اخبار کسب و کارفرهنگ و هنر

بهترین فرش سجاده ای کاشان توسط شرکت محراب نقش تولید می شود

خرید سجاده فرش کاشان از سایت سجاده کارپت

بهترین فرش سجاده ای کاشان توسط شرکت محراب نقش تولید می شود: انتخاب فرش ماشینی برای منزل با دغدغه کمی روبروست، چرا که فرش برای خانه شخصی است و مانند فرش برای مسجد مسئولیت سنگینی پشت آن نیست. اما متولیان مساجد و حسینیه ها با دغدغه های بسیاری مواجه هستند، چون بودجه اختصاص داده شده برای تهیه سجاده فرش امانتی است از طرف مردم برای مسجد و باید در انتخاب سجاده فرش نهایت دقت انجام شود.

اولین قدم برای انتخاب بهترین فرش سجاده ای این است که بررسی کنید بهترین الیاف، شانه، تراکم، رنگ مناسب چیست و از طرفی بهترین برند تولید سجاده فرش چیست؟ مشورت و بررسی باعث می شود تا انتخابی دقیق داشته باشید و بدون دغدغه فرشی با دوام و ماندگار تهیه کنید.

بهترین فرش سجاده ای کاشان توسط شرکت محراب نقش تولید می شود

سجاده فرش برای مسجد با چه رنگی بهتر است؟

این سوال برای بسیاری از مسجدی ها سوال مهمی است. خوب است بدانید بهترین رنگ برای اماکن مذهبی، حسینیه ها و مساجد، رنگهای چرک تاب است. زیرا اینگونه مکان ها به دلیل رفت و آمد زیاد در معرض کثیفی و آلودگی هستند و استفاده از رنگ های چرک تاب این آلودگی ها را کمتر نشان می دهد. رنگ هایی چون لاکی، قرمز، سبز، سورمه ای، گردویی از جمله این رنگها هستند.  برای فضاهای کوچک می توانید از رنگ های روشن استفاده کنید تا فضا بزرگتر نشان داده شود. رنگهایی مثل آبی فیروزه ای، کرم، سبز روشن زیبایی فوق العاده ای داشته و همچنین فضا را بزرگتر نشان می دهند.

مزایای فرش سجاده ای کاشان چیست؟

کاشان از دیرباز به تولید فرش دستبافت و فرش ماشینی معروف بوده و کیفیت و زیبایی فرش کاشان شهره خاص و عام بوده است. اما سوال این است که سجاده فرش نسبت به فرش ماشینی چه مزایایی دارد؟

– تعیین جهت قبله

– ایجاد نظم در صفوف نماز

– شستشوی آسان و راحت

– حمل و نقل و جا به جایی راحت

– امکان ترمیم و رفوی آسان

– انتخاب رنگ بندی دلخواه متناسب با فضا

– پر کردن فضاهای ناقواره و پرت در مسجد

– امکان تعویض یک بخش از فرش در صورت آسیب دیدن

ابعاد یا سایز سفارشی فرش مسجد

هنگام خرید فرش برای مسجد اطلاع از ابعاد فضای مدنظر بسیار مهم است. با اطلاع دقیق و اندازه گیری صحیح تعداد رول ها مشخص می شود. سایز استاندارد هر سجاده فرش تقریبا 125 سانتی متر در 63 تا 65 سانتی متر است. 125 سانتی متر در یک رول فرش ثابت است و طول فرش هم متناسب با متراژ فضا تغییر می کند.  شما می توانید ستون ها و قسمت های ناقواره را نیز دقیق محاسبه کنید تا هنگام نصب برش خورده و زیگزاگ شود تا ظاهر مسجد و زیبایی آن خدشه دار نشود.

بهترین جنس الیاف فرش سجاده ای

برای تولید سجاده فرش از الیاف مختلفی استفاده می شود؛ از الیاف بی سی اف و پلی استر گرفته تا نخ مرغوب صد در صد اکرولیک. متولیان مساجد و نمازخانه ها با توجه به بودجه خود تصمیم می گیرند که کدام الیاف را انتخاب کنند.

متخصصان و فرش شناسان می گویند که بهترین جنس نخ اکرولیک است. چرا که با دوام بوده و سال های سال برای مسجد باقی می ماند و لازم نیست بعد از چند سال دوباره فرش ها تعویض شود.

از جمله مزایای نخ اکرولیک:

– مقاومت در برابر حرارت و گرما

– مقاومت در برابر پاخوردن و رفت و آمد

– ثبات رنگ

– عدم کوبیدگی و سفت شدن

بعضی از خریداران نیز مایل اند فرش مشجد دست دوم تهیه کنند، اما در مقایسه با فرش کهنه باید گفت که بهتر است از الیاف متوسط و ضعیف استفاده شود؛ چرا که دوام و استحکام نخ های متوسط بیشتر از فرش کهنه و دست دوم است.

بهترین فرش سجاده ای کاشان را از کجا تهیه کنیم؟

بهترین فرش سجاده ای کاشان توسط شرکت محراب نقش تولید می شود

برای خرید فرش مسجد برای نمازخانه می توانید به شرکت محراب نقش کاشان، یکی از برندهای اصیل و با سابقه در کاشان با خیال راحت اعتماد کنید. تولید سجاده فرش با هر نوع طرح، رنگ، شانه و تراکمی که بخواهید؛ بستگی به نوع بودجه شما انجام می شود. همچنین نصابان متخصص این مجموعه با تعهد و تخصص خود در تمامی مراحل نصب رول های سجاده فرش کنار شما خواهند بود.

از فرش تا عرش با محراب نقش

شماره تماس پشتیبانی: 09133617256

منبع: فرش مسجد (https://sajadecarpet.com)