اخبار کسب و کاراقتصادی

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

10 ارز دیجیتال آینده دار برای سرمایه گذاری در سال 2023-2022

ما دراین مقاله قصد داریم شما رو با 10 ارز برتر 2022 برای سرمایه گذاری آشنا کنیم تا بتونین با تحلیل های خودتون اقدام به سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال کنین. امروزه مردم به دنبال سرمایه گذاری هستن و در زمینه های مختلف سرمایه گذاری می کنن. یکی از بهترین گزینه برای سرمایه گذاری، حوزه ارزهای دیجیتال هست. این بازار جذاب ولی پر ریسک سود خوبی به سرمایه گذاران خود داده و در بین کاربران محبوب شده هست. سرمایه گذاری در هر کاری ریسک خودش رو داره و سرمایه گدار باید قبل از این کار میزان ریسک خودش رو بسنجه و متناسب با ریسک خودش سرمایه گذاری کنه. ریسک بازار ارزهای دیجیتال بدلیل نوپا بودن و فراگیر نشدن در بین مردم بسیار بالاست و نوسانات قیمتی زیادی داره.

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی یک دارایی دیجیتالی بوده که به عنوان ارزش مورد استفاده قرار می گیره. این دارایی با ارزش با علم رمز نگاری ایجاد شده و امنیت بالایی داره. ارز دیجیتال به صورت دیجیتالی ذخیره میشه و نقل و انتقال اون بر بستر بلاک چین و اینترنت انجام میشه. از ویژگی های اصلی ارزهای دیجیتال غیر متمرکز بودن و شفافیت آن در شبکه بلاک چین هست. منظور از غیرمتمرکز بودن یعنی برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال نیاز به فرد یا شخص ثالثی نیست و به صورت مستقیم و همتا به همتا انتقالات انجام میشه، بهتر هست قبل از سرمایه گذاری در این بازار آموزش سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال، پرایوسی کوین و نحوه ی خرید و فروس یا سرمایه گذاری در این بازار رو حتما یاد بگیرین.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

با توجه به این تعداد ارزهای دیجیتال ایجاد شده هر روز داره بیشتر میشه نمی توان همه این ارز ها رو بررسی کرد. الیته لازم هست اینم بگم که همه ارزهای دیجیتال ایجاد شده در بستر بلاک چین آینده دار و مطمئن نیست. در هنگام نگارش مقاله حدود 19 هزار ارز دیجیتال در سایت کوین مارکت کپ لیست شده و بررسی همه این ها تقریبا غیر ممکن هست. ما با بررسی داده ها و اطلاعات از بین ارزهای دیجیتال معتبر و محبوب 10 مورد را انتخاب کردیم که میتونن جزو 10 ارز برتر 2022 برای سرمایه گذاری باشن.همچنین بهتر هست از طریق مقاله 5 دلیل مهم برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال رو هم مطالعه کنین.

1. ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که در سال 2009 ایجاد شده و در سبد سرمایه گذاری همه افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری میکنن باید باشه. چون این ارز دیجیتال محبوب پادشاه ارز ها لقب داره و بالا و پایین شدن سایر ارزهای دیجیتال هم به بیت کوین وابسته هست. بیت کوین در طی 11 سال گذاشته عملکرد بهتری داشته و نوسانات قیمت زیادی را تجربه کرده هست.

یکی از علت هایی که بیت کوین جزو برترین ها برای سرمایه گذاری هست این است که قدرت نقدینگی بالایی داره و بهترین پیشنهاد برای سرمایه گذران تازه وارد هست. سایر افراد سرمایه گذار در این حوزه هم باید بخشی از سرمایه خودشون رو بیت کوین نگهداری کنن. باتوجه به اینکه تعداد عرضه بیت کوین محدود هست و استخراج آن روز به روز داره کم میشه مطمئنا بعد از هاوینگ سال 2024 قیمت بیت کوین خیلی بارزش تر این قیمت فعلی خود خواهد شد.

