حالت آماده به کار قرار خواهد داشت. در این دستگاه از حالت خواب فوق العاده عمیق بهره برده شده است تا انرژی ذخیره شده در خود را برای زمان لازم ذخیره کند.
  • با توجه به جی پی اس قدرتمند و دقیقی که در این ردیاب استفاده شده است، مسیریابی حتی در مناطق پرازدحام با دقت و کیفیت بالایی انجام خواهد شد.

سایر ویژگی‌ها و امکانات جی پی اس مدل FMB920

دارا بودن دو استاندارد CE اروپا و همچنین FCC ایالات متحده از نقاط قوت دیگر این دستگاه ردیابی خودرو است، سایر ویژگی‌های این دستگاه را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

  • سیستم عامل دستگاه ردیاب مدل FMB920 می‌تواند به روز رسانی خود را از طریق شبکه GPRS انجام داده و همچنین در صورت نیاز، عملیات پیکربندی را انجام دهد.
  • در صورت نیاز این امکان وجود دارد تا با ارسال پیام کوتاه و یا با استفاده از کامپیوتر شخصی، پیکربندی ردیاب را به راحتی انجام داد.
  • آنتن‌های قدرتمند داخلی GNSS و GSM از موضوعات مهم در در ادامه معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920 است. این آنتن‌ها به دستگاه کمک خواهند کرد تا قدرت آنتن دهی بیشتری نسبت به بسیاری از رقبای خود داشته باشند.
  • لامپ‌های ال ای دی موجود بر روی این دستگاه کمک خواهند کرد تا وضعیت دستگاه به خوبی اطلاع رسانی شوند.
  • با توجه به وجود شتاب سنج در این دستگاه هوشمند، ردیاب خواهد توانست تا جابجایی خودرو به صورت خاموش و با استفاده از یدک کش را تشخیص و اطلاع رسانی کند.
  • همچنین در صورت تصادف و برخورد با انواع موانع، دستگاه ردیاب این حادثه را تشخیص داده و به کاربر اعلام خواهد کرد.
  • روشن یا خاموش شدن خودرو و قابلیت قطع برق خودرو با اتصال به رله قطع کن از دیگر ویژگی‌های این ردیاب است.
  • با توجه به استاندارد آی پی 54 این دستگاه، باید گفت که این ردیاب برای نصب در محیطی که ممکن است با پاشیدن آب مواجه شوند نیز مناسب خواهد بود.
  • در نهایت نیز باید گفت که این دستگاه قادر است تا اطلاعات و داده‌های خود را براساس زمان، فاصله و حتی زاویه جمع آوری و پردازش کند.

نکته مهم: وب سایت‌های حرفه‌ای همانند وب سایت ردیاب من ارائه دهنده این سخت افزار ارزشمند هستند.

آشنایی با عملکرد ال ای دی‌های دستگاه

همانطور که در ویژگی‌ها و در ادامه معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920 گفته شد، ال ای دی‌هایی بر روی این دستگاه قرار دارند. یکی از این لامپ‌ها برای نشان دادن وضعیت مکان یابی و ال ای دی دیگر برای مشخص کردن وضعیت ردیاب است. در رابطه با  LED مکان یابی باید گفت که در صورت چشمک زن بودن در هر ثانیه، شرایط مکان یابی در حالت نرمال قرار دارد. اما اگر خاموش باشد، نشان دهنده کار نکردن دستگاه و یا در حالت استندبای بودن آن است. همچنین روشن بودن ممتد این لامپ علامتی برای عدم دریافت سیگنال مکان یابی خواهد بود. به یاد داشته باشید که چشمک زدن سریع نیز علامتی است که در زمان بالا آمدن و یا لود (Load) دستگاه نشان داده خواهد شد.

ال ای دی وضعیت ردیاب نیز 4 حالت خواهد داشت. در صورت چشمک زدن در هر ثانیه، نشان دهنده عادی بودن عملکرد دستگاه است. اما اگر ال ای دی با کندی چشمک زد، علامتی برای استندبای بودن دستگاه است. همچنین چشمک زدن بیش از اندازه تند این لامپ علامتی برای فعال بودن مودم دستگاه خواهد بود. در نهایت به یاد داشته باشید که اگر ال ای دی وضعیت ردیاب خاموش بود، نشان دهنده کار نکردن دستگاه و یا در حال بوت بودن آن خواهد بود.

جمع بندی معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا

در این مطلب به بررسی ویژگی‌ها و معرفی ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB920 پرداخته شد. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره کارشناسان سایت ردیاب من، اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل‌تر کرده و انتخاب و خرید مطمئنی را تجربه کنید.