اخبار کسب و کارعمومی

زمینه های کاربرد شبکه توری ایمنی ساختمان (لفاف ساختمان)

توری ایمنی ساختمان: توری حفاظت فردی و تامین ایمنی پرسنل

کار در محیط های صنعتی همواره با مخـاطرات بهداشتی ، ایمنی و زیست محیطی همــراه است . این مخــاطرات در فعالیت های مـختلف کاری می توانند به شکلهای متفاوتی ظاهر شده و در صورت عـدم برنامه ریزی و کنترل صحیـح پیامد هایی را به دنبال داشته باشندکه گاهی اوقات جبران آنها به هیچ وجه امکان پذیر نیست. از این رو داشتن برنـامه هـــای نظام منــد برای شناسایی خطــرات شغلی و لـــحاظ نمودن بــرنامه های کنترلی و پیشگیرانه به منظور جلوگیری از بروز پیامد های ناگوار در محیط کاری مختلف به صورت روزمــره و یا برای انـــجام برنامه های تعمیر و نگهداری انجام می شود ، شرایط خاص کار در ارتفاع آن را به فعالیتی خاص از نـظر نوع مخاطرات و پیامد های حوادث احتمالی آن تبدیل نموده است .

وجود این شرایط ، اقدامات خاصی را نیز به منظور حصـول اطمــینان از برقرار شدن مـــلاحظات ایمنی ، بهداشت و محیط زیست نیاز خواهد داشت. توری های ایمنی شامل توری لفاف نما ساختمان شبکه های توری قابل ارتجاع می باشند که در زیر پای کارگران در هنگام کار در ارتـفاعات نظیر ساختمان ها یا سازه های بلندگسترده می شوندو در صورت سقــوط احتمالی باعث کاهــش فاصــله سقــوط می شوند و ضربه حاصله ازسقـــوط راگرفته و فرودی نرم ایمن را فراهم می کنند.

نوع بافت و چــشمه های این توری با انواع دیـــگر توری مــتفاوت بوده به طوری که این توری ها فاقد گره بوده تا درصورت سقوط فرد از بروز هرگونه صدمه جلوگیری شود. سیستم های قابل اجرا و بازدارنده سقوط بوسیله توری های ایمنی در پروژه های صنعتی و ساختمانی متفاوت می باشد که به چهار روش کلی تقسیم بندی می شود. این نوع از پر کابــردتـرین انواع روش های اجرای توری می باشد که در ساختـمان ها ، سازه های صنعتی ، پل ها و…. کاربرد دارد. جنس این توری ها از پـلی استر و پلی آمیــد می باشد که ضمن مـقاومت کشـشی بالا در بــرابر اشعـه یــو وی نیـز بـیشتریــن مقاومت را دارند بافته می شود.

زمینه های کاربرد شبکه توری ایمنی ساختمان (لفاف ساختمان)

کاربرد توری ایمنی ساختمان (لفاف ساختمان)

لفاف ساختمان که به توری ایمنی ساختمان نیز معروف می باشد یکی از پر کاربرد ترین لوازم ایمنی در مراکز شهری می باشد که به منظور محافظت از ریزش انواع تجهیزات بروی نیروی کاری و شهروندان جلوگیری می کند. کاربرد تور ایمنی ساختمان عمدتا جهت پوشش نمای ساختمان در برابر ورود باد باران طوفان و همچنین مراقبت از فشای درونی ساختمان در خیابان های مشرف نیز می باشد.

یکی از مهمترین کاربردهای لفاف محافظ ساختمان معمولا محافظت ساخت و سازها و انواع بناهای کوچک و بزرگ و بعبارتی ایمن سازی در برابر ریزش مصالح ساختمانی در زمان احداث بناها می باشد. یکی از کاربردهای دیگر لفاف ساختمانی یا تور محافظ ساختمان معمولا حفظ زیبایی فضای شهر می باشد، خرید انواع تورهای ایمنی ساختمان معمولا مانع بر هم خوردن فضاهای عمومی می گردد.

توری پرسی در چه مواردی کاربرد دارد؟

 توری لفاف نما ساختمان سیم های مفتولی ضخیم و قدرتمندی هستند که با استفاده از دستگاه به هم بافته شده‌اند، این بافت باعث می شود تا محصول به دست آمده مقاومت بالا و ماندگاری بیشتری داشته باشد، برای ساخت این توری ها معمولاً از آهن گالوانیزه و یا سایر فلزات استفاده می‌شود که نوع آلیاژ به کار گرفته شده در ساختار این توری ها با توجه به کاربردشان متفاوت می باشد.

