اخبار کسب و کارعمومی

پارتیشن شیشه ای مات شونده

کاربردهای مهم شیشه های هوشمند را بشناسید

پارتیشن شیشه ای چیست؟ شیشه های هوشمند در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند؛ صنایع هوایی ، خودرو سازی ، پزشکی و به خصوص معماری. کاربرد این شیشه و دلیل استفاده از آن در موارد مختلف می تواند متفاوت باشد. برای مثال در ساختمان سازی برای کنترل نور و گرمای محیط و همچنین حفظ حریم شخصی استفاده می شود. در مکان هایی که نیاز به ایجاد حریم خصوصی داریم، این شیشه ها کاربرد فراوانی دارند. با استفاده از این شیشه هوشمند شرکت نیکنام صنعت زیما می توانید نور محیط (خانه یا محل کار) را با توجه به نیاز خود در طول روز تنظیم کنید، البته با لمس یک دکمه.

پارتیشن شیشه ای مات شونده

کاربرد های پزشکی

استفاده از این شیشه در ساختمان های پزشکی و مطب پزشکان نیز رایج است . به عنوان مثال از این شیشه هوشمند می توان در مطب دندان پزشکی برای ایجاد حریم خصوصی در حین مداوا و یا معاینه افراد استفاده کرد. این ویژگی باعث می شود تا بیماران در یک فضای کاملا شخصی سازی شده و با خیال راحت توسط پزشک معالجه شوند.البته این روش در مطب ها و اتاق های معاینه می تواند به صورت پارتیشن ثابت (فیکس) یا متحرک پیاده سازی و اجرا شود. علاوه بر این از این شیشه ها در بیمارستان ها و در بخش های مراقبت های ویژه ، اتاق های عمل و اتاق های بستری بیماران استفاده می شود.

صنعت خودرو سازی

یکی دیگر از موارد استفاده از شیشه برقی هوشمند در صنعت خودروسازی است.با پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی ،شرکت های بزرگ در این عرصه با استفاده از ویژگی های این شیشه هوشمند ،آپشن های بی نظیری را ارائه می کنند.در عکس زیر مشاهده می کنید که قسمت بالایی شیشه جلو خودرو ، رنگی تیره تر دارد،این قسمت از برخورد اشعه آفتاب به چشمان راننده جلوگیری می کند و آن را تضعیف می کند تا در حین رانندگی ،برای راننده و سرنشینان آن مشکلی ایجاد نشود.

آیا شیشه های معمولی را می توان تبدیل به شیشه هوشمند کرد؟

شیشه هوشمند برقی مبتنی بر تکنولوژی فیلم های PDLC می باشد. فیلم های PDLC ضخامت بسیار کمی دارند و به طور استاندارد، این فیلم های بین دو لایه شیشه لمینت می شوند. شیشه مات شونده برقی استاندار، در واقع شیشه لمینتی می باشد که علاوه بر اینکه کلیه مزایای شیشه لمینت را دارا می باشد، هوشمند است و قابلیت مات شدن را دارد. علاوه بر این، می توان از شیشه سکوریت نیز جهت لمینت کردن استفاده نمود تا استحکام بیشتری به محصول نهایی داده شود.

شرکت های تولید کننده شیشه هوشمند، فیلم های PDLC را به صورت جداگانه و با قابلیت چسبیدن روی سایر انواع شیشه نیز ارائه می دهند. این بدین معناست که می توان با چسباندن فیلم های PDLC روی سایر انواع شیشه معمولی ( مثل تک جداره، دوجداره، خام، سکوریت و …) آنها را تبدیل به شیشه مات شونده یا شیشه هوشمند کرد. مهمترین استفاده برچسب های PDLC در مات کردن شیشه های اتومبیل می باشد

قیمت پارتیشن با شیشه مات شونده هوشمند

خدمت قیمت به تومان(هر متر مربع)
شیشه مات شونده هوشمند (دو لایه شیشه سکوریت 5 میل) از 7 میلیون تا 14.500.000

یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در زمینه دکوراسیون داخلی محیط، فناوری شیشه مات شونده هوشمند می‌باشد که به دلیل دارا بودن ویژگی‌های خاص نسبت به سایر پارتیشن‌های شیشه ای، قیمت بالاتری دارد. هزینه این نوع شیشه‌ها بر اساس متر مربع نیز محاحسبه می‌شوند. در حقیقت عوامل زیادی بر میزان قیمت آن، موثر هستند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • متراژ محیط مورد نظر( مراکز اداری، مراکز تفریحی، مراکز درمانی و…)
  • نوع شیشه(جنس شیشه)
  • مدل و نوع پارتیشن شیشه ای
  • نوع یراق آلات

اجرای پارتیشن شیشه ای مات شونده هوشمند

اجرای پارتیشن مات شونده شیشه ای کاربرهای زیادی در فضاهای مختلف دارد که برخی از آنها به شرح زیر می‌باشند:

