اخبار کسب و کارعمومی

چگونه قهوه ساز را هواگیری کنیم؟

چگونه دستگاه اسپرسوساز را می توان هواگیری کرد؟

برای اینکه بتوانید پس از خرید قهوه ساز از دستگاه اسپرسوساز خود به درستی استفاده نمایید، به هیچ وجه نباید هواگیری اسپرسوساز خانگی خود را فراموش کنید. دقت داشته باشید که اگر هریک از قطعات اسپرسوساز نتوانند کارکرد صحیحی داشته باشند یا نحوه استفاده شما از آنها اشتباه باشد، دستگاه قادر به داشتن عملکرد مناسبی نخواهد بود. چنانچه برای اولین بار است که قصد استفاده از اسپرسوساز را دارید و یا پس از گذشت مدت زمان طولانی می خواهید مجددا از دستگاه خود استفاده کنید، باید اقدام به راه اندازی و هواگیری دستگاه اسپرسوساز خود نمایید. برای هوا گیری اسپرسوساز کافیست روش انجام آن را بدانید:

  • برای هواگیری کردن باید ابتدا مخزن دستگاه را از آب پر نمایید.
  • سپس اندازه آب درون مخزن را تا میزان مشخص شده بر روی آن قرار دهید.
  • چنانچه آب کافی درون مخزن وجود نداشته باشد، هواگیری انجام نخواهد شد.
  • سپس بدون بستن فیلتر کلید پاور دستگاه را فشار دهید.
  • از بسته بودن صحیح نازل بخار اسپرسوساز اطمینان حاصل کنید.
  • سپس دکمه عصاره گیری دستگاه را فشرده و صبر کنید.
  • چنانچه آبی از بخش هد گروپ دستگاه خارج نشود، کلید نازل بخار را باز نموده و مجددا ببندید.
  • در نهایت دکمه عصاره گیری را فشار داده و هواگیری را انجام دهید.

چگونه قهوه ساز را هواگیری کنیم؟

نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز بیزرا

دستگاه اسپرسوساز از قطعات مختلفی تشکیل شده است، اگر یک بخش وظیفه خود رابه خوبی انجام ندهد، دیگر بخش ها نیز نمی توانند کار خود را به درستی انجام دهند. اگر دستگاه اسپرسوساز بیزرا خود را تازه خریداری کرده اید و می خواهید آن را راه اندازی کنید، یا بعد از مدت ها می خواهید مجددا از آن استفاده کنید، باید اقدام به هواگیری دستگاه اسپرسوساز بیزرا خود کنید.

  • برای راه اندازی اولیه اسپرسوساز باید قسمت مخزن دستگاه را از آب گرم پر کرده تا هواگیری انجام شود.
  • اینکه اسپرسوساز شما اتوماتیک است یا نیمه اتوماتیک فرقی نمی کد.
  • اگر داخل مخزن آب وجود نداشته باشد، دستگاه به خوبی کار نخواهد کرد.

آموزش هواگیری دستگاه اسپرسوساز نوا

اگر دستگاه اسپرسوساز نوا شما اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک است، بخشی به نام پمپ آب دارد. وظیفه این پمپ آب هدایت کردن آب با فشار لازم به قسمت دمکن می باشد. به دلیل خالی شدن آب در قسمت پمپ شما باید هر چند وقت یک بار این بخش از دستگاه اسپرسوساز نوا را هواگیری کنید. نحوه هواگیری اسپرسوساز نوا بسیار آسان است.

  • شما فقط باید مخزن آب دستگاه را از آب گرم پر کنید.
  • سپس به راحتی از دستگاه استفاده نمایید.
  • اگر پس از هواگیری دستگاه اسپرسو همچنان آبگیری را انجام نداد، مخزن آب را بیرون بیاورید.
  • سپس مجددا آن را جاگذاری کنید تا این مشکل برطرف شود.

 آموزش تکمیلی هواگیری دستگاه اسپرسوساز را می توانید در سایت buymeacoffee.com مشاهده کنید.

نتیجه گیری از هواگیری دستگاه اسپرسوساز

اگر شما از دستگاه اسپرسوساز در محل کار خود استفاده می کنید و حالا خراب شده است، باید پاسخگوی مشتریان خود باشید. تعمیرکاران آی پی امداد در اسرع وقت در محل حاضر شده و عیب یابی دستگاه شما را به طور دقیق انجام می دهند. آنها هواگیری دستگاه اسپرسوساز را به خوبی انجام می دهند.

تعمیرکاران آی پی امداد توانسته اند با سال ها تجربه در حیطه کاری خود رضایت مشتریان را جلب کنند. در کنار تجربه، به روز کردن دانش نیز از مهم ترین ویژگی های این تعمیرکاران می باشد. آنها در مقابل قطعه تعویض شده از قطعه اصل و فابریک استفاده می کنند و با اطمینان به کار خود، فاکتور و ضمانت نامه به مشتری ارائه می دهند

روش هواگیری اسپرسوساز

همان طور که ذکر شد یک اسپرسوساز از قطعات مختلفی تشکیل شده است که از عملکرد درست همه آنهادر کنار هم، اسپرسوی گوارا و دلچسب تهیه می شود. چنانچه برخی از این قطعات به طور صحیح عمل نکنند و یا کاربر از دستگاه به درستی استفاده نکند و اصول و استاندارد های لازم را در استفاده از اسپرسوساز رعایت ننماید، دستگاه عملکرد و کارایی مناسبی نخواهد داشت.