یکی از مهم ترین کاربردهای توری سایبان حیاط استفاده از آن ها به عنوان محافظ درب و پنجره می باشد که به طور حتم در مکان های گوناگونی این محافظ‌های پرسی را مشاهده کرده اید، قرار دادن توری پرسی در این فضا باعث می‌شود تا محافظ قدرتمند و با کیفیتی برای در و پنجره موردنظر شما ایجاد شود از آنجا که این توری پرسی ها معمولاً شکل چندان جذاب و زیبایی ندارند در حال حاضر استفاده از آن ها به عنوان محافظ درب و پنجره تا حدود زیادی کاهش یافته است و امروزه محصولات جدید تر و زیباتری برای این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین از این توری پرسی ها برای ساخت قفس  مناسب برای حیواناتی همانند پرندگان، سگ ها، گربه ها و غیره استفاده می شود، قرار دادن حیوان در این فضا باعث می‌شود تا در کنار حفظ سلامت وی، محافظت ویژه نیز از او انجام شود، در برخی از مزارع و باغ ها از توری پرسی به عنوان حفاظ نیز استفاده می‌شود، در چنین شرایطی متراژ های مختلف از توری پرسی خریداری شده و در اطراف زمین نصب می شود. با توجه به این موضوع ورود و خروج حیوانات، انسان ها به این منطقه محدود خواهد شد از نمونه های توری پرسی برای مسلح کردن گچ و بتن در هنگام ساخت و ساز نیز استفاده می‌شود در چنین شرایطی سازه مورد نظر استحکام و مقاومت بیشتری خواهد داشت.

معرفی انواع توری پرسی

همانطور که در قسمت قبل گفتیم شما می توانید متراژهای مختلفی از کیسه راشل را در ضخامت های گوناگون مورد استفاده قرار دهید اما این توری ها در سه دسته کلی قابل مشاهده می باشد. توری های آهنی که یکی از پرکاربرد ترین انواع توری پرسی ها شناخته شده اند، برای ساخت این مدل از توری پرسی علاوه بر فلز آهن از آلیاژ ها و محصولات دیگری نیز استفاده می شود.

همانطور که می دانید استفاده از فلز آهن به تنهایی گزینه مناسبی برای ساخت تجهیزات گوناگون نخواهد بود زیرا فلز آهن در تماس با رطوبت حالت خود را از دست داده و دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می‌شود، در چنین شرایطی برای ساخت توری پرسی از فلز آهن به همراه روکش های روی و آلومینیوم استفاده خواهد شد.

آلومینیوم به عنوان یک محافظ در صنایع گوناگون از جمله هواپیماسازی، کشتی‌سازی، خودروسازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، زمانی که یک لایه آلومینیومی روی محصولات مختلف ایجاد شود و محصول مورد نظر مقاومت بیشتری خواهد داشت و برای سالیان طولانی تری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

یکی دیگر از انواع توری پرسی ها، توری پرسی گالوانیزه می باشد برای ساخت این مدل از توری پرسی از لوله های گالوانیزه استفاده شده است همان طور که می دانید گالوانیزه فولادی است که سراسر آن با روی ذوب شده پوشیده شده است، با توجه به این موضوع مقاومت این محصول افزایش یافته و در صنایع گوناگون از ان استفاده می شود. توری پرسی های گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی داشته و برای استفاده در هر آب و هوا و هر شرایطی مناسب می باشند اما برای خریداری آن باید هزینه های بیشتری نیز پرداخت کنید.

مورد دیگری از توری پرسی ها با استفاده از فلزات و آلیاژ های دیگری ساخته می شود اما معمولاً مقاومت و ماندگاری آن ها از توری پرسی های آهنی و گالوانیزه کمتر می باشد با توجه به این موضوع قیمت کمتری نیز دارد در حال حاضر نمونه ای از توری پرسی های پلاستیکی نیز برای ساخت محصولات و تجهیزاتی همانند قفسه کتاب و یا قفس پرندگان استفاده می‌شود که این مدل از توری پرسی ها هزینه های بسیار کمتری را برای شما خواهد داشت.
همانطور که می دانید محصولات پلاستیکی نیز تقریباً ماندگاری بالایی دارند با توجه به این موضوع توری پرسی های پلاستیکی هم قابلیت استفاده در مدت زمان درازی را خواهند داشت.

