اجتماعیاخبار کسب و کار

معرفی انواع بک لینک رایگان

 بک لینک چیست؟

بک لینک چیست و چرا باید خرید بک لینک بدون جریمه انجام دهیم؟ بک لینک ، پیوندی می باشد که از یک دامنه به دامنه دیگر اشاره می کند. برای وب سایتی که لینک می دهد ، لینک خروجی و برای وبسایتی که دریافت می کند یک لینک ورودی به حساب می آید . بک لینک به لینک‌های ورودی به وب سایت شما از سایر سایت‌ها گفته می‌ شود.   به عبارت دیگر، زمانی که در یک صفحه وب، آدرس وب ‌سایت شما به صورت لینک متنی یا تصویری قرار داده می‌ شود به صورتی که با کلیک روی آن، کاربر به وب سایت شما منتقل شود، آن لینک به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌ شود.

 لینک بیلدینگ

به جریان دریافت هایپرلینک (hyperlinks) از یک سایت به سایت خود را لینک بیلدینگ می نامند. هایپرلینک که بیشتر به لینک معروف می باشد، روشی مناسب برای وارسی بازدید کنندگان در سایت ها و صفحات اینترنتی محسوب می شود.  لینک بیلدینگ معمولا با هدف گذاری روی عبارات یا کلمات کلیدی خاص صورت می گیرد و صرف داشتن لینک های زیاد به معنی موفقیت تجارت شما یا کسب جایگاه بهتر در گوگل نمی باشد.

معرفی انواع بک لینک رایگان

بک لینک قوی و ضعیف چه تفاوتی دارد؟

بک لینک با کیفیت، بک لینک موثر، خفن و تضمینی نام ‌هایی می باشد که در کل به بک ‌لینک‌های خوب معروف هستند. منظور از بک لینک خوب یعنی بیشترین تاثیر را در سئو و بهبود رتبه به خود را دارند و اگر هم توانست کاربرانی را از این طریق به وبسایت بیاورد بسیار بهتر خواهد بود.

ساخت بک لینک نیازمند توجه به برخی از عوامل از جمله موارد ذیل می باشد :

  • از سایتی مرجع و پر بازدید لینک بگیرید
  • توجه کنید موضوع سایتی که در آن بک لینک می سازید مرتبط با موضوع سایت شما باشد.
  • اگر سایتی که در آن بک لینک ساخته اید با موضوع سایت شما ارتباطی ندارد، باید از روش  در آن سایت برای ساخت بک لینک استفاده نمایید.

چه چیزی کیفیت بک لینک را تعیین می‌کند؟

در تعریفی کلی  یک بک لینک با کیفیت می بایست از مشخصه‌های زیر برخوردار باشد :

  • لینک فالو (dofollow) باشد و نه nofollow؛
  • در میان محتوای سایت منبع قرار داده شده باشد؛
  • انکر تکست (anchor text) یا متن لینک کاملاً طبیعی به نظر برسد.

چه سایتی برای گرفتن بک لینک مناسب است؟

وب‌ سایتی که:

  • با محتوای لینک ارتباط داشته باشد؛
  • اعتبار بالایی داشته باشد.

بک لینک‌ها علاوه بر اینکه می ‌توانند ورودی یا خروجی باشند، یک دسته ‌بندی دیگر هم دارند و آن دو نوع بک لینک فالو (follow) و نوفالو (nofollow) می باشد. ساخت بک لینک کار دشواری خواهد بود ولی با به کار گیری از ابزارهای صحیح و داشتن مهارت می توانید این کار را به راحتی انجام نمایید . لینک ها هم بصورت متنی و هم بصورت گرافیکی ممکن است قرار بگیرد و  در بخش های زیر از یک وب سایت ممکن است قرار داده شوند:

  1. هدر سایت
  2. فوتر سایت
  3. درون متن ها
  4. در بخش وبلاگ
  5. در یک بنر تبلیغاتی
  6. زیر یک متن
  7. در یک صفحه خالی
  8. بصورت نظر ( comment ) در یک وب سایت

به طور کلی بک لینک ها در انواع مختلفی  از جمله :

