اخبار کسب و کارعمومی

نحوه تنظیم بی متال چگونه است؟

در سیستم‌های برقی که اطراف خود می‌بینیم برای حفاظت از موتورها در مقابل اضافه‌بار، رله‌های حرارتی یا همان بی متال‌ها استفاده می‌شوند. این دستگاه‌ها کارکرد زیاد پیچیده‌ای ندارند، اما وجود آن‌ها در مدار اهمیت زیادی دارد. از طرفی برند هیوندای هم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این دستگاه‌ها در بازار به‌حساب می‌آید که قیمت بی متال هیوندای این برند نسب به رقبای خارجی پایین تر است. درصورتی ‌که قصد خرید بی متال هیوندای را دارید باید بدانید که چنین محصولاتی حتماً باید دارای گارانتی تضمین کیفیت، اصالت و همین‌طور خدمات پس از فروش باشند.

بی متال هیوندای یا ترموستاتیک ورق یا نواری از دو یا چند ماده مرکب با ضرایب مختلف انبساط حرارتی خطی است که با پرچ کردن، لحیم‌کاری یا جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند. ماده با ضریب انبساط حرارتی بزرگ‌تر (CTE) به‌عنوان جزء فعال در نظر گرفته می‌شود و CTE کوچک‌تر جزء غیرفعال است. جزء فعال معمولاً دارای آلیاژهای حاوی آهن، منگنز، نیکل یا کروم در مقادیر مختلف است. درحالی‌که در سمت غیرفعال، متریال دیگر اغلب انتخاب می‌شود، آلیاژ آهن نیکل حاوی 36٪ نیکل. برخی از دو فلزات شامل یک‌لایه سوم مس یا نیکل در بین دو طرف فعال و غیرفعال هستند تا رسانایی حرارتی را افزایش داده و مقاومت الکتریکی ماده را کاهش دهند.

نحوه تنظیم بی متال چگونه است؟

نحوه استفاده از بی متال هیوندای

بی متال هیوندای در الکترونیک و مهندسی حرارتی به‌عنوان وسیله‌ای برای انتقال انرژی حرارتی به حرکت مکانیکی استفاده می‌شود. یکی از کاربردهای رایج این فناوری در ترموستات‌ها یا کلیدهای حساس به حرارت است که در آنها با رسیدن به دمای معین، مدار یا وصل می‌شود یا قطع جریان را انجام می‌دهد. این نوارها با جفت شدن دو فلزکار می‌کنند که به تغییرات دما با سرعت‌های مختلف واکنش نشان می‌دهند و باعث می‌شود که این دو نوار در جهت خاصی خم شوند و اثری مشابه شکست پرتو نوری که وارد یک بلوک شیشه‌ای می‌شود، می‌شود.

در مورد هدف استفاده بی متال خود تصمیم بگیرید. بی متال‌های هیوندای معمولاً برای حرکت‌دادن یک قطعه مکانیکی در جهت معین، اغلب برای اتصال به بخش مکانیکی دیگر استفاده می‌شوند. این می‌تواند یک فرایند حرکت مکانیکی را در حرکت ایجاد کند یا یک اتصال الکترونیکی ایجاد کند. تصمیم بگیرید که نوار دوفلزی شما باید به کدام سمت حرکت کند. اگر قرار است به سمت بالا حرکت کند، دور از منبع گرما، فلزی که در پایین نوار فلزی قرار دارد باید بیشترین انبساط را داشته باشد.

نحوه تنظیم بی متال چگونه است؟

تعداد فلز موردنیاز در بی متال

هر فلز پایدار را می‌توان در یک بی متال استفاده کرد، زیرا همه فلزات در معرض گرما تا حدی منبسط می‌شوند. دو فلز غیرمشابه را انتخاب کنید و سطح انبساط آنها را با قراردادن آنها در معرض گرما آزمایش کنید. دو فلز را انتخاب کنید که در سطوح بسیار متفاوت منبسط شوند. این نابرابری همان چیزی است که باعث می‌شود بی متال به همان شکلی که حرکت می‌کند حرکت کند. دو فلز رایج مورداستفاده برنج و فولاد هستند.

دو نوار خود را روی سطح کار قرار دهید. اگر می‌خواهید نوار هنگام گرم‌شدن به سمت بالا حرکت کند، نوار برنجی را در پایین قرار دهید و نوار فولادی را در بالا قرار دهید. نوار برنجی بیشتر گسترش می‌یابد و با نوار برنجی در خارج منحنی ایجاد می‌کند. دو نوار را در حدود 1/2 اینچ از یک انتها سوراخ کنید. یک پیچ را از سوراخ عبور دهید و با یک پیچ محکم کنید. برای اطمینان از اتصال محکم بین دونیمه نوار، پیچ را با یک آچار محکم کنید.

نوار را به مدار خود وصل کنید. به یاد داشته باشید که انتهای نوار را با پیچ وصل کنید؛ اما در انتهای دیگر نوار شکاف ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که وقتی نوار به حداکثر طول خود منبسط شد، شکاف بسته می‌شود. اگر شکاف بیش از حد بزرگ است، موقعیت نوار را تنظیم کنید تا از بسته‌شدن شکاف اطمینان حاصل کنید.

بی متال هیوندای را از کجا بخریم؟

امروزه اینترنت تبدیل به روشی متداول برای خرید انواع لوازم و تجهیزات شده است. بی متال هم یک سیستم بسیار مهم برای مقاوم‌سازی مدار در مقابل اضافه‌بارهای حرارتی است، سه تیغه در این دستگاه‌ها تعبیه شده است که جریان را به‌صورت حامل به چند حلقه دور خود منتقل می‌کنند.

بی متال هیوندای مثل تمامی مدل‌های دیگر موجود در بازار از تیغه‌های اتصال، دکمه‌های برگشت وضعیت، پیچ‌های تغییر وضعیتی، ترمینال‌های باز و بسته کردن، ترمینال مشترک مدار فرمان، ترمینال‌های اتصال به کابل موتور تشکیل شده است و درصورتی‌که به‌درستی تنظیم نشود نه‌تنها عملکردی نخواهد داشت، بلکه حتی بودن این دستگاه خارج از مدار می‌تواند خطرساز هم باشد. شما می‌توانید به‌راحتی اقدام به خرید اینترنتی بی متال اورجینال هیوندای کنید.

 

منبع : آرک هیوندای