اخبار کسب و کارعمومی

راه حل های رفع مشکلات گوشی های شیائومی

اشکالات گوشی شیائومی

هرچند که احتمال دارد شما با مشکلی روبه‌رو شوید که خیلی غیرمترقبه و عجیب به نظر برسد و احتمال دهید که فقط این تلفن همراه شماست که با چنین چالشی و ایراد عجیبی روبه رو شده است، اما با خواندن این مقاله از نمایندگی شیائومی در اصفهان و بررسی اشکالات گوشی شیائومی به این نتیجه می‌رسید که مشکلتان جزء رایج‌ترین مشکلات گوشی شیائومی است و خیلی از کاربران به طور جدی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

راه حل های رفع مشکلات گوشی های شیائومی

داغ شدن بیش از حد موبایل شیائومی

اولین و بزرگترین باگ گوشی شیائومی شاید داغ شدن بیش از حد تلفن‌های همراه شیائومی باشد. بسیاری از استفاده‌کنندگان این برند مشهور و پرطرفدار اذعان کرده‌اند که زمانیکه برای مدت طولانی از تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، سطح رویی و پشتی موبایل شیائومی تا حد بسیار زیادی داغ می‌شود و گاهی این افزایش دما تا حدی زیاد و دشوار است که به نحو قابل توجهی آزاردهنده می‌شود.

علاوه‌بر این مورد داغ شدن بیش از حد موبایل‌های شیائومی در زمان شارژ شدن هم مسأله‌ساز شده است. البته این موضوع به عنوان باگ گوشی شیائومی بیشتر در بین گوشی‌های با پردازنده سری 600 اسنپدراگون یا به عبارتی نسل قدیم شیائومی رایج بود، ولی در برخی مدل‌های جدید نیز کاربران از آن رنج می‌برند.

اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید میتوانید در سایت ما از قیمت ها آگاهی پیدا کنید و ثبت سفارش خود را انجام دهید فقط کافی است به لینک  مراجعه  نمایید.

رفع مشکلات گوشی‌های شیائومی

1- گوشی خود را برای زمان زیاد در موقعیت شارژ شدن قرار ندهید و زمانیکه گوشی 100 درصد شارژ گرفت، آن را از برق بکشید.

2- تلاش کنید در هنگام شارژ شدن از تلفن همراه خود استفاده نکنید، مخصوصا هنگامیکه تلفن همراهتان در حال شارژ شدن است از استفاده از دیتا و یا اتصال به وای فای اکیداً خودداری کنید.

3- برای صفحه نمایش از تصاویر پس زمینه متحرک و زنده استفاده نکنید؛ به این خاطر که این بم گراند‌های متحرک همواره مقدار قابل توجهی از ظرفیت پردازنده را به صورت مستمر بکار می‌گیرند و در نهایت باعث داغ شدن تلفن همراهتان می‌شوند.

4- از انجام بازی‌های با رزولوشن زیاد برای زمان طولانی پرهیز کنید. علاوه‌بر این از استفاده همزمان از چند برنامه مختلف و سنگین برای زمان زیاد پرهیز کنید. همه این کار‌ها منجر به داغ شدن گوشی و بالا رفتن کارکرد پردازنده شیائومی شما می‌شود.

5- برای ضعف باتری بدون شک بهترین راه‌حل ممکن به روز‌رسانی همیشگی تلفن همراهتان است. تمامی کمپانی‌های تولیدکننده گوشی تلفن همواره مثل سامسونگ، اپل و شیائومی از شکایات مطرح شده در مورد مصرف باتری اطلاع دارند و تلاش می‌کنند در آپدیت‌های گوناگون این مشکل را رفع کنند.

6- مواردی مثل وای فای، بلوتوث، گوگل مپ، جی پی اس و ابزار‌های مشابه نباید همیشه روشن باشند. پس تنها در زمان استفاده سرویس‌های مورد نظرتان را روشن کنید و پس از اتمام و انجام کارتان آن‌ها را خاموش کنید.

7- در نظر داشته باشید که باتری‌های لیتیوم-یون در زمان استفاده تا حد بسیار زیادی داغ می‌شوند و در دمای بالا، مصرفشان تا حد بسیار زیادی، بیشتر می‌شود؛ پس پیوسته و به مدت طولانی از گوشی خود استفاده نکنید.

8- همچنین حالت روشنایی خودکار صفحه نمایش (Autobrightness)، لرزش (Vibration)، و روشن شدن صفحه در زمان دریافت پیام را غیرفعال کنید.