2. ارز دیجیتال اتریوم (ETH)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022، ارز دیجیتال اتریوم هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال اتریوم با نماد اختصاری ETH نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 148.54 میلیارد دلار و سهم 14.93 درصدی از کل بازار، در رتبه 2 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین اتریوم نوعی زیرساخت آزاد مبتنی بر فناوری بلاک چین هست که میشه روی اون برنامه های کامپیوتری غیر متمرکز رو اجرا کرد. اتریوم ویژگی ها و کاربردهای زیادی داره که همین موضوع باعث شده تا مورد استقبال سرمایه گذاران و معامله گران بازار ارزهای دیجیتال قرار بگیره و محبوبیت زیادی به دست بیاره و شما نیز می تونین با سرمایه گذاری و خرید اتریوم سودهای زیادی به دست بیارین.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال اتریوم نوعی پلتفرم بلاک چینی هست که با هدف پشتیبانی از قراردادهای هوشمند و تراکنش های مالی این راه اندازی شده. بنابراین برنامه نویسان و توسعه دهنده های نرم افزار این امکان رو دارن تا برنامه ها یا DAPP های خودشون رو بر روی این بلاک چین پیاده سازی کنند. همچنین با وجود اتریوم و توسعه بیشتر اون به زودی امکان انجام همه فعالیت های مالی به صورت غیر متمرکز در بستر شبکه بلاک چین وجود خواهد داشت که همین موضوع می تونه نقطه مثبتی برای آینده اتریوم محسوب بشه.

3. ارز دیجیتال کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال کاردانو هم از بهترین ارز ها برای سرمایه گذاری می باشد. کاردانو در سال 2015 توسط آقای چارلز هاسکینسون راه اندازی شد. و فعالیت ها و هدف های قدرتمندی داره. این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله با دشتن ارزش بازار حدود 20 میلیارد دلار در رتبه 6 بازار قرار داشته و سهم 1.64 درصد از کل بازار را در اختیار داره و جزء بهترین ها هست.

هدف کاردانو تبدیل شدن به پلتفرم مالی جهانی از طریق ایجاد محصولات مالی غیر متمرکز هست. بیشتر دارندگان کاردانو، این ارز را بهترین ارز دیجیتال آینده دار می دونن. با توجه به هدف های کاردانو، بیت کوین را نسل اول و اتریوم را نسل دوم و کاردانو را نسل سوم بلاک چین معرفی می کنن. همین موضوع باعث شده به سرعت سایر رقیب های خودش را پشت سر بزاره.

4. ارز دیجیتال پولکادات (DOT)

پولکادات یک ارز دیجیتال منحصر به فرد مبتنی بر الگوی اثبات سهام هست که همکاری میان شبکه را برای بلاک چین ها هدف قرار میده. پولکادات در سال 2017 توسط گاوین وود یکی از اعضای سازنده اتریوم ساخته شد.و با قدرت به روند خود ادامه داد و در حال حاضر ارز دیجیتال پولکادات در زمان نگارش این مقاله با داشتن حجم بازار 9 میلیارد دلاری و سهم 0.7 درصدر از کل بازار در رتبه 11 لیست ارزهای دیجیتال قرار داره. پروتکل این شبکه برای اتصال بلاک چین های عمومی و خصوصی طراحی شده تا تمامی این سیستم ها بتونن با یکدیگر همکاری داشته باشن.

شبکه پولکادات از نظر ساخت اپلیکشین های غیر متمرکز با اتریوم تفاوت داره و توسعه دهندگان می تونن بلاک چین خود ساخته این ارز را که از امنیت بالایی هم برخوردار هست استفاده کنن. یکی از مشکلات حوزه ارزهای دیجیتال مقیاس پذیری پایین نتورک های بلاک چینی و عدم ارتباط با یکدیگر بود که به لطف ایجاد ارز دیجیتال پولکادات این مشکل حل شده و برای اتصال بلاک چین ها به هم تلاش زیادی میکنه. این موضوع باعث شده ارز دیجیتال DOT جزء بهترین و آینده دار ترین ارزهای دیجیتال به شمار بیاد.

5. ارز دیجیتال چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک یک شبکه خود اوراکل غیر متمرکز است که خلا میان قرارداد های هوشمند مثل کانترکت های موجود در اتریوم و داده های خارج از اون رو پر می کنه. ارز دیجیتال چین لینک در سال 2017 راه اندازی شده و در این مدت هم رشد قیمتی و سیستمی خوبی داشته است. این ارز دیجیتال با داشتن ارزش بازار 4 میلیارد دلاری در رتبه 21 بازار ارزهای دیجیتال و با سهم 0.3 درصدی از کل بازار ارزهای دیجیتال را رو در اختیار داره.