هواگیری دستگاه اسپرسوساز زمانی لازم است انجام شود که این دستگاه برای اولین بار مورد استفاده قرار می گیرد یا بعد از مدت زمان طولانی تصمیم به استفاده مجدد از آن کرده اید، باید قبل از انجام هر اقدامی، به هواگیری دستگاه اسپرسوساز بپردازید، چرا که با خالی شدن آب در قسمت پمپ اسپرسوساز، هوا جای آب را در پمپ اشغال می کند و پمپ قادر به پمپاژ آب به سمت بالا نیست. برای انجام هواگیری اسپرسوساز باید در ابتدا قبل از هر چیز مخزن آب آن را تا بخش ماکزیمم از آب پر کنید و آن در جای خودش قرار دهید. چنانچه مخزن اسپرسوساز آب کافی نداشته باشد، هواگیری انجام نمی شود.

سپس کلید پاور دستگاه را استارت نمایید و بدون بستن پورتا فیلتر، باید در ابتدا از بسته بودن نازل بخار اطمینان یابید. بعد از آن دکمه عصاره گیری را فشار داده و چند دقیقه صبر کنید، چنانچه از قسمت هدگروپ دستگاه، آبی خارج نشود، کلید نازل بخار را برای یک لحظه باز نموده و دوباره می بندید. سپس دکمه عصاره گیری را مجدداً می زنید و به این ترتیب هواگیری دستگاه انجام می شود.

 چه زمانی باید برای هواگیری دستگاه اسپرسوساز اقدام کنیم؟

بهتر است اول به زمان مناسب برای هواگیری اسپرسوساز بپردازیم. برای هواگیری اسپرسوساز نیازی نیست هر زمانی اقدام به این کار کنید. تنها زمانی باید به این کار بپردازید که دستگاه خود را به تازگی خریداری کرده‌اید و قصد دارید آن را برای اولین بار راه‌اندازی نمایید. همچنین اگر قرار باشد پس از مدت طولانی مجددا از دستگاه اسپرسو استفاده نمایید، باید اقدام به هواگیری آن نمایید. پس به طور کلی میتوان گفت در دو حالت نیاز به هواگیری دستگاه اسپرسوساز است:

  • زمانی که برای اولین بار قصد استفاده از ماشین اسپرسو دارید.
  • پس از مدت طولانی قصد دارید مجددا از دستگاه اسپرسو استفاده نمایید.

دلیل ضرورت هواگیری دستگاه اسپرسوساز

زمانی که قرار است پس از مدت طولانی از استفاده کنید، باید نسبت به هواگیری دستگاه اقدام کنید. دلیل آن هم این است که از آنجایی که از دستگاه زمان زیادی استفاده نشده است، هوا جای آب را در پمپ اشغال کرده است. در حقیقت با خالی شدن آب در بخش پمپ دستگاه، جای آن با هوا پر شده است. در نتیجه اگر بدون هواگیری دستگاه را روشن کرده و آماده کار نمایید، پمپ قادر به پمپاژ آب به سمت بالا نبوده و نمی‌تواند کارایی خوبی داشته باشد. برای همین است که گفته می‌شود هواگیری یکی از اصول بسیار مهم کار با دستگاه اسپرسوساز است و باید به آن توجه زیادی شود.

آموزش نحوه هواگیری دستگاه اسپرسو صنعتی

نحوه هواگیری بسیاری از به یک صورت است؛ چرا که قطعات مورد استفاده و نحوه عملکردشان، تقریبا با هم مشابه است. با این حال ما به طور جداگانه به نحوه هواگیری هر یک از دستگاه‌های اسپرسوساز محبوب اشاره خواهیم داشت.

  • اولین قدم برای شروع هواگیری ماشین اسپرسو، این است که مخزن دستگاه را پر از آب کنید. بهتر است از آب گرم برای این کار استفاده کنید و مخزن را تا بیشترین حد خود از آب پر نمایید.
  • توجه داشته باشید که آب باید به مقدار کافی درون مخزن وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت هواگیری به خوبی انجام نخواهد شد.
  • بعد از آن بدون بستن پرتافیلتر، کلید پاور دستگاه را فشار دهید.
  • توجه کنید که نازل بخار دستگاه به درستی بسته شده باشد.
  • در مرحله بعدی، باید دکمه عصاره‌گیری ماشین اسپرسو را فشرده و کمی صبر کنید.
  • در صورتی که آب از بخش هدگروپ خارج نشد، باید نازل بخار را باز کرده و دوباره آن را ببندید.
  • سپس مجددا دکمه عصاره‌گیری را فشار دهید تا عملیات هواگیری ماشین اسپرسو انجام شود.