9- در هنگامیکه شارژ تلفن همراهتان کم است به طور مثال زیر 30 درصد است، Battery saver mode گوشی را فعال کنید.

اگر قصد خرید  را داشته باشید برای داشتن اطلاعات بیشتر به مقاله نوشته شده توسط کالاتیک مراجعه نمایید.

علت روشن نشدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت

تلفن‌های همراه شیائومی در اکثر مواقع در صف اول ارائه امکانات به روز و مختلف بر روی موبایل‌های خود هستند. قطعاً این حجم از برنامه‌ها در نهایت منجربه مصرف بیش از حد باتری می‌شود و بعد از زمان کوتاهی از خرید تلفن همراه، طول مدت نگهداری باتری به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. اگر گوشی شما شیائومی است و از ضعیف بودن باتری آن رنج می‌برید، و بعد از هر آپدیت ممکن است که با خاموشی poco m3 روبرو شوید و گوشی خاموش شود و زمان ببرد تا روشن شود، خیلی غصه آن را نخورید؛ چون ضعف باتری یکی از از مشکلات بسیار رایج در برند شیائومی است و کاربران فراوان و زیادی از آن شکایت دارند.

اگر قصد خرید گوشی هوآوی را دارید میتوانید در سایت ما از قیمت ها آگاهی پیدا کنید و ثبت سفارش خود را انجام دهید فقط کافی است به لینک  مراجعه نمایید.

رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی

اغلب گوشی‌های پایین رده و میان رده با مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی و یا هنگ کردن همراه هستند. در بسیاری از مواقع این مشکل گوشی شیائومی با کاربران عجین شده و حتی بسیاری از کاربران این برند مشهور به آن عادت کرده‌اند. شاید بهتر باشد کنار آمدن با مشکل هنگ کردن گوشی‌های شیائومی را به عنوان تنها راه چاره قبول کنیم و با استفاده از مسیر‌هایی که در زیر عنوان شده است کمی به سرعت پردازش موبایل اضافه کنیم.

راه حل رفع مشکل نصب نشدن برنامه در شیائومی

  •  بهتر است برنامه‌ها و دیتا‌های غیرضروری را از گوشیتان تا حدی که می‌شود پاک کنید. هر چه ظرفیت حافظه داخلی شما سنگین‌تر و در اصطلاح پرتر باشد، امکان کاهش سرعت عملکرد تلفن همراه شما نیز بیشتر خواهد بود. همچنین توصیه می‌شود از حافظه جانبی برای ذخیره‌سازی محتوا‌های خیلی حجیم و اسناد جاگیر استفاده کنید.
  •  حافظه کش (Cashe) گوشی خود را از برنامه‌های غیرضروری که به ندرت استفاده می‌کنید یا اصلاً استفاده نمی‌کنید پاک‌سازی کنید. اینکار در نهایت منجربه آزاد‌سازی فضای ذخیره برای نصب برنامه‌های جدید می‌شود.
  •  اگر گوشی شما به اصطلاح خیلی سنگین شده یکبار آن را Reset factory کنید. سبب آزاد‌سازی کلیه فضا‌هایی که با دیتا‌های غیرلازم و ناخواسته پر شده می‌شود. البته پیش از قدام جهت انجام این کار از کلیه فایل‌های شخصیتان بایستی بک آپ بگیرید.

گوشی نوکیا از برند های قدیمی موجود در بازار است، اگر قصد خرید این گوشی را دارید و به دنبال مدل ها و قیمت های آن میگردید میتوانید به مراجعه نمایید و ثبت سفارش خود را انجام دهی

دلیل خرید گوشی های شیائومی

این روزها برند شیائومی، تبدیل به رقیبی سرسخت برای برند هوآوی میان خریداران و کاربران تلفن همراه شده است. اما آیا صرف قیمت پایین این برند چینی، دلیل محبوبیت آن میان کاربران شده است؟ دلایل کاربران و کارشناسان برای خرید گوشی‌های این برند چیست؟ آیا گوشی های شیائومی خوب و کاربردی هستند؟ در ادامه، ما به دلایل محبوبیت و کارآمدی گوشی‎‌های شیائومی اشاره کرده‌ایم.

