شرایط دریافت وام با سند خودرو بدون ضامن ۱۴۰۱

وام خودرو چیست و چه شرایطی در سال 1400 برای دریافت تعیین شده است؟

در این مقاله ما قصد داریم خدمت شما دوستان عزیز و گرامی توضیح دهیم که وام خودرو چیست و چه شرایطی در سال 1400 برای دریافت تعیین شده است. پس با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی رو در مورد خودرو به دست آورید. همچنین در ادامه خدمت شما عزیزان تمامی المان هایی که باید در مورد وام فوری خودرو بدانید را به طور کامل توضیح داده ایم و به برخی از متداول ترین پرسش های شما عزیزان پاسخ داده ایم.

وام با خودرو؛ یکی از راه های بسیار خوب جهت دریافت نقدینگی برای خرید خودرو است و مانند وام با سند ملکی طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که برای خرید خودرو به دنبال تسهیلات وام ماشین می گردید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. این وام به تمامی افراد جامعه از جمله حقوق بگیران دولتی و غیر دولتی ، افراد دارای مشاغل آزاد و بازنشستگان تعلق می گیرد. در ادامه این مقاله می توانید برخی از مهم ترین شرایط و مدارک لازم جهت دریافت های خودرو را مطالعه کنید. پس با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید در گرو گذاشتن سند خودروی خود از توانگر ، وام خودرو دریافت کنید و جهت اطلاعات بیشتر می توانید با استفاده از شماره های انتهای مقاله با کارشناسان ما تماس حاصل کنید.

شرایط دریافت وام با سند خودرو بدون ضامن ۱۴۰۱

درباره وام خودرو

 وام خودرو یکی از انواع وام های بانکی است ، که هر ساله مورد استقبال خیلی از افراد می‌شود. همانطور که گفتیم وام خودرو در شرایطی به افراد تعلق می‌گیرد که قصد خرید از یک شرکت تولید داخلی را داشته باشند. به غیر از این، شروط دیگری هم وجود دارد.

قاعدتا زمانی که برای ثبت‌ نام وام خودرو مراجعه می‌کنید باید بیش از ۱۸ سال داشته باشید. متقاضی وام خودرو نباید در سیستم بانکی کل کشور سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه داشته باشد؛ هم‌پای این شروط ، میزان حقوق دریافتی فرد، ضامن یا ضامنان باید نشان دهد که متقاضی تحت هر شرایطی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را دارند.

شرایط گرفتن وام خودرو در انواع بانک‌ها با شرکت‌های لیزینگ و خودروساز تفاوت‌هایی دارد. برای مثال، تجربه گرفتن وام از شرکت‌های لیزینگ و خودروساز به این صورت است که سند خودروی شما در رهن شرکت فروشنده قرار می‌گیرد و تا پایان اقساط وام در رهن آن‌ها باقی می‌ماند. این اتفاق در بانک‌های دولتی و خصوصی نمی‌افتد، بانک‌ها صرفاً در بحث ضمانت است که سخت‌گیرانه‌تر عمل می‌کنند و گاهی کسب اعتماد از آن‌ها زمان زیادی می‌برد.

شرایط دریافت  وام خودرو

شما برای دریافت وام خودرو خرید خودرو حتماً به یک ضامن یا بیشتر احتیاج دارید. ضامن یا ضامنان شما برای دریافت وام خودرو یا باید کارمند رسمی باشند یا کسانی که مشتری تأییدشده بانک مورد نظرتان هستند. یک نکته قابل توجه این است که بعد از گذر از مراحل احراز صلاحیت دریافت وام خودرو ، حواله وام خودرو در وجه و نام گروه خودروساز صادر می‌شود نه شما. این به این معنی است که به‌هیچ‌وجه نقدی از طرف بانک به حساب متقاضی واریز نخواهد شد.

