اخبار کسب و کارعمومی

مقایسه سرور dell و hpe

سرور های دی و اچ پی از بهترین سرورهای مجود در بازار می بااشند که توانشته اند اعتماد کاربران را به خود جلب نمایند. به همین جهت تصمیم گرفتیم تا این دو سرور را با یکدیگر مقایسه نماییم پس تا انتها با ما همراه باشید.

سرور دل

مقایسه سرور dell و hpe

سرور دل یک راه حل مقرون به صرفه، قدرتمند و همه کاره برای رشد در سازمان ها می باشند. دارای خدمات تخصصی برای تمام مراحل چرخه عمر بوده، که سبب صرفه جویی در وقت و منابع می شود. به علاوه تجربه فناوری اطلاعات را افزایش می دهند. سرور دل به منظور بروز رسانی و یا فریمورها به خرید پشتیبانی نیاز نداشته و یک سایت محبوب برای یافتن به روز رسانی های سیستم می باشد. پشتیبانی دل در زمینه فناوری اطلاعات یکی از قابل اعتماد ترین برنامه های پشتیبانی درکل دنیا به شما می آید. شرکت زیگورات با بیش از بیست سال سابقه  پشتیبان محصولات دل در ایران است. افراد می توانند با خرید یکی از محصولات دل از خدمات پس از فروش آن با گارانتی معتبر بهره مند شوند.

سرور hpe

مقایسه سرور dell و hpe

شما برای دانلود فریمور و یا به روزرسانی جدید hpe نیاز به قرارداد خدمات و پشتیبانی دارید. حتی برای دریافت دریوار های پشتیبانی و فریمور از طریق پلتفرم اچ پی نیاز به پرداخت هزینه دارید. به کارگیری وب سایت اچ پی به منظور دسترسی به اطلاعات و نیز پشتیبانی کاری سخت به نظر می رسد. اما افراد می توانند بر طبق مستندات و بر اساس دانش فنی خود برای هر بخش کتاب راهنمای کاربر استفاده کنندو در سال اخیر پشتیبانی اچ پی مانند تعویض قطعات و زنجیره تامین آنها پیشرفت زیادی داشته است.

با ایجاد یک حساب آنلاین به واسطه ی وب سایت اچ پی می توان امکان شخصی سازی را صورت داد. به طوری که کاربران بتواند پروفایل خود را با پرتفولیوهایی مختص به تمام قطعات سخت افزاری اچ پی به روز رسانی کنند.  شما از طریق پشتیبانی hpe 24/7 امکان مدیریت سفارشات آینده و تجربه خدمات پشتیبانی عملی hpe  را دریافت خواهید کرد. اچ پی می تواند به شما در مدیریت وظایف عملیتی روزمره فناوری اطلاعات کمک بسیاری نماید و قابلیت آزاد سازی منابع را دارد، تا تجارت شما در صدر رقابت باشد.

شاید این خبر را شنیده باشید، که سرور دل توانایی کار کردن سالیان سال بدون خرابی را دارد. اما در این حال dell  همیشه محتاط بوده، تا سرورهای به طور مداوم فعالیت کنند. طبق تحقیقات انجام شده در آپریل 2020 و نتایج به عمل آمده می توان گفت که سرورهای اچ پی دو برابر بیشتر در برابر سرور دل دچار خرابی شدند. اما سیستم های اچ پی این قابلیت را داشته، که با هشدارهای پیش بینی شده برای قطعات در معرض خرابی به مدیر اخطار لازم را دهند. همچنین این عمل به شرکت این امکان را خواهد داد، که از قطعات قبل از خراب شدن تعمیر و تعویض شوند. علاوه بر آن سری superdome HPE  قابلیت اطمینان بالایی دارد. بنابراین برای مدیریت بیگ دیتاهای با حجم کاری  بالا راه حل اچ پی سوپردام قابل اعتمادتر است. سری APOLLO HPE و محصولات آن از قابلیت اطمینان طولانی برای بسیاری از کاربران جدید را دارا هستند.