فناوری و سخت‌افزار پیشرفته

شاید فکر کنید که چون شیائومی شرکتی چینی است، پس قطعات و تکنولوژی ساخت ضعیف و بی‌کیفیتی دارد؛ درصورتی‌که این‌طور نیست؛ کمپانی شیائومی با استفاده از متریال ساخت قدرتمند باعث شده گوشی‌های زیبا با سخت‌افزار بسیار قوی تولید کند. همکاری روزافزون شیائومی با گوگل اندروید و شرکت‌های ساخت تراشه مانند کوالکام، همکاری با سامسونگ برای تولید نمایشگرهای AMOLED و همچنین فناوری شارژ سریع (در‌حال‌حاضر، شیائومی صاحب‌سبک در این عرصه صاحب‌سبک و پیشتار است)، باعث شده گوشی‌های شیائومی به رقیب اصلی شرکت هواوی و سامسونگ تبدیل شود.

 اما شاید برایتان این سؤال هم پیش بیاید که آیا واقعاً شیائومی از سامسونگ بهتر است؟ پاسخ این سؤال بستگی به سلیقه شما دارد؛ اگر هوادار پروپاقرص سامسونگ باشید، برای انتخاب‌های بعدی نیز به سامسونگ فکر کنید. اما اگر علاقه‌مند به تجربه جدید در خرید هستید، به شیائومی میدان بدهید تا خودی نشان بدهد.

آیا گوشی های شیائومی خوب است؟

شاید در گذشته دلیل اصلی محبوبیت شیائومی قیمت پایین محصولاتش بود، اما در دو سال اخیر شیائومی با تولید گوشی‌های قدرتمند و پرچمدار در یک حوزه خاص، باعث نگرانی سامسونگ و هواوی شده است. شیائومی با نگاه دقیق به خواسته کاربران، توانسته تمام خلأهای موجود در بازار را پر کند.

باتری‌های قوی با سرعت شارژ فوق‌العاده، استفاده از دوربین‌های غول‌پیکر با مگاپیکسل بالا، پردازنده به‌روز و قدرتمند اسنپ دراگون و… جزو امکانات خاصی است که در بعضی گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود. شیائومی در بعضی موارد، همه این قابلیت‌ها را در یک دستگاه جمع کرده است. به همین خاطر، می‌توان شیائومی را پرچمدار و پیشتاز در حوزه‌های خاص فناوری تلفن همراه دانست که به تمام نیازهای کاربران مختلف پاسخ می‌دهد. شاید دانستن این نکته هم برایتان جالب باشد که که شیائومی در سال 2020، رتبه سوم فروش بازار را از آن خود کرد.

مشکلات گوشی های شیائومی چیست؟

با‌ وجود قابلیت‌ها و کارآمدی گوشی‌های شیائومی، آن‌ها نیز مثل هر وسیله الکترونیکی خالی از عیب‌ و ایراد نیستند. ما در ادامه به برخی از مشکلات مهم گوشی‌های شیائومی برای کاربران ایرانی پرداخته‌ایم.

نمایندگی رسمی شیائومی در ایران

اگر زمانی لازم باشد که گوشی خود را تعمیر کنید، احتمالاً تعمیر گوشی‌های سایر برندها ساده‌تر و راحت‌تر از شیائومی انجام شود. البته تعدادی شرکت وجود دارد که خودشان را نماینده‌ی رسمی شیائومی در ایران معرفی می‌کنند، اما توقع نداشته باشید که آن‌ها شبیه رقبای کره‌ای و حتی آمریکایی خود در ایران خدمات و پشتیبانی ارائه کنند.

عمر کوتاه گوشی های شیائومی

معمولاً کاربران علاقه دارند که به‌محض خرید محصولات مختلف، تجربه کوتاه خود در استفاده از این محصولات را در اختیار دیگران قرار دهند. درحالی‌که ارزش مقاومت و کیفیت محصولات، مخصوصاً محصولات دیجیتال و برقی، به‌مرور و طی استفاده مداوم مشخص می‌شود. با آنکه درصد بالایی از کاربران از گوشی‌های شیائومی ابراز رضایت کرده‌اند، با بررسی دقیق‌تر نظرات تخصصی، به این مسئله رسیده‌ایم که درصد قابل‌توجهی از مصرف‌کنندگان، پس از استفاده بیش از چند ماه از گوشی‌های شیائومی، از کار افتادن بسیاری از قسمت‌های این گوشی‌ها را گزارش کرده‌اند. دوربین، دکمه ولوم و حسگر اثر انگشت، بیشترین فراوانی را میان خرابی‌های گزارش‌شده داشته‌اند.

