حوادث

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ دایره اجتماعی و مرکز مشاوره در مجموعه انتظامی کشور/تهیه اطلس آسیب‌های روانی

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ دایره اجتماعی و مرکز مشاوره در مجموعه انتظامی کشور/تهیه اطلس آسیب‌های روانی

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا از فعالیت مشاور مرکز حلقه 55 1055 جامعه در گروه اداری کیشور خبر داد.

گزارش خواهد کردسردار سعید منتظرالمهدی در آستانه فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت علی (ع) گفت: میلاد با سعادت حضرت علی (ع) که روز پدر و روز یاور نامگذاری شده است. سیره و سیره حضرت علی (ع) نیاز جامعه کنونی است و شیوه او در کمک به نیازمندان، کمک به دیگران، رعایت عدالت و دیگر فضایل آن امام همام قطعاً موجب توسعه و گسترش عدالت در جامعه خواهد شد.

معاون جامعه فرهنگی فرجا تصریح کرد: اجرای عملی دستورات دین مبین اسلام از رئیس جمهور به پایین در تمام شئون سیره پیامبر اعظم(ص) از جمله مدیریت صحیح جامعه، رشادت های عملی در نبردها، توجه به خانواده شهدا، توجه عملی. به نیازمندان احترام به بیت المال صبر در شرایط اطاعت از حاکم زمان اطاعت از زندگی… قابل مشاهده است.

منظترالمهدی یکی از ویژگی های بارز پیامبر اسلام را رفتار کمکی با نیازمندان، محرومان، یتیمان و… عنوان کرد و گفت: امروز بر همگان روشن شده است که امنیت روانی جمعی از ابعاد مهم امنیت و همچنین باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی واحد مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی کمک به تحکیم خانواده و گسترش سلامت روانی و اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره از حضور روانشناس، مشاور و مشاور بهره مند شده است. و در حال حاضر خدمات روانشناختی، مشاوره ای و مشاوره ای را به مردم ارائه می دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در تشریح اقدامات محل 10 ماهه مشاوره و مددکاری در سال جاری نیز گفت: در 10 ماهه سال 1401 حدود 850 هزار خدمات مشاوره در مراکز مشاوره و بخش های اجتماعی کلانتری ها ارائه شده است. مردم عزیز 70 درصد موارد رفع شده است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی Place، وی خاطرنشان کرد: بر اساس جمع آوری داده های به دست آمده از خدمات روانشناختی، مشاوره ای و مشاوره ای ای پلاس، اطلس آسیب روانی جمعی توسط نوجوان، استانی، شهرستانی تهیه می شود. و تقسیمات منطقه ای و نظارت در برنامه ریزی های آتی مورد بهره برداری است.

منتصرالمهدی با اشاره به اینکه استفاده از پتانسیل هنر و رسانه در انتقال مفاهیم روانشناختی پیشگیرانه در دستور کار محیط کار قرار خواهد گرفت، افزود: قطعا با برنامه ریزی پیشروانه اقدامات انقلابی در این حوزه انجام خواهد شد.

آخرین پیام