حوادث

میلیون‌ها نفر در ترکیه و سوریه نیازمند کمک فوری هستند

میلیون‌ها نفر در ترکیه و سوریه نیازمند کمک فوری هستند

پس از پنج روز زمین لرزه ویرانگر در شهرها و شهرهای مرزی ترکیه و سوریه، امدادگران جستجو برای بازماندگان را متوقف کردند.

به گزارش تیتر نیوز، به نقل از شبکه تلویزیونی NHK، منابع خبری مرگ بیش از 24 هزار نفر در دو کشور را تایید کرده اند و میلیون ها نفر همچنان به کمک های فوری نیاز دارند.

همچنین، الجزیره به نقل از مقامات محلی و امدادگران گزارش داده است که حداقل 870000 نفر در دو کشور غذای فوری پیدا کرده اند.

گزارش ها حاکی از آن است که 72 ساعت پس از زلزله برای نجات مردم از زیر آوار حیاتی است، اما حتی پس از گذشت چند روز هنوز مردم زنده از زیر آوار بیرون کشیده می شوند.

با این حال، امدادگران می دانند که زمان برای یافتن افراد باقی مانده و مراقبت های لازم در حال اتمام است.

یکی از بازماندگان در استان هاتای ترکیه گفت: خدا نکند کسی چنین غم و اندوهی را تجربه کند. من هزاران، ده ها هزار نفر را کشته ام.

پزشکان و هواداران سخت به دنبال ادامه فعالیت خود هستند. آنها در مراکز بدون برق و آب کار می کنند. ذخایر دارویی آنها نیز تمام خواهد شد.

بازماندگان این حادثه شامل خانواده ها، کودکان و خردسالان در شهر قهرمان مرعش ترکیه برای مداوا به آنکارا، پایتخت این کشور منتقل می شوند.

هزاران نفر که هنوز در این شهر هستند همه چیز خود را از دست داده اند. آنها به کمپ های موقتی منتقل شده اند که توسط دولت و سازمان های بین المللی ایجاد شده است.

همچنین ورود امدادگران و اقلام کمکی از خارج از ترکیه نیز آغاز شده است. با این حال، امدادگران برای کمک به نیازمندان با مشکلاتی مواجه شده اند، زیرا هم آنها و هم بازماندگان با سرمایه زیر صفر مواجه هستند.

آخرین پیام