راه حل افزایش عمر گوشی های شیائومی:

  • استفاده از قاب های محافظ برای محافظت از دکمه های میزان صدا و پاور.
  • استفاده صحیح از دوربین، یعنی در برنامه دوربین بیش از حد بیکار نمانیم و وقت زیادی در این برنامه تلف نکنیم.
  • اگر حسگر اثرانگشت گوشی شیائومی شما فیزیکی است، سعی کنید دست خیستان را به آن نزنید و با دست روغنی یا گلی با آن کار نکنید.
  • هنگام شارژ شدن با گوشی شیائومی خود کار نکنید.

لوازم و قطعات سخت افزار گوشی های شیائومی

اگر گوشی شیائومی شما دچار مشکلات سخت‌افزاری خاصی شود، پیدا کردن قطعات و تعمیرکار حرفه‌ای این گوشی، برایتان سخت خواهد بود. شما که دوست ندارید فاتحه گوشی‌تان را با یک مشکل سخت‌افزاری کوچک بخوانید؟

عدم ارائه آپدیت مناسب برای گوشی های شیائومی

محصولات شیائومی سیستم‌عامل اندروید دارند. شرکت‌هایی مانند گوگل، سامسونگ و هواوی سال‌هاست که در ساخت رابط کاربری تجربه دارند اما شیائومی این تجربه طولانی‌مدت را ندارد. محیط کاربری شیائومی سنگین است و شباهت زیادی به iOS دارد؛ درواقع، محیط کاربری شیائومی به‌طور عمده برای بازار چین طراحی شده و این ایرادات موجب شد تا رابط کاربری شیائومی یا MIUI از همان ابتدا منتقدان بسیاری داشته باشد که با وجود به‌روزرسانی‌های مختلف و عرضه نسخه‌های جدیدی از MIUI این موارد تاکنون رفع نشده است.

یکی دیگر از مشکلات رایج گوشی های شیائومی، زمان عرضه طولانی‌مدت آپدیت‌های اندروید، برای گوشی‌های این شرکت است. دارندگان گوشی‌های شیائومی باید بیش از دیگر برندها به انتظار عرضه آپدیت جدید اندروید برای محصول خود باشند. زمان طولانی عرضه به‌روزرسانی اندروید برای محصولات شیائومی دلیل مشخصی ندارد، اما این مورد برای خریداران شیائومی خوشایند نیست.

رفع مشکل آپدیت نشدن گوشی های شیائومی

ابتدا گوشی را یکبار ری استارت کنید، اگر مشکل حل نشد ابتدا از متصل بودن اینترنت مطمئن شوید و فضای ذخیره سازی یا همان مقدار باقیمانده از حافظه گوشی را چک کنید که پر نباشد و حداقل 6 گیگ از آن خالی باشد. اگر تمام این موارد را کنترل کردید و باز هم مشکل رفع نشد، باید از طریق حالت Safe Mode به حافظه پنهان گوشی بروید و آن را پاک کنید. برای پاک کردن حافظه نهان از این راه اقدام کنید:

  • اولین کار، گوشی شیائومی خود را خاموش کنید.
  • سپس دکمه روشن و خاموش + تغییر حجم صدا را فشار داده و نگه دارید تا صفحه welcome با لوگو Mi ظاهر شود. دکمه روشن یا خاموش را رها کرده و دکمه افزایش صدا را نگه دارید.
  • به محض اینکه به Recovery mode وارد شدید، از دکمه‌های تغییر میزان صدا استفاده کنید تا به گزینه Wipe Cache Partition بروید. برای انتخاب، دکمه روشن یا خاموش را فشار دهید.
  • در آخر دستگاه را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

هنگ کردن گوشی های شیائومی

باید گفت که غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشیم دستگاهی در بازه قیمت 4 میلیون بتواند کارهای سنگینی انجام دهد. گوشی ردمی 8 گوشی ارزان‌قیمتی است؛ اما با این حال به‌خوبی می‌تواند از پس نیازهای روزانه افراد برآید و بازی‌های ساده را اجرا کند. اما استفاده از برنامه‌های سنگین و فشار به پردازنده گوشی باعث می‌شود تا دستگاه لگ پیدا کرده یا هنگ کند. وب‌گردی و چک کردن شبکه‌های اجتماعی حتی در مدل سه گیگابایت رم ردمی 8 نیز نباید مشکلی ایجاد کند.

رفع مشکل هنگ کردن گوشی های شیائومی

اما با توجه به موارد ذکرشده اگر شاهد کندی و لگ در گوشی خود هستید، مراحل زیر را انجام دهید.

