اخبار کسب و کارعمومی

علت خاموش شدن آبمیوه گیری سانی

از مهم ترین ایرادات رایج و متداول دستگاه آبمیوه گیری سانی، خاموش شدن ناگهانی آن می باشد. به همین خاطر استفاده از خدمات تعمیر آبمیوه گیری سانی ضرورت پیدا می کند تا این خرابی برطرف شود. به طور کلی می توان گفت که دستگاه آبمیوه گیری هم چون دیگر لوازم برقی خانگی، در صورتی که استفاده درستی از آن نشود، دچار عیب و ایراد می شود. هم چنین ممکن است برخی از لوازم و بخش های آن با گذشت زمان دچار مشکل فنی شوند. ایراد خاموشی آبمیوه گیری سانی حین کار، به این موارد بستگی دارد. علاوه بر این عوامل دیگری موجب بروز این خرابی می شوند که نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران در ادامه به آن ها پرداخته است.

علت خاموش شدن آبمیوه گیری سانی

عامل خاموش شدن آبمیوه گیری سانی حین کار چیست؟

خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری از جمله ایراداتی است که نه تنها برای دستگاه های محصول برند سانی، بلکه سایر برند ها نیز ممکن است بروز پیدا کند. اما در مجموع می توان گفت که عوامل زیر هر کدام می توانند موجب خاموش شدن آبمیوه گیری سانی در حین کار شوند:

  1. معیوب شدن اورلود آبمیوه گیری
  2. خرابی پروانه خنک کننده آبمیوه گیری
  3. وارد شدن فشار زیاد به دستگاه
  4. بروز ایراد در سوئیچ محافظتی آبمیوه گیری
  5. داغ شدن بیش از حد آبمیوه گیری
  6. وجود ایرادات برقی در دستگاه

راهنمای تعمیر مشکل خاموشی آبمیوه گیری سانی

با کمک راهکار های زیر، می توانید تمامی عواملی که موجب معیوب شدن دستگاه آبمیوه گیری سانی می شوند را برطرف کنید:

اورلود آبمیوه گیری خراب است

یکی از مهم ترین قطعات دستگاه آبمیوه گیری، اورلود می باشد. این بخش از دستگاه وظیفه محافظت الکتریکی از دیگر قطعات را بر عهده دارد. این امکان وجود دارد که وارد شدن بار اضافی به آبمیوه گیری و یا جمع شدن گرد و غبار بر روی این قطعه، اورلود معیوب شود. البته بروز مشکل در پروانه موتور نیز موجب می شود تا این قطعه خراب شود. حتما اورلود را بررسی کرده و آن را تعمیر کنید. در صورتی که در این زمینه مهارت و دانش فنی ندارید، حتما با تعمیرکار آبمیوه گیری سانی تماس بگیرید.

علت خاموش شدن آبمیوه گیری سانی

ایراد در پروانه خنک کننده آبمیوه گیری است

این امکان وجود دارد که دلیل اصلی خاموش شدن آبمیوه گیری سانی در زمان کار، معیوب بودن پروانه خنک کننده باشد. این بخش وظیفه دارد تا موتور و دیگر قطعات داخلی دستگاه را خنک کند. هنگامی که دمای دستگاه بیش از حد مجاز شود، پروانه خنک کننده توانایی خنک کردن موتور را نداشته باشد، ممکن است که آبمیوه گیری سانی حین کار خاموش شود. چرا که محافظ حرارتی وظیفه دارد تا دستگاه را در این زمان خاموش کرده و از وارد شدن آسیب های جدی به موتور مانند سوختگی جلوگیری کند.

لازم است حتما عیب یابی فن آبمیوه گیری سانی را انجام دهید. در صورت نیاز باید پروانه خنک کننده را تعویض کنید.

