اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

کربوکسی تراپی واژن در کلینیک پوست و مو لیلیان

اگر در حال جست و جوی روش های زیبایی و روشن سازی بوده باشید، حتما نام کربوکسی تراپی به گوش‌تان خورده است. نام کربوکسی تراپی این روزها بیشتر شنیده می شود. اما باید بدانید که شروع استفاده از این روش درمانی به سال ها قبل بر می گردد. کربوکسی تراپی برای اولین بار در کشور فرانسه و در حوالی سال 1930 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. از نام این روش می توان متوجه این نکته شد که این در  این روش درمانی از دی اکسید کربن استفاده می شود.

استفاده از این گاز با تزریق شدن آن به لایه ای از پوست کمک می کند که جریان خون در ناحیه مورد نظر بیشتر شود.

کربوکسی تراپی واژن نیز از کاربرد های این روش درمانی است. برای ترمیم و کلاژن سازی در ناحیه واژن می توان از کربوکسی تراپی واژن استفاده نمود.

لیلیان کلینیک به عنوان ارائه دهنده تخصصی خدمات درمانی و زیبایی پوست و مو به شما عزیزان پیشنهاد می کند که تا پایان این مقاله همراه باشید. در ابتدای مقاله با روش کربوکسی تراپی آشنا می شویم و در ادامه چگونگی انجام کربوکسی تراپی واژن را نیز بررسی می کنیم. اگر تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید، خواهید توانست تصمیمی مطمئن تر برای انجام کربوکسی تراپی واژن بگیرید.

کربوکسی تراپی واژن در کلینیک پوست و مو لیلیان

کاربرد کربوکسی تراپی در بدن

کربوکسی تراپی کاربردهای مختلفی بر روی بدن دارد که به آن ها می پردازیم.

جوانسازی پوست بدن

این روش بخصوص برای خانم هایی که دچار یائسگی شدند و یا خونرسانی ناحیه واژن آن ها کم شده و چربی های پوست تحلیل رفته است، بسیار کاربرد دارد. در این روش با تزریق مقدار کمی گاز کربنیک به زیر مخاط ناحیه واژن یا به زیر پوست ناحیه تناسلی به بدن یادآوری می کنیم این ناحیه نیاز به خونرسانی بیشتری دارد. به دنبال آن بدن، هموگلوبین و اکسیژن را آزاد می کند تا بتواند گاز کربنیک را با خود همراه کند. این اکسیژن آزاد شده، مویرگ های جدید را تولید کرده و رشد و نوسازی بافت ها را به دنبال دارد. در نتیجه پوست آن ناحیه شاداب تر و جوان تر می شود. البته این روش برای جوانسازی تمامی نقاط بدن از جمله صورت، گردن و دست نیز کارآیی دارد.

درمان ترک ها و خطوط ناحیه تناسلی

برای کم شدن استرچ مارکها، انجام روش کربوکسی تراپی بسیار موثر است. گاز دی اکسید کربن به عمق های مختلفی از پوست با فشارهای متفاوت تزریق می شود. به دنبال آن بافت همبند به ترمیم خودش تحریک می شود. در نتیجه ترک ها و خطوط ناشی از چاقی، لاغری و بارداری خودشان را جمع می کنند و واژن، ظاهر زیباتری را به خودش می گیرد.

درمان سلولیت

در افرادی که سلولیت دارند، بافت مانده و کهنه فیبروز شده و در اصطلاح می توان گفت بدن فراموش کرده چربی های آن ناحیه را آب کند. در کربوکسی تراپی با فشار متفاوتی گاز کربنیک وارد چربی ها شده و باعث از هم پاشیدن شده چربی ها می شود. با این روش به بدن یادآوری می شود که جای چربی در این منطقه نیست و باید از بین برده شود. به دنبال آن سطح بافت بدن سالم و صاف می شود.

رفع تیرگی

برخی از افراد به صورت مادرزادی پوست تیره ای در ناحیه واژن  دارند و یا با افزایش وزن، پوست واژن شان تیره می شود. با تزریق گازکربنیک، پوست تیره آن ناحیه نوسازی شود و جایش را با پوست روشن، جوان و سالم واژن عوض می کند.

بازگشت حس به ناحیه کلیتوریس

زنانی هستند که از کم بودن حس در ناحیه کلیتوریس عذاب می کشند. کربوکسی تراپی به کمک این افراد آمده تا با بهبود خون رسانی به لذت بیشتر و ارگاسم بهتر در رابطه جنسی کمک کند. کربوکسی تراپی در مجموع برای زیبایی پوست، رفع ریزش مو، برطرف کردن خطوط صورت، زخم های عروقی، پسوریازیس، برطرف شدن تیرگی های دور چشم، رفع لکه های صورت ناشی از بارداری، بیماری های عروقی ریز  کاهش درد و اسپاسم عضله و درمان اختلال نعوذ نیز بسیار موثر است.

کربوکسی تراپی واژن چیست؟

این روش، یکی از روش های مدرن برای جوانسازی واژن و زیباسازی است و به کمک دستگاهی انجام می شود که گاز کربن دی اکسید را به ناحیه واژن تزریق می کند. تزریق گاز کربن دی اکسید باعث از بین رفتن تیرگی ها در ناحیه تناسلی می شود. سفیدسازی واژن به کمک این روش باعث جذابیت بیشتر این ناحیه می شود.

این دستگاه محفظه ای برای ذخیره کربن دی اکسید دارد. هنگامی که پزشک تصمیم می‌گیرد که این گاز با چه سرعتی منتقل و استفاده شود، آن را بر همان حسب تنظیم و سپس کربن دی اکسید از لوله های استریل عبور و به پوست مراجعه کننده نیز تزریق می‌گردد.