  • در بخش تنظیمات به قسمت به‌روزرسانی‌ها رفته و مطمئن شوید که نرم‌افزار گوشی شما کاملاً به‌روز باشد.
  • در بخش تنظیمات به قسمت About phone بروید و سپس 7 بار بر روی شماره ساخت (Build number) لمس کنید تا گزینه‌های برنامه‌نویس برای شما فعال شود. سپس در قسمت تنظیمات بیشتر (Additional Settings) روی گزینه‌های برنامه‌نویس کلیک کنید و در پایین صفحه، بهینه‌سازی MIUI یا MIUI Optimization را غیرفعال کنید.
  • در بخش گزینه‌های برنامه‌نویس، انیمیشن را نیز به‌جای 1 بر روی 0.5 قرار دهید.

عملکرد ضعیف نمایشگر

یکی از رایج‌ترین مشکلات شیائومی مشکل عملکرد نمایشگر است. ممکن است فضای ذخیره‌سازی تلفن شما پر شده باشد و شما با چنین مشکلی مواجه شده باشید. در ادامه، چند مورد از راه‌حل‌ها و پیشنهادهای رفع مشکل نمایشگر گوشی‌های شیائومی را ارائه کرده‌ایم.

رفع مشکل نمایشگر گوشی های شیائومی

  • مطمئن شوید که حسگرهای صفحه‌نمایش به‌درستی کار می‌کنند و باعث بروز این مشکل نشده‌اند.
  • ممکن است چیزهایی مثل آب، عرق بدن یا چربی حاصل از پوست ما روی نمایشگر گوشی موجب بروز این مشکل شده باشد. پس بهتر است صفحه‌نمایش گوشی خود را به‌آرامی و با دقت تمیز کنید.
  • برای این مشکل می‌توانید چند برنامه را که اخیراً روی گوشی خود نصب کرده‌اید، حذف کنید.
  • یکی از دلایل دیگر مواجهه با این مشکل شارژ کردن بیش از حد دستگاه است.
  • اگر گوشی شما از نظر جسمی آسیب‌دیده باشد و یا مایعی روی نمایشگر آن ریخته باشد، چنین مشکلاتی رخ خواهند داد.
  • به‌آرامی محافظ شیشه‌ای روی نمایشگر گوشی را جدا کنید. زیرا ممکن است این محافظ باعث بروز مشکل شده باشد.
  • احتمالاً ری استارت کردن گوشی به رفع این مسئله کمک خواهد کرد.
  • برنامه‌ها و داده‌های بلااستفاده و غیرضروری را از گوشی خود پاک کنید. ممکن است این کار به حل مشکل شما کمک کند.
  • اگر هنگام استفاده از گوشی دستکش به دست دارید، بهتر است که برای عملکرد بهتر نمایشگر گوشی دستکش‌ها را از دست‌های خود خارج کنید.
  • دلیل رخ‌دادن این مشکل، گاهی می‌تواند به علت وجود یک ویروس در دستگاه شما باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که بروز این مشکل به دلیل وجود ایراد در درایور‌های صفحه‌نمایش نباشد.

استفاده ضعیف از RAM

این گوشی‌ها رم زیادی دارند؛ اما نحوه مدیریت RAM گوشی‌های شیائومی بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد، به‌خصوص اگر از گوشی‌ای با رم 4 گیگابایت یا کمتر استفاده می‌کنید. اساساً، این تلفن‌ها کمی بیش ‌از حد حافظه RAM را درگیر می‌کنند و نتیجه این است که وقتی برای مدتی از برنامه‌ها خارج می‌شوید، برنامه‌ها به‌کلی بسته می‌شوند.
با تغییر دادن تنظیمات می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. اما در اصل هیچ‌کس نباید خودش مجبور به این کار باشد. تلفن باید برای مدیریت RAM به روشی کارآمد تنظیم شود که استفاده از تلفن را با مشکل روبه‌رو نکند.

رفع مشکل رم گوشی شیائومی

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید
  • گزینه برنامه ها را انتخاب کنید
  • برنامه هایی که استفاده ندارید را Disable یا غیرفعال کنید.

اگر قادر به انجام این کار نیستید یا اینکار را هم انجام داده اید اما هنوز مشکل درگیری بیش از حد رم دارید، روش دوم را امتحان کنید.

  • ابتدا به تنظیمات بروید و About Phone یا درباره تلفن را انتخاب کنید.
  • سپس روی MiUi Version هفت مرتبه بزنید تا دولوپر آپشن فعال شود.
  • سپس گزینه Background Process Limit را جست و جو کنید.
  • برای هرچه روان تر شدن گوشی می توانید این گزینه را روی No Background Process تنظیم کنید.