سیستم های غیر متمرکز چین لینک به اسمارت کانترکت ها اجازه میده تا با داده های بیرونی ارتباط بر قرار کنه و بتونه براساس داده های که خود شبکه اتریم قادر به اتصال به آن ها نیست، اجرا بشه.

ارز دیجیتال چین لینک با هدف ها و کارکردی که داره میتونه در حوزه ارزهای دیجیتال تاثیر به سزایی بزاره. با این حال پتانسیل بسیار بالایی برای رشد داره و از زمان راه اندازی حدود 41 هزار درصد رشد قیمتی داشته.

6. ارز دیجیتال وی چین (VET)

وی چین یک سیستم و پلتفرم مدیریت تامین زنجیره مبتنی بر بلاک چین هست که در سال 2015 معرفی شد و در سال 2016 آغار به کار کرد. این ارز دیجیتال کاربردی با داشتن ارزش بازار 2.2 میلیارد دلاری و سهم 0.2 درصدی از کل بازار ارزهای دیجیتال، در رتبه 32 قرار داره. این ارز از حاکمیت توزیع شده و فناوری اینترنت اشیا برای ساخت اکوسیستم استفاده می کنه.

پلتفرم ارز دیجیتال وی چین از دو توکن اصلی به نام VET و VTHO برای مدیریت و ایجاد ارزش در بلاک چین عمومی Vechain Thor استفاده می کنه. ایده این پروژه در کنار هم بهبودی کارایی، و قابلیت ردیابی و شفافیت زنجیره های تامین و کم شدن هزینه ها تشکیل شده است. این ارز دیجیتال از نظر کارایی بسیار مفید بوده و به آینده ارزهای دیجیتال کمک بسیاری می کنه و همین امر باعث افزایش ارزش در میان سرمایه گذاران این ارز دیجیتال میشه. این هم پتانسل خوبی برای رشد داره و میشه برای آینده سرمایه گذاری کرد.

7. ارز دیجیتال الروند (EGLD)

یکی دیگه از انواع ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری در سال 2022، ارز دیجیتال الروند هست. بهتره بدونین ارز دیجیتال الروند با نماد اختصاصی EGLD نوعی ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال هست که در زمان نوشتن این مقاله با داشتن ارزش بازار حدود 1.04 میلیارد دلاری در رتبه 43 بازار کریپتوکارنسی ها قرار داره. همچنین ارز دیجیتال الروند نوعی شبکه بلاک چین هست که از تغییر نوآورانه تکنولوژی های جدید برای ایجاد یه شبکه قدرتمند برای کار در مقیاس اینترنت استفاده می کنه و همین موضوع باعث میشه تا محبوبیت زیادی به دست بیاره.

جالب اینجاست که بدونین ارز دیجیتال الروند نرم افزاری هست که به دنبال ایجاد انگیزه در شبکه توزیع شده کامپیوترها برای اجرای یه پلتفرم قرارداد هوشمند طراحی شده و در این جهت فعالیت می کنه. همچنین هدف اصلی این ارز دیجیتال اولویت بندی مقیاس پذیری و کاهش کارمزد تراکنش هاست. نکته قابل توجه این هست که ارز دیجیتال الروند امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته. الروند از رمزنگاری بومی خودش یعنی توکن EGLD استفاده می کنه که برای ارتباط با برنامه ها، ارسال معامله ها و ایجاد انگیزه برای بازیگران حامی شبکه مورد استفاده قرار می گیره.

8. ارز دیجیتال مانا (Mana)

ارز دیجیتال مانا به عنوان یک از توکن های بومی دیسنترالند به شما میره و بر پایه شبکه ERC-20 در بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است. ارز دیجیتال مانا در سال 2017 توسط استفان اوردانو و اری ملیچی ایجاد شد. تا این لحظه جزء ارزهای خوب برای سرمایه گذاری بوده و با داشتن حجم بازار 1.5 میلیارد دلار و سهم 0.12 درصدی از کل بازار و در رتبه 35 ارزهای دیجیتال قرار داره.

