حوادث

شمار جانباختگان در زلزله ترکیه از ۱۲ هزار نفر گذشت

شمار جانباختگان در زلزله ترکیه از ۱۲ هزار نفر گذشت

با گذشت چهار روز از زلزله 7.8 ریشتری که بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند، عملیات امدادرسانی برای نجات قربانیان ادامه دارد.

با گذشت چهار روز از زلزله 7.8 ریشتری که بخش‌هایی از ترکیه و سوریه را لرزاند، عملیات امدادرسانی برای نجات قربانیان ادامه دارد.

به گزارش تیتر نیوز، به نقل از آناتولی، سازمان مدیریت اضطراری ترکیه اعلام کرد که تعداد قربانیان زمین لرزه دوشنبه 15 بهمن 1392 در کیشور جنوبی به 12 هزار و 391 نفر و تعداد مجروحان به 62 هزار و 914 نفر افزایش یافته است.

این در شرایطی است که برآورد می شود با توجه به دستگیری تعداد زیادی از افراد، این میزان افزایش پیدا کند.

همزمان کاروان های کمک و محموله های کمک از کشورهای دیگر به ترکیه وارد شده است. در حالی که در سوریه و در منطقه تحت کنترل مخالفان، کمبود امکانات کمک منجر به عملیات امدادی فشرده شده است.

به گزارش آناتولی، پس از وقوع زمین لرزه های واقعی 7.8 و 7.6 ریشتری، 1052 پس لرزه در این منطقه به ثبت رسیده است.
در حال حاضر 22277 پرسنل امداد و نجات در داخل و 5709 پرسنل از کشورهای خارجی برای نجات افراد گرفتار در زیر آوار در استان های قهرمانماراس، غازیانتپ، سانلیورفا، دیاربکر، آدانا، آدیامان، عثمانیه، هاتای، کیلیس و مالاتیا مشغول به کار هستند. .
در حال حاضر 110 هزار و 571 نفر از سازمان‌های مختلف نظامی و ترکیه‌ای با 5 هزار و 557 دستگاه ماشین‌آلات ساختمانی و راه‌سازی به امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده مشغول هستند.
نیروهای مسلح، فرماندهی گارد ساحلی و فرماندهی ژاندارمری ترکیه با 122 فروند هواپیما، بالگرد و 22 ناو مسئول انتقال پرسنل و تجهیزات مورد نیاز مناطق زلزله زده را بر عهده خواهند داشت.
بر اساس اطلاعیه فوق، از طریق آفاد، وزارت امور خانواده و خدمات اجتماعی و هلال احمر ترکیه 94744 برگه، 1208000 برگه به ​​مناطق زلزله زده ارسال شده و 73911 برگه خانواده در زلزله زده نصب شده است. استان ها

آخرین پیام