حوادث

تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۲۰ هزار تن گذشت/ تاکید بر تامین نیازهای اولیه بازماندگان

تلفات زلزله در ترکیه و سوریه از ۲۰ هزار تن گذشت/ تاکید بر تامین نیازهای اولیه بازماندگان

در حالی که عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده ترکیه و سوریه ادامه دارد، گزارش ها حاکی از آن است که تعداد قربانیان این زلزله مهیب 20 هزار و 723 نفر در دو کشور خواهد بود.

به گزارش تیتر نیوز و به نقل از الجزیره، تعداد قربانیان زلزله شدید روز دوشنبه به 17406 نفر در ترکیه و 3317 نفر در سوریه افزایش یافت.

این در شرایطی است که با توجه به دستگیری تعداد زیادی از افراد، تخمین زده می شود که این میزان همچنان افزایش یابد.

در حالی که امیدها برای یافتن تعدادی بازمانده از بین می رود، اما در میانه سرما و یخبندان، نیروهای امدادی همچنان در حال بیرون آوردن افراد زنده از زیر آوار هستند و عملیات جستجو برای چهارمین روز ادامه دارد.

همزمان کاروان های کمک و محموله های کمک از کشورهای دیگر وارد مناطق زلزله زده ترکیه می شود.

WHO: ما در آستانه یک “فاجعه ثانویه” هستیم.

در عین حال سازمان جهانی بهداشت در گزارشی جدید اعلام کرده است کسانی که از زلزله جان سالم به در برده اند اکنون برای زنده ماندن با مشکلات جدی مواجه هستند.

رابرت هولدن، مدیر پاسخگویی به حوادث این سازمان هشدار داد: افراد زیادی در زمستان و در شرایط بدتر و وحشتناک جان خود را از دست خواهند داد و از سازمان های فعال در امور بشردوستانه خواست رضایت داشته باشند که افرادی که از زلزله جان سالم به در برده اند، ادامه دهند. برای زندگی.

وی افزود: بازماندگان اکنون با مشکلات اساسی مانند آب، سوخت، برق و امکانات اولیه زندگی مواجه هستند، بیایید ابتدا با این فاجعه روبرو شویم.

هولدن با تاکید بر اینکه مردم از عناصر اساسی برای بقا در دوران بعدی برخوردار باشند، تاکید کرد: موضوع تنها تمرکز بر عملیات جستجو و نجات نیست، بلکه رضایت از بقای مردم نیز ضروری است.

آخرین پیام