در واقع با در دست داشتن ارز دیجیتال مانا میشه در بازی دیسنترالند اقدام به خرید توکن لند کنین همچنین کلیه خدمات و کالا ها در محیط بازی از طریق ارز دیجیتال مانا خریداری میشه. مکانیزم تصمیم گیری و رای دهی در بازی دسنترالند به صورت غیر متمرکز هست و در آن هر کاربری و بازیکنی که ارز دیجیتال مانای بیشتری در اختیار دارد از حق اظهار نظر و تصمیم گیری بیشتری برخوردار هست.

با توجه به اینکه این بازی از دسته بازی های متاورسی بوده و دنیای متاورس تازه ایجاد شده و کاربران به تازگی دارن در این حوزه سرمایه گذاری می کنن. و این باعث میشه ارز دیجیتال مانا در آینده رشد قیمتی خوبی داشته باشه. این ارز دیجیتال در ابتدای ایجاد دنیای متاورش رشد خوبی داشت و امید به آن است در آینده با افزایش کاربران متاورس و جذب سرمایه گذان تمامی ارزهای دیجیتال حوزه متاورس رشد چشمگیری داشته باشن.

9. ارز دیجیتال سولانا (Solana)

ارز دیجیتال سولانا یک بلاک چین ارزی پشتیبانی کننده از قرار داد های هوشمند و برنامه های غیر متمرکز می باشدکه از طریق اثبات سهام با کمترین موانع ورودی به دنبال به حداکثر رساندن بازدهی و کارایی شبکه خود می باشد. آزمایشگاه سولانا در سال 2017 توسط آنتولی یاکوونکو با همکاری گرگ فیتزجرالد تاسیس شد. در نهایت بعد از تلاش های بسیار این ارز در سال 2020 به صورت عمومی انتشار شد. ارز دیجیتال سولانا با داشتن ارزش بازار حدود 11 میلیارد دلار در رتبه 9 لیست ارزهای دیجیتال و سهم 0.95 درصدی از کل بازار در اختیار داره.

ارز دیجیتال سولانا یک از ارزهایی هست که سرعت تراکنش بالایی داره و هزینه تراکنش بسیار کمی به عنوان کارمزد دریافت می کنه. این موضوع با رقابت با سایر ارزهای دیجیتال بشه. یکی از ویژگی های سولانا نسبت به اتریوم، استفاده از لایه دوم برای حل مشکلات مقیاس پذیری می باشد.

توکن سولانا به عنوان پرداخت همه هزینه های قرارداد های هوشمند و تراکنش ها مورد استفاده قرار می گیره. این توکن قابلیت استیک شدن رو هم داره و به همین دلیل به امنیت شبکه کمک به سزایی می کنه

10. ارز دیجیتال آوالانچ (Avalanche)

پروژه آوالانچ که نام ارز دیجیتال آن آواکس(AVAX) است. این پروژه از جمله رقبای اتریوم محصوب میشه که از نظر سرعت انجام تراکنش ها از سایر ارزهای دیجیتال مثل سولانا پیشی گرفته و جزء ارزهای خوب و با سرعت در انجام تراکنش محسوب میشه. پروژه آوالانچ در سال 2020 شبکه اصلی خودش را راه اندازی کرد و امروزه با داشتن حجم بازار حدود 5.5 میلیارد دلاری و سهم 0.45 درصدی از کل بازار در رتبه 16 لیست ارزهای دیجیتال قرار داره.

آوالانچ یک پلتفرم اجماع جدید با هدف رفع مشکلات مقیاس پذیری، یکپارچه سازی قرارداد های هوشمند و ایجاد امینت می باشد و به دنیال ایجاد یک اکو سیستم با بالاترین میزان مقیاس پذیری است. بلاک چین جدید و پیشرفته آوالانچ میتونه 4500 تراکنش را در عرض 1 ثانیه انجام بده و همچنین مدت زمان تایید تراکنش کمتر از 3 ثانیه هست. ارز دیجیتال آوالانج هدف ها و ویژگی های مهمی در آینده داره و در حاضر هم خیلی از مشکلات وزه ارز دیجیتال رو حل کرده و میتونه برای ارز خوبی برای سرمایه گذاری باشه.

 

منبع مقاله:

https://www.coindesk.com/learn/what-are-privacy-coins-and-are-they-legal/