  • بک لینک های محتوایی
  • بک لینک از وب سایت‌های خبری
  • بک لینک سازی در فروم (تالار گفتگو)
  • بک لینک سازی در شبکه های اجتماعی
  • بک لینک کلمات کلیدی
  • بک لینک وب سایت های ویکی

صرف نظر از  آنچه شما بصورت آنلاین برای خواسته هایتان انجام می دهید ، backlink  ها کلا به دو دسته تقسیم می شوند :

لینک های  dofollow  و  nofollow

  • بک لینک فالو: سعی کنید از بک لینک فالو برای سایت خود استفاده نمایید چرا که این دسته از لینک ها  ارزش سئویی لینک را به صورت کامل به سایت هدف منتقل می نماییند.
  • : برخی از مدیران سایت‌ها با استفاده از یک کد HTML ساده از این انتقال رتبه جلوگیری می‌ کنند. به این ترتیب یک صفحه ممکن است به صفحه‌ای از سایتی دیگر لینک داده باشد، اما رتبه و ارزشی از صفحه مبدأ دریافت نکند. این نوع بک لینک را بک لینک نوفالو می ‌نامند.

آموزش ساخت بک لینک

آغاز تگ لینک:

 تگ لینک با انکر تگ (anchor tag)معرفی می گردد)، این کاراکتر تگ لینک را آغاز می کند و موتور جستجو را مطلع می سازد که لینکی به سایت دیگر در این جمله قرار دارد.

محل ارجاع لینک:

شناسه href به معنای hyperlink referral  می باشد و متنی که میان علامت نقل‌قول قرار دارد نشان‌دهنده نشانی URL سایتی  می باشد که به آن اشاره شده است. لازم به ذکر است  که ضرورتی ندارد که URL همواره آدرس یک سایت باشد می‌ توان به نشانی یک تصویر یا یک فایل اشاره نمود.

انکر تکست قابل‌مشاهده لینک:

 این بخش همان متن لینک یا انکر تکست می باشد که برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده خواهد بود  و کاربر می ‌تواند بر روی آن کلیک نماید. انکر تکست بیشتر به شکلی مشخص می ‌شود که از متون کناری خود متمایز می باشد.

پایان تگ لینک:

 این بخش کد تگ لینک موتور جستجو را مطلع می سازد  که تگ پایان یافته است.

بک لینک های مضر که باید از آن ها جلوگیری کنید

برخی از بک لینک ها وجود دارند که در صورت لینک شدن به سایت شما، دامنه شما را در معرض ریسک پنالتی یا الگوریتمی قرار می دهد.

بک لینک های نا مرتبط

بک لینک های دریافتی شما می بایست از سایت های مرتبط یا حداقل عمومی باشد. دریافت بک لینک از وب سایتی که هیچ ارتباطی به وب سایت شما ندارد، می تواند باعث شک گوگل به لینک سازی شما گردد.

دریافت بک لینک از سایت های فروشنده لینک

ممکk هست که با این نوع سایت ها برخورد  داشته باشید. سایت هایی هستند  که در ازای مبلغی لینک سایت شما را در ساید بار یا فوتر سایت خود قرار می دهند. دریافت بک لینک از این سایت ها از ریسک بالایی برخوردار می باشد و خرید بک لینک از آن ها برای افراد مبتدی توصیه نمی گردد.

کامنت بک لینک

استفاده از کامنت و نظر دهی در وبلاگ های وب سایت ها از ساده ترین راه های دریافت بک لینک ها محسوب می شود. معمولا در این صفحات افراد زیادی برای ثبت بک لینک مراجعه می نمایند. ضمن اینکه اکثر این سایت ها ضعیف و اسپم می باشند و قرار گرفتن لینک شما در کنار این لینک ها از ریسک بالایی برخوردار هستند.

بک لینک های خودکار

ابزارهایی وجود دارند که به طور انبوه و اتوماتیک برای یک وب سایت بک لینک تولید می کنند. می بایست از این ابزارها برای لینک سازی مستقیم سایت خود دوری نمایید. اکثر بک لینک های ساخته با این ابزارها اسپم معرفی شده اند و شانس پنالتی شدن وب سایت شما را افزایش می دهند.