آپارتمان‌های مسکونی و منازل

امروزه هنگام ساخت اکثر آپارتمان‌های مسکونی و منازل، از پارتیشن‌های شیشه ای مات شونده هوشمند استفاده می‌شود. در حقیقت با استفاده از این نوع شیشه‌ها می‌توانید میزان عبور نور به فضا را کنترل نموده و یا تغییر دهید. بنابراین معمولا در این محیط نیازی به پرده نمی‌باشد و به آسانی می‌توانید حریم خصوصی را حفظ نمایید. این شیشه‌ها در نورگیرها، پنجره‌ها و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دفاتر اداری

در محیط‌های اداری نیز از پارتیشن‌های شیشه ای مات شونده هوشمند استفاده می‌شود. در حقیقت با فشردن یک کلید می‌توان محیط مشترک را به یک فضای اختصاصی مبدل کرد. همچنین استفاده از این نوع شیشه‌ها در دفاتر عمومی باعث شیک و زیباتر شدن محیط نیز خواهد شد.

بیمارستان‌ها

یکی دیگر از محیط‌هایی که در آن، افراد از پارتیشن‌های شیشه ای مات شونده هوشمند استفاده می‌کنند، بیمارستان‌ها هستند. بدین صورت که از این شیشه‌ها در بیمارستان‌ها برای جدا نمودن بیماران از یکدیگر استفاده می‌شود و این کار باعث ایجاد محیطی بهداشتی، کاهش سروصدا، نظافت آسان‌تر و… می‌گردد.

هتل‌ها

یکی دیگر از محیط‌هایی که امروزه در آن، پارتیشن‌های شیشه ای مات شوند هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند، هتل‌ها هستند. بنابراین افراد می‌توانند با فشار دادن یک کلید و مات شدن شیشه در حمام و کابین دوش، حریم خصوصی ایجاد کنند و سپس آن را به حالت اولیه باز گردانند. همچنین از این نوع شیشه‌ها در رستوران‌ها و اتاق‌های کنفرانس هتل نیز استفاده می‌شود که استفاده از آنها زیبایی خاصی را به محیط هتل می‌بخشد.

پارتیشن شیشه ای مات شونده

 فن‌آوری شیشه‌های مات شونده بر اساس نوع مخصوصی از فیلم‌های دارای کریستال مایع است. بدین ترتیب زمانی که جریان برق وصل است، مولکول‌های کریستال‌ مایع به طور منظم در ردیف‌ها قرار می‌گیرند که این امر باعث عبور نور خورشید به صورت یکنواخت از شیشه شده و در نتیجه باعث افزایش شفافیت شیشه نیز خواهد شد.

اما این موضوع در هنگام قطع جریان برق به صورت دیگری است. در واقع هنگامی که جریان برق قطع است، مولکول‌های کریستال مایع به صورت تصادفی و نامنظم در جهت‌های مختلف قرار می‌گیرند که این موضوع نیز باعث می‌شود نور در جهات مختلف منعکس شده و در نتیجه نور به صورت یکنواخت از شیشه عبور نخواهد کرد و در آخر باعث مات شدن شیشه خواهد شد.

نوارهای کریستال مایع میان دو لایه شیشه قرار دارند؛ به طوری که با اتصال و قطع جریان برق سبب مات و شفاف شدن شیشه می‌شوند. کنترل این پنل‌ها با استفاده از وسایل گوناگونانی از جمله ریموت کنترل، کامپیوترها، موبایل و… بوده که طبق اختیار مشتری انتخاب و استفاده می‌شوند.

مزایای شیشه مات شونده

استفاده از شیشه‌های مات شونده هوشمند، مزایای زیادی دارد که یکی از آنها این است که این نوع شیشه‌ها از عبور اشعه مضر فرا بنفش خورشید(4/99 درصد اشعه فرا بنفش) به داخل محیط، جلوگیری می‌کنند. این موضوع باعث افزایش سلامت افراد حاضر در محیط خواهد شد. همچنین با استفاده از شیشه‌های مات شونده هوشمند می‌توانید محیط را با مات یا شفاف کردن شیشه‌ها به یک محیط خصوصی یا عمومی تبدیل نمایید. شیشه‌های مات شونده هوشمند ویژگی‌های زیادی دارند که از جمله آنها می‌توان موارد زیر را ذکر کرد:

  • نوع مات شونده شیشه هوشمند قابلیت ایجاد فضای خصوصی دارند.
  • شیشه‌های مات شونده هوشمند در برابر سر و صدا به عنوان یک عایق مناسب به حساب می‌آیند.
  • این نوع شیشه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که توسط آن‌ها می‌توان میزان نور عبوری به محیط مورد نظر را تنظیم و تغییر داد.
  • مراقبت و نگهداری از شیشه‌های مات شونده هوشمند  ساده و کم‌هزینه می‌باشد.
  • بعضی از افراد در امور آموزشی از این نوع شیشه‌ها به عنوان صفحه نمایش استفاده می‌کنند.
  • شیشه‌های مات شونده هوشمند مقاومت و ایمنی بالایی در برابر ضربه دارند. شیشه‌های مات شونده هوشمند قابلیت استفاده در بیشتر محیط‌ها از قبیل اتاق خواب، محیط اداری، اتاق کنفرانس و… را دارند.