قیمت سرور دل و اچ پی

 در سال های اخیر سرور دل جز محصولات مقرون به صرفه بوده، اما باید گفت که تفاوت قیمت چندانی با سرور اچ پی ندارد. باید گفت دل قیمت پایین تر داشته  زیرا همه می توانند از آن استفاده کنند. اچ پی معمولا به لحاظ قیمت انعطاف پذیری بالاتری دارد. قیمت های آن در موارد مشابه شباهت زیادی به سرور دل دارد. اچ پی از قیمت بالاتری نبست به دل برخوردار است.

بررسی سرور نسل نهم اچ پی

شرکت اچ پی با توجه به نیاز کاربران سرورهای خود را با استفاده از بهترین نوع سخت افزار، نرم افزار و تکنولوژی تولید کرده است. سرور g9 با برخورداری از چیپست HASEWELL و حافظه نوع DDR4 در دسترس کاربران هستند. سرورهای نسل نهم اچ پی تک یونیت HPE DL360 G9 است و HPE DL380 G9 دو یونیته می باشد. کمپانی اچ پی در نسل نهم  از پردازنده های اینتل زئون سری E5-2600 ورژن 3 و 4  استفاده می کند. از مزیت های مهم آن می توان به پشتیبانی از تکنولوژی ECC اشاره کرد. پردازنده های آن قابلیت پشتیبانی از حداکثر 22 هسته عملیاتی با فرکانس 3.7 گیگاهرتز را دارند.

کمپانی اچ پی در سرورهای نسل نهم پرولیانت از رم های DDR4  استفاده کرده  و قابلیت پشتیبانی تا سرعت 2133 و 2400 گیگاهرتز را دارند. سرورهای نسل نهم می توانند حداکثر ظرفیت رم در سرورهای نسل نهم اچ پی 128 گیگابایت می باشند و تا 24 اسلات LRDIMM  را پشتیبانی خواهد کرد. از تحولات مهم در رم سرورهای پرولیانت استفاده از تکنولوژی های Hpe smart memory  و hpe persistent memory هستند. از دیگر تحولات پشتیبانی  آنها  از هارد دیوارهای جدید sas  با سرعت 12 گیگابایت است. در نسل سرور نهم سخت افزار پیشرفته و با امنیت بالا نسبت به نسل قبلی قرار گرفته است. برای مثال نرم افزارArray configuration  امکانات متعددی را در زمینه ای پیکر بندی آرایه ها در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

بررسی سرور نسل دهم  لات مهم می توان به پشتیبانی از هارد دیوارهای جدید  2کانس 3.7 گیگاهرتز را دارند  و تکنولوژی تولید کرده است. ست. ض شوند

نسل دهم در مقایسه با نسل نهم به واسطه بهره مندی از جدیدترین پردازنده های اینتل عملکرد و کارایی را تا 71 درصد افزایش می دهد و دارای 27 درصد اقزایش میزان هسته است. سرور hp g10 با تنظیم سیستم

هوشمند intelligent system tuning سبب شده، که برخلاف نسل نهم قابلیت افزایش و کاهش حجم کاری خاص را داشته باشد. همچنین توانسته در مصرف انرژی صرفه جویی و عملکرد پردازنده ها را زیاد کند. از نظر سخت افزاری نسل دهم نسبت به نسل نهم  32 درصد حافظه و 66 درصد پهنای حافظه دارد. نسل نهم و دهم سرور اچ پی در کارایی؛ تکنولوژی و سخت افزار با هم تفاوت دارند. از قابل توجه ترین تغییر در دو نسل تفاوت پردازنده های آنها می باشد. نسل نهم قابلیت پشتیبانی از سری پردازنده های اینتل زئون را دارد و از ورژن 3 و 4 استفاده می کند. اما در نسل دهم پردازنده های مقیاس پذیر scalable  کمپانی اینتل در مدل های پلاتینیوم، گلد، سیلوربه کار گرفته خواهند شد. در نتیجه تفاوت های بسیار چشمگیری در تعداد هسته؛ سرعت فرکانس و حداکثر پهنای باند ایجاد خواهد شد.

خرید سرور hp

برای خرید سرور hp و انواع آن می توانید به فروشگاه دوبرکا مراجعه نمایید تا قبل از خرید اگر آشنایی زیادی در رابطه با سرورهای اچ پی ندارید از مشاوره رایگان با کارشناسان این شرکت بهره مند شوید تا بتوانید بهترین نوع محصول را با توجه به نوع کسب وکار و نیازی که دارید انتخاب نمایید.