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شرایط جدید اعطای وام خودرو را به جانبازانی که 25 درصد و بالای 50 درصد جانبازی دارند را در سال 1400 اعلام کرده است ، که در ادامه می توانید شرایط دریافت وام خودرو جانبازان در سال 1400 را مطالعه کنید ، پس با ما همراه باشید.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از تخصیص تسهیلات برای خرید 20 هزار خودرو به جانبازان بالای 50 درصد و جانبازان بالای 25 در صد دارای محدودیت های جسمی و حرکتی ، با اقساط 5 ساله در لایجه بودجه سال آینده خبر داده است

وزارت صنعت و معدن و تجارت از طریق شرکت های خودرو سازی مانند : ایران خودرو و همچنین سایپا مکلف است ، که محل تولید محصولات ملی خود نسبت به اختصاص تعداد بیست هزار خودرو برای تحویل به جانبازان بالای 25% دارای محدودیت های جسمی و حرکتی و همچنین جانبازان 50 تا 50 درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثار گران و با تقسیط 5 ساله اقدام و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات و کمیسیون صنایع و معدن مجلس ارائه نماید. کارمزد 4% به مبلغ 2000 میلیارد ریال از محل ردیف 131600 برای وام خودرو تامین می شود.

طبق ماده 45 قانون جامع ایثارگران ، دولت موظف است ، سالانه اعتبار و تسهیلات لازم را برای تهیه خودرو مناسب برای تمامی جانبازان پنجاه درصد (50%) و بالاتر و آن تعداد از جانبازان بیست و پنج درصد (25%) الی 49% که به تشخصی کمیسیون پزشکی بنیاد از نظر جسمی محدودیت حرکتی دارند هستند پیش بینی نماید. در ادامه یک سری تبصره ها را در این مورد به شما توضیح خواهیم داد ، پس با ما همراه باشید.

تبصره در مورد وام خودرو : آن تعداد از همسر و فرزندان شهید ، که به تشخصی کمیسیئن پزشکی بنیاد معلول جسمی و حرکتی شناخته می شوند ، می توانند از تسهیلات موضوع این ماده استفاده کنند.

نمایندگان مجلس وزارت صمت را موظف به فروش قسطی خودرو به جانبازان کرده اند. نمایندگان در نشست علنی مجلس شورای اسلامی ، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1400 ، با بند الحاقی 2 تبصره 7 ماده واحده موافقت کردند.

در این بند الحاقی مشخص شده است ، که وزارت صنعت و معدن و تجارات مکلف است ، که از طریق شرکت های خودرو سازی مثل : ایران خودرو ، سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای بیست و پنج درصد 25% دارای محدودیت های جسمی و حرکتی و جانبازان پنجاه درصد (50%) تا هفتاد درصد (70%) با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج ساله اقدام کند و گزارش عملکرد را هر سه ماه یک بار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

میزان مبلغ وام خودرو چقدر است؟

 میزان مبلغ وام خودرو از ۱۵۰ میلیون ریال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است. محاسبه اقساط وام خودرو به این شکل است که باز پرداخت آن معمولاً در ۳۶ ماه یا ۳ سال صورت می‌ گیرد. برای دریافت وام خودرو باید یک حساب قرض‌ الحسنه در بانک داشته باشید که اگر می‌خواهید در اولویت دریافت وام خودرو قرار بگیرید، بهتر است مدت زمان مشخصی از افتتاح حساب قرض‌ الحسنه شما گذشته باشد.

این مدت زمان معمولاً بین سه تا شش ماه و گاهی یک سال شناور است. بعضی از بانک‌ ها همین شرایط را با اندکی تغییرات ارائه می‌دهند؛ بنا براین بهتر است قبل از مراجعه به بانک، به سایت بانکی که برای دریافت وام خودرو انتخاب کرده‌ اید مراجعه کنید تا از آخرین تغییرات آن مطلع شوید.

شرایط دریافت وام خودرو برای جانبازان تسهیلاتی

توجه داشته باشید که شرایط دریافت وام خودرو برای جانبازان تسهیلاتی ، که به همه گروه های ایثارگر اعطا می شود ، با توجه به نوع جانبازی و نیاز افراد است ، اکنون 2 الی 3 طرح ویژه برای این افراد وجود دارد ، تا بتوانیم ، خدمات بهتر و کامل تری را برای ایثارگران ارائه دهیم. در حوزه تسهیلات رفاهی موضوع قرار داد بیمه های اجتماعی برای ایثارگران وجود دارد ، که در دو قالب بیمه عمر و حادثه و حوادث غیر مترقبه با شرکت های بیمه منعقد می شود ، تا ایثارگران این توانایی را داشته باشند ، که از این خدمات بهره مند شوند ، به نحوی که در حال حاضر حدود یک 1656664 نفر از ایثارگران از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می کنند.

