فرهنگ و هنر

? رسانه ابزاری انحصاری برای برخی اختاپوس‌های قدرت شده است/جریان‌های ماسونری دنبال قدرت رسانه‌اند

تیتر نیوز/خراسان رضوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رسانه ابزاری انحصاری برای عده‌ای از اختاپوس‌های قدرت در دنیا شده و جریان‌های ماسونری دنبال این هستند تا قدرت رسانه را به دست آورند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی که امروز، چهارم اسفند ماه، با حضور جمعی از اصحاب رسانه در فرهنگسرای قلم برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی جزو سه استان برتر رسانه از نظر عدد، آمار و کمیت و جزو ۲ استان برتر به لحاظ محتوایی است. بر همین اساس به اصحاب رسانه این استان تبریک و خداقوت می‌گویم و امیدوارم با کمیت، کیفیت و سرعتی بیشتر این مسیر را ارتقا دهند.

وی افزود: رسانه ابزار جدیدی است و سه رکن پیام، مخاطب و بستری که این پیام را به مخاطب برساند را داراست. البته که در قدیم هم این رسانه بوده اما این اصطلاح مدرنی که از رسانه در ذهن‌ها وجود دارد، وجود نداشته و بستر پیام نیز دود آتش و کبوتر نامه‌بر بود که گذشتگان با استفاده از این ۲ ابزار تلاش می‌کردند پیام را با سرعت بیشتری به مخاطبان منتقل کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بعدها روزنامه، تلویزیون و رادیو اختراع شد و در دهه اخیر نیز با شکل‌گیری پایگاه‌های مجازی شکل جدیدی به رسانه داد و امروز این رسانه به اندازه‌ای با سرعت پیش می‌رود که یک فیلم هالیوودی در کمتر از یک روز در سراسر دنیا منتشر می‌شود.

خسروپناه با بیان اینکه امروز رسانه به صورت لحظه‌ای عمل می‌کند، عنوان کرد: این در حالی است که امروز در دنیا به صورت مرتب نوآوری‌های مختلف علمی در حوزه‌های علوم شناختی و دانش‌بنیان‌ها وجود دارد اما رسانه‌های آن‌ها اجازه ندارند که این علوم را به مخاطبان انتقال دهند چراکه آن‌ها سیاست‌های خاص خود را دارند.

رسانه ابزاری انحصاری برای عده‌ای از اختاپوس‌های قدرت شده است/ماسونرها دنبال قدرت رسانه هستند

وی تصریح کرد: امروز جریان‌های ماسونری به صورت جدی دنبال این هستند قدرت رسانه را به دست آورند؛ لذا بخش مهمی از حوزه پشتیبانی رسانه مربوط به جو و فضاست. یعنی به همان اندازه که باید در حوزه نرم‌افزاری رشد کنیم، باید در حوزه تصرف در فضا هم رشد داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: خوشبختانه اقدامی که توسط مجموعه‌های وزارت دفاع، سپاه و ارتش انجام شد و توانسته‌اند موشک‌های ماهواره‌بر و پیچیده‌ای را بسازند تا بتوانند در مدار قرار گیرند و اطلاعاتی دریافت و اطلاعاتی را نیز منتقل کنند، اقدامات بسیار خوبی است و چنین زیرساخت‌هایی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

خسروپناه اظهار کرد: به نظر می‌رسد تا ۱۰ سال آینده به دلایل برخی از قوانین بین‌المللی که وضع خواهد شد به کشورها اجازه داده نخواهد شد که بتوانند در عالم فضا تصرف داشته باشند. از این‌ رو ۱۰ سال آینده سال‌های تصمیم‌ساز مهمی است که به لطف خداوند، مسئولان نظام به سند هوافضا توجه دارند و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این مهم تصویب و در حال اجراست.