اصلی ترین کاربرد توری پرسی

توری پرسی ها کاربردهای گسترده ای را در اختیار انسان ها قرار داده اند، اما مهم ترین کاربرد توری پرسی ایجاد حفاظ می باشد، در حال حاضر محافظ‌های ویژه‌ای برای استفاده در صنایع گوناگون تولید شده اند. نمونه‌ای از این محافظ ها با استفاده از نیروی الکتریسیته کار می‌کنند اما معمولاً هزینه‌های بسیار زیادی خواهند داشت در چنین شرایطی شما می توانید با استفاده از انواع توری پرسی ها یک محافظ کم هزینه و مقاوم برای محل مورد نظر خود ایجاد کنید.

شاید تا به حال نمونه از توری پرسی ها را در نانوایی ها مشاهده کرده باشید در نانوایی ها برای قرار دادن نان از این توری پرسی ها استفاده می شود.
شاید برای این سوال باشد که دلیل استفاده از توری پرسی در این فرایند چیست، همان‌طور که می‌دانید قرار گرفتن محصولات داغ درون تجهیزات پلاستیکی باعث می شود تا بخشی از آلاینده های شیمیایی به کار گرفته شده در ساختار آن آزاد شوند و طی مصرف آن ماده غذایی به بدن ما منتقل شده و سبب ایجاد برخی از بیماری ها شوند.

در پی این موضوع استفاده از یک صفحه پلاستیکی در این فرآیند مناسب نخواهد بود، اما فلزات با عبور دادن گرما از خود و ازاد نکردن هیچ آلاینده‌ شیمیایی و ذرات آلوده گزینه مناسبی برای این فرایند خواهند بود. با استفاده از انواع توری پرسی شما می‌توانید حصارکشی مناسبی در محل مورد نظر خود انجام دهید که این محصول هزینه‌های بسیار کمی نیز خواهد داشت برای زیباتر شدن ظاهر توری پرسی می توانید از انواع رنگ ها و وسایل تزییناتی استفاده کنید.

در چنین شرایطی محصول مورد نظر علاوه بر این که مقاومت و ماندگاری بالایی دارد زیبایی محل مورد نظر شما را نیز تامین خواهد کرد در حال حاضر با استفاده از توری پرسی ها مدل های سه بعدی مختلفی نیز تولید می‌شود که استفاده از آن ها در صنایع گوناگون گسترش زیادی دارد.
همچنین شما می توانید با استفاده از این توری پرسی ها نصب سیستم های گرمایشی را در منزل خود بدون هیچ آسیبی انجام دهید.

تفاوت متریال به کار رفته در انواع توری پرسی

در قسمت های قبل آلیاژهای به کار گرفته شده در ساختار توری پرسی را به شما معرفی کرده بودیم هرچه شما در این میان از توری پرسی های مرغوب تری استفاده کنید هزینه های خریداری آن نیز برای شما بیشتر خواهد بود،اما در پی این موضوع سازه شما برای مدت طولانی تری کاربرد خود را حفظ خواهد کرد در حال حاضر در کشور ما کارخانه های زیادی در زمینه تولید توری های پرسی و سایر محصولات در این زمینه فعالیت می کنند، اگرچه شما می توانید نمونه های خارجی این محصولات را در بازار مشاهده کنید اما توجه داشته باشید که محصولات داخلی نیز کیفیت مشابهی دارند.

طی این موضوع شما می توانید با هزینه های بسیار کم یک محصول با کیفیت را در فرآیند مورد نظر خود استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی های توری پرسی این است که شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به هیچ تجهیزات پیشرفته آن را برای خود نصب و یا حذف کنید. این توری ها جرم چندان زیادی نداشته و به راحتی قابل حمل می باشند از طرف دیگر در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت بسیار بالایی دارند. با توجه به موارد گفته شده باید بدانید که تفاوت بخصوصی در متریال های به کار گرفته شده برای ساخت توری حصاری وجود ندارد و هر یک از این محصولات کاربرد منحصر به فرد و شایسته خود را خواهند داشت.

اگر قصد خریداری توری پرسی را دارید می توانید به فروشگاه های مصالح ساختمانی در محل زندگی خود مراجعه کنید، اما برای خرید متراژهای بیشتری از این محصول باید به کارخانه های فعال در این زمینه سری بزنید امروزه برخی از این کارخانه ها برای توسعه کار خود اطلاعات مفیدی در زمینه خریداری و فروش در سایت های اینترنتی قرار داده اند که ثبت سفارش شما از این طریق نیز امکان پذیر می باشد.