فرهنگ و هنر

? بازدید جمعی از دانشجویان ژاپنی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

بازدید جمعی از دانشجویان ژاپنی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
بازدید جمعی از دانشجویان ژاپنی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جمعی از دانشجویان ژاپنی میهمان دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کردند.

به گزارش تیتر نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این گروه از دانشجویان،  متشکل از ۹ دانشجو و ۲ سرپرست و در قالب  تبادل دانشجویی با بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن وارد ایران شده‌اند.
در جریان این بازدید که امروز انجام شد، دانشجویان از وقایعی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن جنگ تحمیلی و پیشرفت‌های ۴۰ ساله جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.
لئو ماتسوکا دانشجوی مطالعات حقوقی از دانشگاه توکیو در پایان این بازدید در مصاحبه با خبرنگار موزه گفت: در این مجموعه عظیم اتقاقات و وقایع جنگ علیه ایران بسیار واقع گرایانه و زیبا به تصویر کشیده شده است و در مقایسه با سایر موزه‌های جنگ و صلحی که تا کنون دیدم بسیار متقاوت بود.
ماتسوکا همچنین گفت: بهترین و جذابترین فضاهای موزه قسمت‌هایی چون میدان مین و اتاق بمباران بود که از لحاظ عاطفی و روحی مخاطب را درگیر می‌کرد و مهمترین بخش موزه که من را بسیار تحت تاثیر قرار داد قسمت نقش رسانه‌های خارجی در پوشش اخبار و اطلاعات جنگ تحمیلی علیه ایران بود.
در نهمین دوره تبادل دانشجویی با بنیاد ساساکاوای ژاپن، دانشجویانی از دانشگاه‌های مختلف در رشته‌های روابط بین‌الملل، سیاست بین‌الملل، حقوق بین‌الملل، زبان فارسی و اردو به کشورمان سفر کرده‌اند.

انتهای پیام