سوئیچ محافظتی آبمیوه گیری سانی معیوب شده است

از دیگر بخش ها و قطعات مهم موجود در ساختار آبمیوه گیری سانی، سوئیچ محافظتی می باشد. این بخش نقش حائز اهمیتی در عملکرد صحیح دستگاه ایفا می کند. در صورتی که سوئیچ محافظتی دچار ایراد و خرابی شود، ممکن است عملکرد دستگاه مختل شده و در نهایت به خاموش شدن آن حین کار منجر شود.

با توجه به این مسئله که سوئیچ محافظتی وظیفه محافظت از قطعات آبمیوه گیری سانی و موتور را در مقابل دمای بالای دستگاه بر عهده دارد، با بالا رفتن دمای این وسیله، سوئیچ محافظتی به صورت خودکار دستگاه را خاموش می کند. از این رو با خراب شدن آن خاموش شدن ناگهانی آبمیوه گیری حین کار بروز داده می شود.

آبمیوه گیری فشار زیادی را تحمل می کند

در زمان آبگیری میوه های سفت و یا مواد غذایی سفت دیگر هم چون یخ، ممکن است فشار زیادی به دستگاه آبمیوه گیری وارد شده و در نهایت باعث نچرخیدن تیغه آن شود. نچرخیدن تیغه آبمیوه گیری منجر به خاموش شدن آن حین کار می شود.

موتور، مهم ترین قطعه در دستگاه آبمیوه گیری سانی به شمار می آید. این قطعه وظیفه دارد تا دیگر قطعات را برای عملکرد مطلوب این وسیله به حرکت دربیاورد. در صورت وارد شدن فشار زیاد به قطعاتی نظیر زغال ها، آرمیچر و قطب های هسته، موتور در حین کار خاموش می شود. این اتفاق بیش تر در دستگاه های قدیمی و پر کارکرد رخ می دهد. برای تعمیر این دستگاه ها، متاسفانه چاره ای جز تعویض موتور وجود ندارد. از این رو لازم است برای تعویض این بخش مهم و حائز اهمیت از تکنسین آبمیوه گیری سانی کمک بگیرید.

آبمیوه گیری سانی بیش از حد داغ شده است

به دلیل استفاده مداوم و روشن بودن طولانی مدت دستگاه آبمیوه گیری، مشکل داغ شدن آن به وجود می آید. این شیوه استفاده نادرست از این وسیله موجب می شود تا دستگاه در حین کار خاموش شود. به همین خاطر لازم است بدانید که نباید از آبمیوه گیری سانی در ساعت های طولانی و به شکلی مداوم و پیوسته استفاده نمایید.

علت خاموش شدن آبمیوه گیری سانی

توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از بروز این عامل، حتما هر 30 دقیقه یک بار آبمیوه گیری سانی را خاموش نموده و برای 10 الی 15 دقیقه به آن زمان دهید تا استراحت کرده و قطعات داخلی آن خنک شوند. با رعایت نکردن این امر، ممکن است بوی سوختگی از این وسیله استشمام شود. با تکرار شدن این بو، موتور نیم سوز و یا به طور کامل می سوزد.

آبمیوه گیری سانی مشکلات برقی دارد

پیش از اقدام نمودن به هر کاری، حتما احتمال وجود مشکل برقی را در ساختار آبمیوه گیری سانی در نظر بگیرید و این وسیله را حتما عیب یابی کنید. چرا که خاموش شدن ناگهانی آن می تواند ناشی از پریدن فیوز، خرابی پریز، اتصالی در سیم دستگاه و… باشد. از این رو حتما پریز برق را بررسی نموده و از سلامت آن مطمئن شوید. هم چنین باید سه راهی را نیز کنترل کنید. البته با به کارگیری فازمتر حتما جریان برق پریز را نیز مورد بررسی قرار دهید. با وجود هرگونه ایراد در سیم برق دستگاه، می توانید آن را تعویض کنید. چنان چه در این زمینه دانش فنی کاملی ندارید، حتما از تعمیرکار آبمیوه گیری سانی کمک بگیرید.