وی در مورد واگذاری خودرو برابر قانون برای جانبازان بالای 70 درصد نیز گفت : به همین منظور بنیاد شهید نیز به جانبازان 50 درصد و بالاتر خودروی داخلی واگذار می کند و 40 درصد آن به صورت بلا عوض از طریق بنیاد شهید پرداخت می شود و 60 درصد آن تسهیلات بانکی است ، که سود آن را نیز بنیاد شهید پرداخت می کند.

مهم ترین معیار تمایز وام خودرو بانکی و خودرو های لیزینگی

مهم ترین معیار و اساسی ترین فاکتور تمایز وام خودرو بانکی و خودرو های لیزینگی برای خرید ماشین ، در گرو رفتن و یا نرفتن سند ماشین شما عزیزان است. بانک ها طبق سنت و روال همیشگی ، برای تضمین پرداخت اقساط خود ، ضامن های معتبر را شرط ضروری دریافت وام قرار می دهند و بعد از دریافت تسهیلات ، سند خودرو به نام شما می شود. اما شرکت های لیزینگی سند خودرو را به عنوان ضامن در رهن خود نگه می دارند ، تا هنگامی که تمامی اقساط خودرو پرداخت شود. به یک عبارت ساده تر باید بگوییم ، که در وام خودرو بانکی ، امکان خرید و فروش خودرو بلا فاصله بعد از دریافت وام خودرو و ماشین وجود دارد اما در خودرو های لیزینگی این کار امکان پذیر نیست و باید تمامی اقساط ماشین شما عزیزان پرداخت شود.

مدارک موردنیاز برای وام خودرو

 مدارک موردنیاز برای وام خودرو از این قرار است (با تأکید دوباره بر اینکه ممکن است هر بانکی تغییری در آن ایجاد کرده باشد و بهتر است این اطلاعات را از بانک هم دریافت کنید):

۱ اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه (همچنین صفحه اول شناسنامه ضامن یا ضامنان)
۲ اصل و کپی کارت ملی متقاضی به همراه اصل و کپی کارت ملی ضامن یا ضامنان
۳ گواهی اشتغال به کار یا فیش حقوقی متقاضی (در این مورد ذکر میزان حقوق نیز اهمیت دارد)
۴ معرفی ضامنی که مورد قبول بانک باشد (به همراه مدارک شناسایی و فیش حقوقی)
۵ اصل و کپی فیش حقوقی ضامن یا ضامنان
۶ یک قطعه عکس از متقاضی
۷ پیش‌فاکتور خرید خودرو از یکی از نمایندگی‌های مجاز داخل کشور
۸ سه عدد تمبر مالیاتی (از خود بانک دریافت کنید)
۹ اصل و کپی اسناد مالکیت، کارت و بیمه‌نامه خودرو با امضای نمایندگی فروش خودرو

معمولا خودرو در رهن بانک ها قرار نمی گیرد و در بحث ضمان سخت گیرانه هستند و فقط با احراز صلاحیت و دریافت تسهیلاد توسط مشتری و احراز صحت خرید خودرو ، نبست به پرداخت اقدام می کنند ولی شرایط در شرکت های خودرو سازی و لیزینگ یک مقدار متمایز است. که شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما که شماره های آنها در انتهای این مقاله وجود دارد تماس حاصل کنید.

در جواب باید به این سوال باید بگوییم ، که خیر هیچ گونه وامی برای خرید خودرو های خارجی داده نمی شود و وام های خودرو فقط برای خرید ماشین های تولید داخل هستند.

باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم ، که خیر حواله وام خرید خودرو در وجه نام و گروه خودروساز صادر می شود.