هواگیری دستگاه اسپرسو جی پاس

برند جی پاس (جیپاس) یکی از برندهای معروف کشور مالزی است که در زمینه تولید لوازم خانگی و برقی فعالیت دارد. این برند دستگاه اسپرسوسازهای زیادی را در مدل‌های مختلف روانه بازار کرده که هر کدام از طراحی مدرن و زیبایی برخوردار هستند. در صورتی که به تازگی به خرید دستگاه اسپرسوساز جیپاس پرداخته‌اید، باید در ابتدای کار آن را هواگیری کرده و سپس اقدام به استفاده از آن نمایید. نحوه هواگیری دستگاه اسپرسو جی پاس به صورت زیر است:

  • ابتدا دستگاه جیپاس را همچون دیگر دستگاه‌های اسپرسوساز راه‌اندازی کنید.
  • سپس مخزن آب آن را تا حد ماکزیمم از آب پر کنید و دستگاه را روشن نمایید.
  • تا زمانی که مخزن از آب برخوردار بود، دستگاه را روشن نگه دارید.
  • در پایان بررسی کنید که آیا اسپرسو از دستگاه خارج می‌شود یا خیر. در صورتی که اسپرسو به درستی از دستگاه خارج نشود، یعنی عمل هواگیری به خوبی انجام نشده است. در این شرایط باید مجددا عملیات هواگیری را تکرار کنید.

آشنایی با نحوه هواگیری دستگاه اسپرسو نوا

برند نوا (nova) یک برند مطرح در کشور ژاپن بوده که در تولید لوازم خانگی و برقی همچون دستگاه اسپرسوساز بسیار پیشرو است. برند نوا تاکنون دستگاه اسپرسوسازهای زیادی را روانه بازار کرده است که از میان آنها میتوان به 4 مدل اصلی یعنی نوا 139، نوا 140، نوا 148 و نوا 149 اشاره کرد. برای استفاده از دستگاه نوا، باید در ابتدا آن را هواگیری کنید تا بتوانید بهترین نوشیدنی اسپرسو را سرو نمایید. در صورتی که اقدام به هواگیری دستگاه اسپرسو نوا نکنید، اسپرسو به خوبی از آن خارج نشده و نمی‌توانید نوشیدنی با کیفیتی سرو کنید. نحوه هواگیری ماشین اسپرسو nova همچون دیگر دستگاه‌های اسپرسوساز است. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • مخزن آب دستگاه اسپرسوساز نوا را از آب گرم پر کنید.
  • دستگاه را روشن کنید تا ماشین اسپرسو اقدام به کار کند.
  • پس از آن چک کنید که آیا اسپرسو به خوبی از دستگاه خارج می‌شود یا خیر. در صورتی که این امر به خوبی انجام نشود، باید مجددا عمل هواگیری نوا را انجام دهید.
  • پس از هواگیری میتوانید از دستگاه اسپرسوساز نوای خود استفاده کرده و بهترین نوشیدنی‌ها را با آن سرو نمایید.

هواگیری دستگاه اسپرسوساز بیزرا به چه صورت است؟

بدون شک بیزرا یکی از برندهای بسیار معروف در بازار است. این برند ایتالیایی، تاکنون دستگاه‌های اسپرسوساز زیادی را روانه بازار کرده که هر کدام از مشخصات و ویژگی‌های خاصی برخوردار می‌باشند. در صورتی که قصد خرید دستگاه اسپرسوساز بیزرا دارید، بهتر است با نحوه عملکرد و همچنین هواگیری آن آشنایی داشته باشید. نحوه هواگیری دستگاه اسپرسو بیزرا به شرح زیر است:

  • همچون دیگر دستگاه‌های اسپرسو، در ابتدا مخزن دستگاه بیزرا را از آب پر کنید.
  • مخزن باید از آب کافی برخوردار باشد تا بتواند عمل هواگیری را به خوبی انجام دهد.
  • سپس کلید استارت دستگاه را فشار دهید و اجازه دهید تا دستگاه کار خود را انجام دهد.
  • با هواگیری دستگاه بیزرا می‌توانید به راحتی را سرو نمایید.

هواگیری دستگاه اسپرسو خانگی دلونگی

دلونگی یکی دیگر از برندهای معروف و پرطرفدار بازار است. نحوه هواگیری دستگاه اسپرسوساز دلونگی نیز مشابه سایر دستگاه‌هایی است که به آنها اشاره داشتیم. دلیل مشابه بودن نحوه هواگیری ماشین‌های اسپرسو این است که مکانیسم ساخت آنها تقریبا یکسان است. برای همین برای هواگیری دستگاه اسپرسو خانگی دلونگی نیز کافیست مخزن آب آن را پر کرده و دستگاه را روشن نمایید. سپس با چک کردن نازل بخار، دکمه عصاره‌گیری را فشار داده و اجازه دهید دستگاه شروع به کار کند. پس از پایان هواگیری، می‌توانید به راحتی با دستگاه اسپرسوساز خانگی دلونگی کار کرده و انواع نوشیدنی اسپرسو را سرو نمایید.

منبع: راهنمای خرید قهوه آنلاین