سایت های مناسب برای بک لینک سازی

شما باید سایت مناسب برای ساخت بک لینک را پیدا کنید. حوزه فعالیت و موضوع سایت، یکی از عواملی می باشد که تعیین می کند در چه وبسایتی بک لینک سازی کنید و در چه سایتی انجام ندهید! ضمن اینکه با توجه به مشخصاتی که برای بک لینک خوب و معتبر می دانید، بالا بودن فاکتورهایی  از جمله  domain authority ،page rank  ،domain rating و url rating نیز باید بررسی  گردد.

از دیگر فاکتورهایی که شما را در یافتن سایت های مناسب برای دریافت بک لینک کمک شایانی می نماید، بررسی میزان بازدید، رتبه الکسا و تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل می باشد. راه‌های زیادی برای گرفتن بک لینک وجود دارد ۱۲ تاکتیکی که در این مطلب بررسی می‌ کنیم مطابق لیست زیر خواهد بود:

  1. لینک‌سازی منابع
  2. پیدا کردن لینک‌های شکسته
  3. ذکر نام برند بدون لینک شدن
  4. لینک‌های تأمین کنندگان
  5. لینک‌های وابسته به بیزینس
  6. لینک‌سازی فهرست‌وار
  7. آنالیز گپ لینک
  8. دیجیتال PR
  9. تکنیک آسمان خراش
  10. کمک گرفتن از یک ژورنالیست
  11. پست‌های گردآوری شده

تکنیک های بی ارزش برای ساخت بک لینک

در کنار تکنیک های کاربردی که می دانید روش هایی برای ساخت بک لینک موجود می باشد که از گذشته بسیار رایج بوده است ولی امروزه ارزش و جایگاه خود را از دست داده اند. در این بخش لیستی از آنها را برای شما تهیه کرده ایم.

  1. ساخت چندین وبلاگ در سایت های مختلف و بازنشر محتوا در آنها با هدف ساخت بک لینک.
  2. فعالیت در چندین شبکه اجتماعی و انتشار اتوماتیک مقالات در آنها.
  3. ثبت سایت در دایرکتوری ها و سایت های تبادل لینک.
  4. تبادل لینک با سایت های کم ارزش و به تعداد بالا.
  5. ساخت بک لینک انبوه  با استفاده از ابزارهای رایگان یا غیر رایگان.
  6. ساخت  حساب کاربری در سایت ها و فروم های مختلف بدون فعالیت و نشر محتوا با هدف درج لینک در پروفایل های شخصی.
  7. با استفاده از ربات یا به صورت دستی ارسال نمودن نظرات به شیوه انبوه.

چگونه کیفیت و قدرت بک لینک های دریافتی را بررسی کنیم؟

هنگامی که شما از سایت های قوی بک لینک بگیرید سایت شما در نتایج گوگل صعود میکند. سایتی که چندین هزار ایندکس در گوگل داشته باشد در واقع شما از تمام این صفحات بک لینک در یافت میکنید.

تعیین ارزش بک لینک توسط گوگل

بک لینک هایی که از سایر سایت ها به سایت شما داده شده است ارزش و اعتبار یکسانی در نظر گوگل نخواهند داشت. گوگل فاکتور های مهمی را برای تعیین ارزش یک بک لینک لحاظ میکند:

  • اعتبار دامنه (Domain Authority):

فاکتور های بسیار مهمی برای تعیین دامنه لحاظ میشوند که عبارتند از :عمر دامنه ، نوع دامنه ، تعداد بک لینک های دریافتی ، تعداد لینک های خروجی ،فعالیت در شبکه های اجتماعی و …… هر چه اعتبار دامنه بیشتر باشد ،ارزش بک لینک و تاثیر آن بر جایگاه شما بیشتر خواهد بود.

  • اعتبار صفحه (page Authority):

اعتبار صفحه شباهت بسیاری به اعتبار دامنه دارد اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه میشود. ممکن است دامنه اعتبار بالایی داشته باشد اما صفحه ای که از آن لینک دریافت کرده اعتبار کمی در آن داشته باشد.صفحاتی که لینک سازی داخلی قوی داشته باشند از اعتبار بالایی برخوردارند.

