حوادث

زلزله ترکیه؛ بناهایی که روی زمین مناسب احداث شده بودند، پابرجا ماندند

زلزله ترکیه؛ بناهایی که روی زمین مناسب احداث شده بودند، پابرجا ماندند

مدیر مرکز مطالعات زلزله دانشگاه افیون کارهسار ترکیه گفت: سازه هایی که به خوبی دور از خط گسل و روی زمین ساخته شده بودند توانستند در برابر زلزله مقاومت کنند و سرپا ماندند.

به گزارش تیتر نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، پروفسور «چغلار اوزکایماک»، مدیر مرکز مطالعات زلزله دانشگاه افیون کارهسار ترکیه، پس از وقوع زمین لرزه های بزرگ در جنوب شرق این کشور، احتمالا به این منطقه می رفت. اگر فاصله از خط و سطح زمین به درستی ساخته شده و تخریب نشده باشد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر ساختمان های مناطق مسکونی بر روی خطوط سیلابی و زمین های نامناسب و آبرفتی ساخته شده است، گفت: متاسفانه این دلایل منجر به ریزش بیشتر ساختمان ها شده است.

روز دوشنبه 15 بهمن ماه زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر 11 استان در جنوب شرقی ترکیه را لرزاند و تعداد قربانیان این حادثه ویرانگر و دردناک تاکنون بیش از 43 هزار نفر گزارش شده است.

این زمین لرزه با تعداد زیادی پس لرزه نیز همراه بود که چند مورد از آنها قدرت بالایی داشتند، از جمله زلزله دیگری که در 20 فوریه با قدرت 6.4 ریشتر بخش هایی از استان هاتای را لرزاند و بسیاری از بازماندگان به حالت عادی باز خواهند گشت. وضعیت ناامید کننده بود.

آخرین پیام