اخبار کسب و کاراقتصادی

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین در کجای ایران است؟

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین در کجای ایران است؟ این سوال همیشه جزو رایج‌ترین سوالات برای افرادی است که تازه پا به عرصه خرید و فروش زمین گذاشتند. همه می‌دانند که بهتر جا برای سرمایه گذاری در بخش زمین و ملک است؛ ولی سوال بعدی که پیش می‌آید این است که باید در کدام منطقه اقدام به سرمایه گذاری زمین کنید.

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین در کجای ایران است؟

بهترین جا برای سرمایه گذاری زمین کجاست؟

در ادامه بررسی این موضوع که بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین می‌رسیم به اصلی‌ترین سوالمان که در مقدمه هم درباره آن توضیح دادیم که بهترین جا برای سرمایه گذاری زمین کجاست؟!

اگر هدف شما از خرید زمین مربوط به سرمایه گذاری نمی‌شود، که خب می‌توانستید هر جای دیگری از ایران را برای خرید زمین انتخاب کنید که مثلا شهرهایی به مانند کردان، شیراز، مشهد و … می‌توانستند یک گزینه فوق العاده باشند.

ولی وقتی که صحبت درباره سرمایه گذاری می‌شود، به نظر من هیچ جایی بهتر از شمال کشور نیست! چرا؟ برای رسیدن به جواب چرا، فقط کافی است که یک نگاهی به سمت نمودارهای رشد قیمت زمین‌های این منطقه بیندازید تا متوجه منظور من شوید!

پس اگر به دنبال بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین هستید، هیچ جایی بهتر از شمال کشور را نمی‌توانید پیدا کنید؛ البته در ادامه بیشتر درباره این موضوع صحبت می‌کنیم:

خرید زمین برای سرمایه گذاری در شمال

تا به اینجا فهمیدیم که خرید زمین برای سرمایه گذاری در شمال، بهترین گزینه برای سرمایه گذاری در حوزه زمین است. ولی خود حوزه شمال هم تقسیم به سه استان مختلف می‌شود که هر کدام از آن استان‌ها نیز دارای پتانسیل‌های مختلفی برای سرمایه گذاری هستند. البته در بین سه استان گلستان، گیلان و مازندران، زمین‌های گلستان هنوز ارزش زیادی برای سرمایه گذاری ندارند.

البته اینطور نیست که مثلا بی ارزش باشند؛ اتفاقا دارای پتانسیل بالایی هستند. ولی زمین‌های گیلان و مازندران، قطعا گزینه برای سرمایه گذاری هستند.

برای همین می‌توان بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین را استان‌های گیلان و مازندران معرفی کرد.

بهترین منطقه شمال ایران برای سرمایه گذاری

معمولا هر موقع بحث از سرمایه گذاری در شمال ایران می‌شود، همه نگاه‌ها به سمت استان‌های گیلان و مازندران می‌رود. یعنی منظور از سرمایه گذاری در شمال، همان سرمایه گذاری در استان‌های گیلان و مازندران است.

ولی همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، هر کدام از این استان‌ها نیز شهرهای زیادی هستند که هر کدام از آنها هم دارای پتانسیل‌های مختلفی برای سرمایه گذاری می‌باشند. حتی یکسری از شهرها نیز اصلا برای سرمایه گذاری مناسب نیستند و درواقع اگر زمینی در این شهرها بخرید، عملا پول خودتان را دور می‌ریزید.

پس سوال اصلی که اینجا پیش می‌آید این است که بهترین منطقه شمال برای خرید زمین کجاست و در کدام شهرهای استان گیلان و مازندران باید زمین بخریم؟! شهرهای بسیار زیادی در هر دوی این استان‌ها وجود دارند؛ ولی بعضی از آنها دارای پتانسیل بسیار بالاتری هستند که در ادامه آنها را به شما توضیح می‌دهیم:

کجای مازندران زمین بخریم؟

در ادامه این بخش قصد داریم تا به شما معرفی کنیم که کجای مازندران زمین بخریم و کدام بخش‌ها را باید به عنوان بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین انتخاب کنیم.

1. خرید زمین در محمودآباد

محمودآباد یک شهرستان ساحلی به شمار می‌رود که پتانسیل بینهایت بالایی را برای سرمایه گذاری دارد. همینقدر کافی است که محمودآباد از سمت شمال به دریا ختم می‌شود و سه جنگل نیز در این شهرستان با نام‌های جنگل بونده، جنگل تشبندان و جنگل اهلم نیز وجود دارد؛ البته برای رسیدن به کوه هم راه درازی را در پیش ندارید.