وی تصریح کرد: بنابراین رسانه فقط این نیست که چقدر تولیدکننده پیام و کاربست رسانه در انتقال پیام داشته باشیم بلکه رسانه یک عقبه علمی، آکادمیک و فناورانه دارد که نباید از آن غفلت کرد و باید به صورت مرتب به رشد ماهواره بپردازیم، قدرت ماهواره‌ای خود را قوی کنیم تا بتوانیم در مدار قرار دهیم تا در نهایت قدرت رسانه‌ای قوی داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امروز ابزار جنگ شناختی رسانه است و اگر از آن به عنوان جنگ رسانه‌ای تعبیر کنیم، تعبیر غلطی نیست. دانشمندان در حوزه فناوری هوا و فضا اقدامات شاخص خود را انجام می‌دهند و این بستر را فراهم می‌آورند و در نهایت اصحاب رسانه هستند که از این ابزار جهت انتقال پیام استفاده می‌کنند.

خسروپناه تاکید کرد: ما در حوزه رسانه جبهه انقلاب اسلامی، ضعف جدی داریم و آن ضعف این است که رسانه ما رسانه فردی و جزیره‌ای است و با وجود اینکه رسانه‌های متعددی داریم اما این رسانه‌ها انبوه نیستند و به تعبیری اجتماع و شبکه‌سازی این رسانه‌ها همان ضعفی است که متاسفانه با آن مواجه هستیم.

رسانه ابزاری انحصاری برای عده‌ای از اختاپوس‌های قدرت شده است/ماسونرها دنبال قدرت رسانه هستند

رسانه‌های انقلاب متفرق هستند

وی اظهار کرد: در اینجا رسانه‌هایی که معتقد به انقلاب هستند و می‌خواهند مسیر شهدا را طی و پیام انقلاب را به مخاطب منتقل کنند. به این رسانه‌ها باید بگویم که شما رسانه‌ها متفرق هستید و جبهه ندارید.  

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در اینکه در حوزه هوا و فضا، فناوری نرم رسانه‌ای و شکل‌گیری انواع رسانه‌های مدرن که پیام انقلاب را به مخاطب منتقل می‌کند، رشد کرده‌ایم، شکی نیست اما چرا با وجود چنین رشدی نتوانسته‌ایم همانند دشمن که از رسانه استفاده می‌کند تا پیام کاذبانه خود را منتشر و به سرعت بر مخاطب اثرگذاری کند، استفاده کنیم؟ چرا با وجود تعدد رسانه در کشور که دانش رسانه را هم می‌دانند و رویکرد انقلابی را هم دارند، آن‌گونه که باید تاثیرگذار نبوده‌اند و این توانایی را ندارند؟

رسانه ابزاری انحصاری برای عده‌ای از اختاپوس‌های قدرت شده است/ماسونرها دنبال قدرت رسانه هستند

رسانه مهم‌ترین ابزار جهاد تبیین است

خسروپناه افزود: در پاسخ به این سوال باید بگویم که در کشور رسانه انبوه نداریم و تمام رسانه‌هایی که داریم جزیره‌ای فعالیت دارند.
مهم‌ترین ابزار جهاد تبیین در فرمایش رهبر معظم انقلاب رسانه است.

وی با اشاره به جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به آن تاکید می‌کنند، تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری از جهاد تبیین سخن می‌گوید، مهم‌ترین ابزار جهاد تبیین هم رسانه است. در واقع جهاد تبیین وقتی می‌شود جهاد که جمعیت در آن وجود داشته باشد. به عبارتی نیز جهاد تبیین به معنای تلاش مستمر همگانی فی سبیل‌الله در مقابل دشمن است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرگاه سخن از جهاد بود، بدانیم که دشمن و جنگ هم وجود دارد و همواره تلاش مستمر، جمعیت و جنگ شرط این جهاد تبیین است. در جنگ‌های نظامی اگر گردان‌ها، تیم‌ها و… شکل نمی‌گرفت، ما به این پیروزی‌های که امروز به آن افتخار می‌کنیم، دست پیدا نمی‌کردیم.

خسروپناه ادامه داد: اگر لشکر نداشتیم که گردان‌های مختلفی در پی آن شکل گیرد، ما نمی‌توانستیم به این پیروزی‌های مهم در جنگ هشت‌ ساله‌ای که به تعبیری جنگ جهانی سوم بود و رزمندگان ما اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد، دست پیدا کنیم. از این‌ رو از اصحاب رسانه می‌خواهم که شبکه رسانه ایجاد کنند؛ یعنی همه با هم یک پیام مهم را منتشر کنند.

انتهای پیام