علل تیرگی واژن چیست؟

بسیاری از زنان زمانی که به جراح زیبایی زنان در تهران مراجعه می کنند، از تیرگی واژن خود ابراز نارضایتی می کنند و دوست دارند که برای سفید کردن واژن اقدام کنند. اما در پاسخ به این که علت های تیرگی واژن چیست باید گفت که عوامل زیر در تیره شدن واژن نقش دارند:

  • اختلالات هورمونی و بر هم خوردن تعادل هورمون ها به دلایل مختلف از جمله بارداری
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • افزایش سن
  • استفاده طولانی مدت از تیغ و ژیلت
  • استفاده از پودر تالک برای مدت زمان طولانی
  • مبتلا شدن به بعضی از بیماری ها ازجمله کم کاری تیروئید یا پرکاری تیروئید
  • اختلال در غدد فوق کلیه
  • بیماری چاقی

خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی زنان، این مشکل به کمک روش های مختلف سفیدسازی واژن قابل درمان است.

کربوکسی تراپی واژن چگونه عمل می کند؟

همان طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، کربوکسی تراپی تزریق کربن به واژن است. این گاز بی خطر در بدن باعث تحریک رگ های خونی می شود و در نتیجه خونرسانی به ناحیه تزریق شده بیشتر انجام می شود. با افزایش خونرسانی، اکسیژن بیشتری در خون ایجاد می شود و به این ترتیب بافت پوست و سلول ها تغذیه می شود. به این ترتیب مشکلات ناحیه تناسلی با تزریق از بین خواهد رفت.

خطرات کربوکسی تراپی واژن

قطعاً زمانی که تصمیم به انجام اقدام پزشکی می کنیم، همیشه سوالاتی در ذهنمان مطرح می شود. سفید کردن واژن و جوانسازی آن نیز از این امر مستثنی نیست. دکتر نگین محبوب، متخصص جراحی زیبایی زنان در تهران، می گوید که بسیاری از بانوان زمانی که برای این اقدام زیباسازی واژن مراجعه می کنند، در مورد عوارض کربوکسی تراپی واژن سوال می پرسند. اما باید گفت این روش اگر توسط یک متخصص زنان خوب در تهران انجام شود، نه تنها هیچ خطری به وجود نمی آورد بلکه برای سلامت جنسی فرد و اعتماد به نفس او نیز مفید است.

کربوکسی تراپی واژن در کلینیک پوست و مو لیلیان

فواید کربوکسی تراپی واژن چیست؟

از میان فواید این اقدام می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. بالا رفتن اعتماد به نفس به دلیل زیباتر شدن ناحیه تناسلی
  2. افزایش میل جنسی
  3. افزایش جذابیت جنسی زن و در نتیجه بهبود کیفیت رابطه جنسی
  4. سفید شدن واژن
  5. رفع چین و چروک های واژن ناشی از افزایش سن

کربوکسی تراپی واژن درد دارد؟

کربوکسی تراپی واژن بدون درد و خونریزی انجام می شود. فقط درد کوچکی موقع تزریق گاز به خاطر سوزن زدن در این ناحیه حس می شود که اصلا چیز مهمی نیست.

مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن

در طولانی شدن مدت ماندگاری کربوکسی تراپی عوامل مختلفی دخالت دارند. به عنوان مثال موارد زیر می تواند باعث افزایش مدت ماندگاری کربوکسی تراپی واژن شود:

  • تزریق مناسب گاز دی اکسید کربن
  • بالا بودن مهارت و تجربه پزشک در کربوکسی تراپی
  • انجام لیزر تراپی همراه با کربوکسی تراپی واژن در مواردی که تیرگی بیش از حد واژن و کشاله ران وجود دارد.
  • ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی سالم
  • به علاوه اگر مراقبتهای بعد از کربوکسی تراپی واژن را دقیقا رعایت کنید، ماندگاری کربوکسی تراپی واژن تا 6 ماه یا بیشتر خواهد بود.

تعداد جلسات کربوکسی تراپی واژن

تعداد جلسات کربوکسی تراپی بستگی به شدت تیرگی واژن و افتادگی آن دارد. هر چه تیرگی واژن شدیدتر باشد، تعداد جلسات هم بیشتر می شود. معمولا برای روشن سازی واژن و رفع استریاها با کربوکسی تراپی بین 4 تا 8 جلسه کربوکسی تراپی لازم است. ممکن است در بعضی افراد تا 12 جلسه هم برسد.

تعداد دقیق جلسات را پزشک بعد از معاینه و شنیدن خواسته های فرد می تواند تعیین کند. همچنین سالانه یک یا دو جلسه ترمیم باید انجام دهید تا نتیجه کربوکسی تراپی شما ماندگار باشد. نتیجه کار را می توانید طی انجام جلسات کربوکسی تراپی نیز مشاهده کنید.

برای اینکه به پوست واژن فرصت ترمیم داده شود، معمولا فاصله بین جلسات کربوکسی تراپی یک تا دو هفته است.

کلینیک زیبایی لیلیان از بهترین کلینیک های زیبایی غرب تهران برای کربوکسی تراپی واژن

ما با پشتوانه تجربه و دانش متخصصین خود در حوزه زیبایی و پوست به شما عزیزان تضمین می کنیم که دریافت خدمات از ما به معنی دریافت خدمات با بالاترین کیفیت ممکن است. برای دریافت وقت ویزیت و یا دریافت مشاوره برای کربوکسی تراپی واژن در کلینیک پوست و مو لیلیان با ما تماس حاصل فرمایید.