حالا سوال اصلی که پیش می‌آید این است که چرا ما خرید زمین در محمودآباد را به شما پیشنهاد می‌کنیم؟ دلیل آن این است که با وجود پتانسیل و ارزش بالای زمین‌های این محمودآباد، همچنین قیمت کمی را نسبت به ارزشش واقعی خودشان دارند.

درواقع شهرستان محمودآباد جزو مناطق رو به رشد به شمار می‌رود که یعنی اگر شما اقدام به خرید زمین در شهرستان محمودآباد کنید، مطمئن باشید که در بازه زمانی یکساله می‌توانید به سود بالایی برسید.

پس اگر به دنبال بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین یا زمین ارزان برای سرمایه گذاری هستید، شهرستان محمودآباد را حتما در اولویت خودتان قرار دهید.

2. خرید زمین در بابلسر

خرید زمین در بابلسر هم در کنار خرید زمین در شهرستان محمودآباد پیشنهاد می‌شود. بابلسر هم یک شهرستان ساحلی با آب و هوای فوق العاده است. ولی قیمت‌های آن نسبت به محمودآباد، بیشتر است. چون به نسبت، شهر پیشرفته‌تری نسبت به شهرستان محمودآباد است.

3. خرید زمین در چمستان

خرید زمین در چمستان هم یک گزینه فوق العاده برای سرمایه گذاری است. ولی این مورد را بدانید که تقاضا خرید و فروش زمین در چمستان بسیار بالاست که همین تقاضا بالا می‌تواند به صورت مستقیم، بر روی قیمت زمین‌های آن نیز تاثیر زیادی بگذارد.

به این صورت که هر چه تقاضا بیشتر و عرضه کمتر، قیمت بالاتر! پس پیشنهاد می‌شود که خرید زمین در چمستان را نیز در اولویت خودتان برای سرمایه گذاری زمین قرار دهید.

بهترین منطقه گیلان برای خرید زمین

در ادامه این بخش، بهترین منطقه گیلان برای خرید زمین که جزو بهترین منطقه برای سرمایه گذاری هستند را به شما معرفی می‌کنیم:

1. خرید زمین در لاهیجان

خرید زمین در لاهیجان می‌تواند یکی از بهترین جای گیلان برای خرید زمین باشد. چون لاهیجان کاملا به پیشرفتی که نیاز داشته رسیده و الان فقط در حال طی کردن یک روند صعودی است.

اگر هم وارد این شهر شوید و یا اینکه نام لاهیجان را در گوگل سرچ کنید، با برج‌ها و سازه‌های فوق العاده‌ای رو به رو می‌شوید که وجود همین سازه‌ها می‌تواند نشان دهنده ارزش بالای زمین در این شهر را نشان دهد.

2. خرید زمین در بندر انزلی

خرید زمین در بندر انزلی فکر نمی‌کنم که نیاز به توضیح داشته باشد؛ بندر انزلی یک منطقه آزاد است که همین اتفاق باعث رشد چند صد درصدی قیمت زمین‌های این منطقه شده. البته هنوز هم راه سرمایه گذاری در بند انزلی وجود دارد.

برای همین اگر به دنبال بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین هستید، بهتر است که فایل‌های شهر بندر انزلی را نیز بررسی کنید.

3. خرید زمین در زیباکنار

خرید زمین در زیباکنار درواقع جزو اولویت‌های پایین‌تر به عنوان سرمایه گذاری در استان گیلان هستند. ولی این شهر دارای پتانسیل بالایی دارد که پیشنهاد می‌شود حتما بررسی فایل‌های این شهر را نیز در اولویت خودتان قرار دهید.

آینده زمین در شمال

اکثریت نگران بحث آینده زمین در شمال هستند که مثلا خدایی نکرده با افت قیمت مواجه نشوند. نگران نباشد! برای اینکه نگرانی شما رفع شود، فقط کافی است که نگاهی به لیست قیمت زمین‌های شمال بیندازید تا بفهمید که ضرری نمی‌کنید.

البته باید نکات لازم برای خرید زمین را نیز انجام دهید که انتخاب بهترین منطقه برای سرمایه گذاری زمین فقط یکی از نکات آن است.

منبع: جای دنج