  • میزان ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده:

یکی از موارد مورد اهمیت و توجه برای گوگل ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده است. برای مثال اگر شما در زمینه هدیه و کادو فعالیت میکنید ولی بک لینک های شما همگی از صفحات مربوط به خودرو هستند ارزش و اعتبار زیادی برای شما ایجاد نمیکند. هر دامنه ای که به شما لینک داده است احتمالا به سایت های دیگری نیز لینک داده است.هر چقدر تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در دامنه لینک شده اند زیاد باشد ارزشی که به هر کدام از آنها میرسد کاهش خواهد یافت. اغلب سایت های ریپورتاژ آگهی و سایت هایی که در این زمینه فعالیت میکنند علاوه بر اینکه به سایت شما لینک داده اند به بسیاری از سایت های دیگر هم لینک داده اند و همین موضوع باعث کاهش ارزش و اعتبار این نوع لینک سازی میشود.

  • محل قرار گیری بک لینک ها:

محل قرار گیری بک لینک ها مهم است.ممکن است لینک شما در محتوا ،سایدبار یا فوتر قرار گرفته باشد. لینک هایی که در محتوای صفحه هستند از ارزش بالایی در مقایسه با لینک هایی که در فوتر و سایدبار قرار دارند برخوردارند. لینک هایی که در فوتر و ساید بار قرار داده می شوند در همه صفحات آن سایت نشان داده میشوند ، به این لینک ها Sitewide گفته می شود.

یک مثال ساده برای نمایش ارزش بک لینک

یک وبلاگ نویس به نام رضا یک مقاله درباره یک موضوع علمی مینویسد . علی یکی دیگر از وبلاگ نویسان است که با مقاله رضا مخالف است و برای مجله آنلاین دیگری محتوا مینویسد. علی مقاله اش را به مقاله رضا پیوند می دهد تا خوانندگان هر دو دیدگاه این مقاله را مطالعه کنند.به این صورت مقاله رضا یک بک لینک به دست آورده است.ارزش این بک لینک به این است که فالو باشند یا نو فالو.

از سوی دیگر مقاله علی محبوب میشود و بسیاری ، وبسایت های خود را به این مقاله پیوند می دهند، بنابراین وب سایت علی بک لینک های جدیدی دریافت می کند. حتی اگر رضا یک بک لینک داشته باشد احتمال انتقال مقاله علی به مقاله رضا زیاد است.

چند اصطلاح رایج در رابطه با بک لینک که باید بدانید

Link juice : وقتی که یک صفحه وب به صفحات داخلی یا صفحه اصلی وب سایت شما لینک میدهد این بک لینک Link juice نامیده می شود.

Link juice در اعتبار دامنه و رنک وب سایت تاثیر گذار است.

Do follow Link : به طور طبیعی تمام لینک هایی که دارای تگ nofollow نمی باشد لینک فالو حساب می آید و به عنوان لینک juice   در نظر گرفته میشوند

No follow Links : وقتی که لینک یک صفحه از وب  دارای تگ nofollow در صفحه دیگری قرار میگیرد این بک لینک به عنوان juice  در نظر گرفته نمی شود.

لینک های نوفالو تاثیری در بهبود رنک ندارند و صرفا جهت ارجاع مورد استفاده قرار میگیرند

Low quality Links : لینک های کم کیفیت لینک هایی می باشد که از سایت های اسپم و سایت هایی که لینک خروجی زیادی دارند به سایت شما داده می شوند.

تاثیر منفی این بک لینک ها از تاثیرات مثبت آنها بیشتر است.

Link Root Domain : این عبارت به معنای تعداد بک لینک هایی است که از یک دامنه واحد به سایت شما ارجاع داده شده است.

اگر یک سایت حتی ده بار به سایت شما لینک داده باشد همگی آنها از دید juice  به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته میشوند.

Internal Links : لینک هایی که از یک صفحه سایت به دیگر صفحه در همان سایت پیوند داده شود ، لینک های داخلی نامیده میشوند .

تاثیر این نوع لینک ها در وب سایت شما بیشتر از لینک های خارجی است و اگر درست استفاده شوند متوانند در بهبود سئو موثر باشند.